Strona 1 z 1

[jetta/bora IV 1.9 TDI] Dymi zaraz po odpaleniu

: wt wrz 12, 2006 15:07
autor: elflapo
Czesc, jest taki problem: gdy jest zimny strasznie dymi zaraz po odpaleniu przez pare minut, wydaje mi sie, ze rowniez nie pracuje na wszystkich cylindrach. Jak juz zlapie temperatuje to chodzi i odpala jak burza. To jest moj pierwszy diesel ale z tego co wiem to chyba kontrolka od swiec zarowych powinna sie palic przez dluzszy czas w momencie gdy go odpalam z rana a ktocej gdy jest cieply- u mnie swieci sie krotko czy jest cieply czy zimny. Dzieki i pozdrowionka!!! :crazy:

: wt wrz 12, 2006 15:28
autor: RomanK84
Mam golfa III 1,9 TDI 1Z i kontorlka świec 2 - 3 sekundy nigdy dłużej
Co do dymienia to po odpaleniu z rana po przestoju 2 dni poleci siwy dymek przez 2 sekundy i pozniej normalnie juz :bajer:

: wt wrz 12, 2006 16:07
autor: elflapo
Widzisz u mnie swiece pala sie przez 1 sekunde moze dwie, bardzo krotko. A dymi okolo 3-4 minut i to tak za wszyscy sie ogladaja?

: wt wrz 12, 2006 19:44
autor: tomala2301
podłącz go pod Vaga i sprawdź

: wt wrz 12, 2006 19:46
autor: RomanK84
Poprawka - świece zapalają się i gasną po 1 sekundzie

: śr wrz 13, 2006 08:37
autor: hgw
Ehh.. tez mam ten problem. Na zimnym strasznie kopci na biało i kuleje. Na jaki kolor kopci ?. Moze rozrząd, kąt wtrysku, albo wtryski. świece to raczej nie, znajomy odpalał na dwóch spalonych i mu nie kopcił. Mozna by jeszcze sprawdzić ciśnienie w cylindrach. przyczyn moze byc wiele. Jak się uporam ze swoim to moze coś konkretniej poradze

: śr wrz 13, 2006 08:49
autor: kupszczelisty
za to mój tamtej zimy zapalał zawsze na 3 gary, wymieniłem świce żarowe i dalej na 3 gary, puźniej załapywał na 4 a kontrolka paliła się dość długo, jak jest ciepło to tylko mrógnie i z rana też większego problemu nie ma zawsze jest taki siwy dym, wygląda jak para

: czw wrz 14, 2006 03:12
autor: elflapo
Co to jest "podlacz go pod Vaga"? Dym kolorem takim jasno niebieskim. Moim zdaniem to dobry pomysl sprawdzic cisnienie na cylindrach ale rownierz biore pod uwage to, ze uszczelniacze na zaworach juz nie trzymaja i olej splywa do cylindrow. Acha oleju mi nieubywa. :otepienie:

: czw wrz 14, 2006 08:48
autor: hgw
jak na niebiesko to chyba olej przepala. koniecznie sprawdz ćiśnienie. ja wlasnie otworzylem swoj silnik 1z bo na 3 cylindrze cicnienia nie bylo. zalalem glowice i silnik i okazało sie ze zawory w glowicy igielka za to z silnika w 2 h 50 ON zeszla i czeka mnie wymiana pierscieni

[ Dodano: 14 Wrz 2006 08:52 ]
VAG - Volkswagen Audi Group - podpioc pod komputer diagnostyczny

: czw wrz 14, 2006 17:29
autor: elflapo
Jezeli nie mam cisnienia to chyba powinien brac olej. :bajer: tak czy nie?

: czw wrz 14, 2006 22:10
autor: Grzesiekk1982
Jezeli nie mam cisnienia to chyba powinien brac olej. :bajer: tak czy nie?
jeśli nie masz ciśnienia, to bedzie brać olej. Zmierz ciśneinei na wszystkich cylindrach. Jeśli w którymś będzie zbyt niskie, wlej do cylindra troszkę oleju i pomiar powtórz. Jeżeli ciśnienie się poprawi o 1-2 bar to będzie oznaczało, że pierścienie do wymiany. Jeśli mniej, to raczej głowica- uszczelniacze zaworów.
elflapo pisze:Co to jest "podlacz go pod Vaga"
Znaczy podlacz pod komputer. Sprawdź czy nie ma błędów. Jedz z tym do jakiegoś serwisu VW/Audi.

Re: [jetta/bora IV 1.9 TDI] Dymi zaraz po odpaleniu

: pt wrz 15, 2006 01:54
autor: leo...
elflapo pisze:Czesc, jest taki problem: gdy jest zimny strasznie dymi zaraz po odpaleniu przez pare minut, wydaje mi sie, ze rowniez nie pracuje na wszystkich cylindrach. Jak juz zlapie temperatuje to chodzi i odpala jak burza. To jest moj pierwszy diesel ale z tego co wiem to chyba kontrolka od swiec zarowych powinna sie palic przez dluzszy czas w momencie gdy go odpalam z rana a ktocej gdy jest cieply- u mnie swieci sie krotko czy jest cieply czy zimny. Dzieki i pozdrowionka!!! :crazy:
to jest PD czy zwyklas na rotacyjnej pompie ??

: pn wrz 18, 2006 16:00
autor: elflapo
Tak to chyba rotacyjna pompa. milem robiona cala diagnostyke silnika 4 miesiace temu zaraz jak go kupilem, poniewaz mialem problemy z podjechaniem pod gorke(nie mial mocy) okazalo sie, ze kolektor ssacy przepuszczal i jakis jeden zawor byl tak zapchany sadza a co do dymienia to mechanik rozlklada rece mowiac ze to jakis nagar jest w katalizatorze i dopuki on sie nie rozgrzeje to dymi :kac: ??? mysle, ze mi sprawdzali cisnienie bo to pierwsza czynnosc przy takich dolegliwosciach :bajer: . Ale sprawdze jeszcze raz dla pewnosci bo tutaj wszystko jest mozliwe :rotfl: