[TDI CR] Golf MK6 2.0 TDI CBAB Kopci po rozgrzaniu i dużo pali
: pn mar 23, 2020 20:28
Witam, wszystkich. Kupiłem auto j.w. rocznik 2009, przebieg 236 tys i mam problem jak w temacie. Na zimnym wszystko wygląda ok. Po osiągnięciu temperatury 80-90 stopni zaczyna się dramat - auto kopci na biało/siwo po dodaniu gazu do tego bardzo niemiły drapiący smród prawdopodobnie niespalonego paliwa (na zimnym jest czysto i nie ma tego problemu) . W aucie wymieniono wszystkie podstawowe części i płyny eksploatacyjne - rozrząd z pompą wody, olej, płyny filtry ( w tym paliwa) rolki i i paski. Zauważyłem, że przed wymianą oleju było sporo i był trochę rozrzedzony jakby zmieszany z paliwem.
Sprzedawca auta mówił mi, że auto sprowadził jako zepsute z Francji, nie chciało jeździć i naprawę zaczął od poszukiwania stanu wtrysków - dał mi wydruki z pomiarów wtrysków z których wynika, że wszystkie maja parametry dobre co też potwierdził później mój mechanik, który wymieniał rozrząd i po podpięciu kabla z vcds niczego niepokojącego w tych parametrach nie stwierdził. Sprzedawca jako przyczynę zepsucia auta podał problemy z zapchanym DPFem, który wg niego został naprawiony. W moim odczuciu jednak coś musiało zostać skopane bo podejrzewam że auto cały czas próbuje dopalać DPF i ten proces nigdy się nie kończy - przegoniłem auto ponad 200 KM na dwupasmówce nie oszczędzając na obrotach i jak kopcił na ciepłym tak kopci. Na postoju/światłach pokazuje 1l/h i licznik obrotów pokazuje 1000rpm. Na razie zrobiłem niecałe 300 Kilometrów i przeraża mnie, że spaliło już pół baku więc spalanie wychodzi ponad 10L/100km.
Kolejny elektryk samochodowy po kilku dniach poddał się, wg niego coś jest nie tak z tym dpf albo nawet raczej z softem obsługującym ten dpf - być może ktoś próbował jakiegoś emulowania albo coś nie wiadomo co - sam jest ciekaw jak się ta sprawa zakończy. Próbował tam kamerką zajrzeć czy ten dpf nie został usunięty ale nie jest w stanie tego na 100% potwierdzić czy tak czy nie w każdym razie wg niego był on rozbierany, a potem obudowa zespawana i trudno powiedzieć na 100%. Niestety zdany jestem teraz już tylko na Waszą pomoc. Co poradzicie ?
Sprzedawca auta mówił mi, że auto sprowadził jako zepsute z Francji, nie chciało jeździć i naprawę zaczął od poszukiwania stanu wtrysków - dał mi wydruki z pomiarów wtrysków z których wynika, że wszystkie maja parametry dobre co też potwierdził później mój mechanik, który wymieniał rozrząd i po podpięciu kabla z vcds niczego niepokojącego w tych parametrach nie stwierdził. Sprzedawca jako przyczynę zepsucia auta podał problemy z zapchanym DPFem, który wg niego został naprawiony. W moim odczuciu jednak coś musiało zostać skopane bo podejrzewam że auto cały czas próbuje dopalać DPF i ten proces nigdy się nie kończy - przegoniłem auto ponad 200 KM na dwupasmówce nie oszczędzając na obrotach i jak kopcił na ciepłym tak kopci. Na postoju/światłach pokazuje 1l/h i licznik obrotów pokazuje 1000rpm. Na razie zrobiłem niecałe 300 Kilometrów i przeraża mnie, że spaliło już pół baku więc spalanie wychodzi ponad 10L/100km.
Kolejny elektryk samochodowy po kilku dniach poddał się, wg niego coś jest nie tak z tym dpf albo nawet raczej z softem obsługującym ten dpf - być może ktoś próbował jakiegoś emulowania albo coś nie wiadomo co - sam jest ciekaw jak się ta sprawa zakończy. Próbował tam kamerką zajrzeć czy ten dpf nie został usunięty ale nie jest w stanie tego na 100% potwierdzić czy tak czy nie w każdym razie wg niego był on rozbierany, a potem obudowa zespawana i trudno powiedzieć na 100%. Niestety zdany jestem teraz już tylko na Waszą pomoc. Co poradzicie ?