Strona 1 z 1
[TDI PD] cieknący zawór EGR
: pt sty 15, 2021 23:16
autor: borysek88
Witam,
waszym zdaniem, po ilu tysiącach przejechanych kilometrów zaczyna cieknąc zawór EGR (oryginalny, fabryczny) w silniku 1.9 tdi pd?
czy możliwe jest, że zawór EGR zaczął cieknąć po przejechaniu 160k kilometrów
jakie są wasze opinie,
[TDI PD] Re: cieknący zawór EGR
: sob sty 16, 2021 07:59
autor: wesol
Ale nowy nie jakiś regenerowany założyłeś ten egr?
[TDI PD] Re: cieknący zawór EGR
: sob sty 16, 2021 12:59
autor: borysek88
próbuje zweryfikować przebieg swojego samochodu,
kupiłem w Niemczech (od niemieckiego handlarza) audi a4 1.9 tdi w dieslu (13,5 latek) z przebiegiem 169 tyś. km, przebiegu, więc bardzo mało jak na diesla, jednak cena była dużo wyższa od audi z tego samego rocznika z przebiegami 270 tyś km i więcej,
kupiłem z cieknącym zaworem EGR, wytartą skórzaną kierownicą po lewej stronie, lekko przetarty boczek siedzenia kierowcy, była wymieniana szyba czołowa, szyba od drzwi pasażera, kilka odprysków na masce,
nie mam książki serwisowej, jednak po sprawdzeniu w internecie za pomocą VIN'u przebieg się zgadza,
są dwa wpisy, 7 letni samochód przebieg 105 tyś km, 12 letni samochód 150 tyś. km, ja go kupiłem z przebiegiem 169 tyś. km rocznikowo 13,5 lat,
zastanawiam się czy przebieg może być realny, czy był już cofany w Niemczech,
[TDI PD] Re: cieknący zawór EGR
: sob sty 16, 2021 17:13
autor: wesol
Zostało jeszcze z czasów komunistycznych że przebieg się liczy bo fiat 125 p miał tak że przy 150 tys to łańcuch rozrządu miał już mega luźny. Wszelkie takie elementy jak panewki czy pierścienie też się już kwalifikowały do wymiany. Tu w TDI po 300 tys potrafią być ślady po honiwaniu cylindrów a nawet chyba auto świat jakieś 15 lat temu pisał że TDI 110 konny na hamowni po przejechaniu 50 tys km wykazuje o 7 koni więcej jak nowy z fabryki. Ja bym wolał auto z przelotem 300 tys byle by miał wszystko w stanie nienagannym. Czyli wytarcia i dziury w tapicerce nie wchodzą w grę. Nie odpowiedziałeś mi na pytanie
[TDI PD] Re: cieknący zawór EGR
: sob sty 16, 2021 18:22
autor: borysek88
po 160 tysiącach km zaczął cieknąć oryginalny zawór EGR, to jest normalne, że przy tym przebiegu już cieknie EGR?
obecnie mam założony zamiennik dobrej firmy, przejechałem około 110 tysięcy, nic nie cieknie
[TDI PD] Re: cieknący zawór EGR
: sob sty 16, 2021 18:30
autor: wesol
Po to jest ten otwór by olej z oparów skroplony już nim się wydostawał. Nie ma opcji by zrobić super szczelne a miało prowadzenie ośki tego grzybka bez oporów.
[TDI PD] Re: cieknący zawór EGR
: pn sty 18, 2021 11:28
autor: borysek88
pytanie czy po przebiegu 160 tysięcy mógł już cieknąć ten zawór EGR, czy też nie, czy bardziej realne jest, że samochód przejechał 260 czy też 360 tysięcy i skręcono go na 169 tysięcy
[TDI PD] Re: cieknący zawór EGR
: pn sty 18, 2021 17:32
autor: marcin7x5
W tym roczniku to przebieg/motogodziny zapisują się chyba w kilku sterownikach...ktoś kto wie gdzie szukać to pewnie znajdzie.
[TDI PD] Re: cieknący zawór EGR
: pn sty 18, 2021 19:14
autor: wesol
Licznik i komputer silnika. Wszedzie można cofnąć. Poza tym cieknąc może i po 10 tys km. Po to jest ten otwór.