Strona 1 z 1

[TDI CR] Golf MK7 nie wypala DPF

: wt lut 01, 2022 21:35
autor: Spirrxd
Mam taką zagwostkę. Gdy kupiłem rok temu samochód, krótko po zakupie, jakieś 2 tygodnie pojawił mi się komunikat "uwaga wypalanie DPF patrz instrukcja". Od tego czasu minął rok i ani razu nie pojawiała się informacja o wypalaniu DPF.
A może DPF się wypala tylko przestał informować o tym komputer? Albo mechanik jak podłączał kompa to coś wyłączył? Jak myślicie o co tu chodzi?

[TDI CR] Re: Golf MK7 nie wypala DPF

: śr lut 02, 2022 08:40
autor: MaciekV5
MK7 nie informuje w żaden sposób o "standardowym" wypalaniu DPFu (niestety), można poznać jedynie na postoju po innej kulturze pracy silnika - podwyższone obroty itd.
Trafiło Ci się prawdopodobnie wypalanie serwisowe stąd taki komunikat.
Przyczyn wypalania serwisowego może być wiele, zazwyczaj krótkie odcinki + gaszenie silnika podczas rozpoczętej procedury "standardowego" wypalania filtra.

[TDI CR] Re: Golf MK7 nie wypala DPF

: śr lut 02, 2022 17:55
autor: kwadrat
Wszystko zapewne jest w porządku, tak jak kolega wyżej pisał, kontrolka pojawia się jeżeli nie wypalił wczesniej w sposób "niewidoczny", mnie przez rok zapaliła się 1x, tak to w ogóle nie wiedziałem kiedy się wypala. Od kilku dni używam aplikacji VAG DPF płatnej i mogę sobie teraz podglądac jak DPF wygląda aktualnie. Po tych paru dniach, mogę już wyciągnąc jakies wnioski, mianowicie takie, że DPF strasznie dostaje po d... na zimnym silniku w miescie. Generalnie polecam apkę, a jeżeli nie będziesz używac, to jeżeli zauważysz, że wiatraki chodzą na jałowym biegu (np w taką pogodę jak teraz) to nie gasic auta, jeżeli jest taka możliwosc, po ruszeniu chyba przestaje się wypalac, także najlepiej nie ruszac niech się do konca wypali.

[TDI CR] Re: Golf MK7 nie wypala DPF

: pn lut 07, 2022 23:39
autor: Spirrxd
Dziękuję za odpowiedzi :)

[TDI CR] Re: Golf MK7 nie wypala DPF

: pn lut 07, 2022 23:53
autor: wesol
Po ruszeniu przestaje wypalać. Bluźnierstwo. Na postoju nic nie wypalisz. Trzeba na drogę w miarę wysoki bieg i na obrotach 2500-3000 jechać. Wtedy się wypali. A jak jeszcze doczepisz przyczepkę lub pod górę będziesz jechał to jyz najlepiej się wypala. Pod obciążeniem idzie dużo paliwa na tłoki czyli wysoka temperatura na wydechu i piękne wypalanie mamy. Stojąc na parkingu to nie ma obciążenia i owszem ecm włączy procedurę i będzie próbował wypalać, ba nawet zakończy po jakimś tam czasie wypalanie ale nie koniecznie z sukcesem. Bo zakończyć musi bo przecież jak nie będzie w stanie oczyścić filtra dpf to nie będzie go wypalał przecież godzinę dwie czy trzy.