[TDI] [mk4] 1.9 TDI 90km silnik pracuje nieprawidłowo
: wt sie 18, 2020 14:54
Witam.
Golf 4 1.9 TDI 90km ALH 1999r. Jadąc autem około 15min w trasie przy zmianie biegów (z 4 na 5) naciskając sprzęgło auto samo dodało gazu i obroty skoczyły do 5 tyś. następnie zgasło po czym stojąc na poboczu próbowałem daremnie odpalić. Rozrusznik kręci mocno (wymieniałem rok temu na nowy), aku tez mam sprawne (napięcie wynosi 12,4V na zgaszonym silniku przy zapalonym 14,2V). Wszystkie bezpieczniki sprawne. Żadna kontrolka się nie zapaliła. Na warsztacie pod domem podłączyłem go do VAG V-scan 5053C ITS pokazało tylko 1 błąd: uszkodzenie czujnika temperatury oleju. Wcześniej nie miałem tego błędu więc byłem prawie pewien, że to on jest wszystkiemu winien. Kupiłem nowy czujnik, wymieniłem i dalej to samo. Znów sprawdziłem na VAGu, brak błedów więc dalej zacząłem grzebać. Paliwo jest podawane na pompę z pompy na wtryskiwacze też podaje bo lekko odkręcałem wężyki i ciekło z nich (przy próbie odpalenia). Dodam że filtr paliwa był wymieniany rok temu. Filtr powietrza również. Olej i filtr oleju wymieniam co 12tyś. km na 10W40 z Castrola. Auto mam od 4 lat nigdy nie było podobnego problemu, zawsze paliło ładnie i równo pracował silnik. Przy wsadzaniu kluczyka i przekręcaniu na zapłon świece żarowe na chwile się zapalają i gasną jak inne kontrolki (mówię o tym bo czytałem inne posty i o to pytali). Osłonę od rozrządu ściągałem w celu sprawdzenia czy coś na zębie nie przeskoczyło ale było wszystko ok (pasek sztywny, napięty). Wraz ze znajomym postanowiliśmy odpalić go na PLAKa. Za filtrem powietrza ściągnąłem zabezpieczenie i podniosłem rurę. W momencie gdy znajomy kręcił rozrusznikiem, ja dodałem trochę PLAKa do tej rury. Silnik odpalił lecz, strasznie duże były wibracje jak nigdy i bardzo mocno dymił na siwo,szaro (dodam że wcześniej nie dymił ani trochę). W takim stanie jak silnik pracował niby nie równo, a w kabinie pokazywał stałe 950 obrotów i nie skakały, czyli takie jak zawsze. Nie wiem czy silnik pracuje na 3 cylindrach czy co ale miałem wrażenie że głowica się mocno nagrzała a pracował tylko z 2 minuty łącznie, bo odpalany był kilka razy. Później nie trzeba było aplikować PLAKa ale kultura pracy silnika nie jest normalna. Nie wiem czy powiedziałem o wszystkim i nie wiem gdzie dalej szukać przyczyny. Proszę o pomoc. W razie czego pytajcie będę śledził temat. POZDRAWIAM
Golf 4 1.9 TDI 90km ALH 1999r. Jadąc autem około 15min w trasie przy zmianie biegów (z 4 na 5) naciskając sprzęgło auto samo dodało gazu i obroty skoczyły do 5 tyś. następnie zgasło po czym stojąc na poboczu próbowałem daremnie odpalić. Rozrusznik kręci mocno (wymieniałem rok temu na nowy), aku tez mam sprawne (napięcie wynosi 12,4V na zgaszonym silniku przy zapalonym 14,2V). Wszystkie bezpieczniki sprawne. Żadna kontrolka się nie zapaliła. Na warsztacie pod domem podłączyłem go do VAG V-scan 5053C ITS pokazało tylko 1 błąd: uszkodzenie czujnika temperatury oleju. Wcześniej nie miałem tego błędu więc byłem prawie pewien, że to on jest wszystkiemu winien. Kupiłem nowy czujnik, wymieniłem i dalej to samo. Znów sprawdziłem na VAGu, brak błedów więc dalej zacząłem grzebać. Paliwo jest podawane na pompę z pompy na wtryskiwacze też podaje bo lekko odkręcałem wężyki i ciekło z nich (przy próbie odpalenia). Dodam że filtr paliwa był wymieniany rok temu. Filtr powietrza również. Olej i filtr oleju wymieniam co 12tyś. km na 10W40 z Castrola. Auto mam od 4 lat nigdy nie było podobnego problemu, zawsze paliło ładnie i równo pracował silnik. Przy wsadzaniu kluczyka i przekręcaniu na zapłon świece żarowe na chwile się zapalają i gasną jak inne kontrolki (mówię o tym bo czytałem inne posty i o to pytali). Osłonę od rozrządu ściągałem w celu sprawdzenia czy coś na zębie nie przeskoczyło ale było wszystko ok (pasek sztywny, napięty). Wraz ze znajomym postanowiliśmy odpalić go na PLAKa. Za filtrem powietrza ściągnąłem zabezpieczenie i podniosłem rurę. W momencie gdy znajomy kręcił rozrusznikiem, ja dodałem trochę PLAKa do tej rury. Silnik odpalił lecz, strasznie duże były wibracje jak nigdy i bardzo mocno dymił na siwo,szaro (dodam że wcześniej nie dymił ani trochę). W takim stanie jak silnik pracował niby nie równo, a w kabinie pokazywał stałe 950 obrotów i nie skakały, czyli takie jak zawsze. Nie wiem czy silnik pracuje na 3 cylindrach czy co ale miałem wrażenie że głowica się mocno nagrzała a pracował tylko z 2 minuty łącznie, bo odpalany był kilka razy. Później nie trzeba było aplikować PLAKa ale kultura pracy silnika nie jest normalna. Nie wiem czy powiedziałem o wszystkim i nie wiem gdzie dalej szukać przyczyny. Proszę o pomoc. W razie czego pytajcie będę śledził temat. POZDRAWIAM