[Diesel] Odma od wewnątrz - silnik AHF
: wt wrz 24, 2019 22:29
Witajcie.
Mam auto z silnikiem 1.9 TDI AHF. W tym silniku jest zawór odmy jest umiejscowiony na górze pokrywy zaworów i ma kształt grzybka.
Zawsze zastanawiało mnie co tam siedzi. Czytając różne fora nikt dokładnie nie wiedział jak to działa.
Da się wyczytać, że to jest zawór odmy, jednak zaciekawiło mnie dlaczego jak dmuchnę w jeden koniec lub drugi to powietrze przechodzi bez problemu.
Rozebrałem go i okazało się, że w środku jest membrana na sprężynie.
No i nie do końca mogę sobie wyobrazić jak to dokładnie działa, ponieważ wygląda to tak, że on nigdy nie jest zamknięty.
Ja to rozumiałem tak, że jeśli będzie za duże ciśnienie pod pokrywą silnika to zawór reguluje to ciśnienie. Jednak z tego wynika, że opary cały czas są zasysane do turbo.
Czy ktoś się zastanawiał jak można to udoskonalić? Nie chodzi mi o Catch Tanki. Ale może jakaś wersja silnika ma swoją odmę, która jednak separuje?
Mam auto z silnikiem 1.9 TDI AHF. W tym silniku jest zawór odmy jest umiejscowiony na górze pokrywy zaworów i ma kształt grzybka.
Zawsze zastanawiało mnie co tam siedzi. Czytając różne fora nikt dokładnie nie wiedział jak to działa.
Da się wyczytać, że to jest zawór odmy, jednak zaciekawiło mnie dlaczego jak dmuchnę w jeden koniec lub drugi to powietrze przechodzi bez problemu.
Rozebrałem go i okazało się, że w środku jest membrana na sprężynie.
No i nie do końca mogę sobie wyobrazić jak to dokładnie działa, ponieważ wygląda to tak, że on nigdy nie jest zamknięty.
Ja to rozumiałem tak, że jeśli będzie za duże ciśnienie pod pokrywą silnika to zawór reguluje to ciśnienie. Jednak z tego wynika, że opary cały czas są zasysane do turbo.
Czy ktoś się zastanawiał jak można to udoskonalić? Nie chodzi mi o Catch Tanki. Ale może jakaś wersja silnika ma swoją odmę, która jednak separuje?