Witajcie.
Mam auto z silnikiem 1.9 TDI AHF. W tym silniku jest zawór odmy jest umiejscowiony na górze pokrywy zaworów i ma kształt grzybka.
Zawsze zastanawiało mnie co tam siedzi. Czytając różne fora nikt dokładnie nie wiedział jak to działa.
Da się wyczytać, że to jest zawór odmy, jednak zaciekawiło mnie dlaczego jak dmuchnę w jeden koniec lub drugi to powietrze przechodzi bez problemu.
Rozebrałem go i okazało się, że w środku jest membrana na sprężynie.
No i nie do końca mogę sobie wyobrazić jak to dokładnie działa, ponieważ wygląda to tak, że on nigdy nie jest zamknięty.
Ja to rozumiałem tak, że jeśli będzie za duże ciśnienie pod pokrywą silnika to zawór reguluje to ciśnienie. Jednak z tego wynika, że opary cały czas są zasysane do turbo.
Czy ktoś się zastanawiał jak można to udoskonalić? Nie chodzi mi o Catch Tanki. Ale może jakaś wersja silnika ma swoją odmę, która jednak separuje?
[Diesel] Odma od wewnątrz - silnik AHF
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: pt wrz 20, 2019 09:39
- Lokalizacja: Wrocław
- Silnik: AHF
[Diesel] Odma od wewnątrz - silnik AHF
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14248
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
[Diesel] Re: Odma od wewnątrz - silnik AHF
Odma nie może być zaworem jednokierunkowym, jeśli o to Ci chodzi.
Fala uderzeniowa powietrza w komorze korbowej, wywołana ruchem tłoków góra-dół powoduje, że powietrze przez odpowietrzenie i odmę zasuwa zarówno w jednym jak i w drugim kierunku. Zadaniem owej odmy jest odseparowanie oleju od powietrza. Warunkiem poprawnej pracy jest czystość w tej odmie, cała i miękka membrana.
Wyczyść, posklejaj i zamontuj. Jak silnik zdrowy i nie ma dużych przedmuchów, to ona jeszcze podziała.
Fala uderzeniowa powietrza w komorze korbowej, wywołana ruchem tłoków góra-dół powoduje, że powietrze przez odpowietrzenie i odmę zasuwa zarówno w jednym jak i w drugim kierunku. Zadaniem owej odmy jest odseparowanie oleju od powietrza. Warunkiem poprawnej pracy jest czystość w tej odmie, cała i miękka membrana.
Wyczyść, posklejaj i zamontuj. Jak silnik zdrowy i nie ma dużych przedmuchów, to ona jeszcze podziała.
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: pt wrz 20, 2019 09:39
- Lokalizacja: Wrocław
- Silnik: AHF
[Diesel] Re: Odma od wewnątrz - silnik AHF
Właśnie chodzi o to, że zawór odmy kupiłem nowy i mogłem sobie pozwolić na rozebrane starego. Jednak moim zdaniem taka konstrukcja nie zapewnia skutecznego odseparowania (oddzielenia) drobinek oleju które znajdują się w wydmuchiwanym powietrzu.
Czy silnik zdrowy? Na razie nie jestem w stanie tego powiedzieć. Jeszcze nie sprawdzałem ciśnienia na cylindrach.
Spróbuję zrobić mały eksperyment. Jak go zrobię to podzielę się informacjami na tym forum.
Czy silnik zdrowy? Na razie nie jestem w stanie tego powiedzieć. Jeszcze nie sprawdzałem ciśnienia na cylindrach.
Spróbuję zrobić mały eksperyment. Jak go zrobię to podzielę się informacjami na tym forum.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14248
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
[Diesel] Re: Odma od wewnątrz - silnik AHF
Owszem, ale tak to już jest i to nie tylko w VAG. Francuz, Japoniec też ma odmę taką, że olejem pluje w dolot po jakimś czasie.rafalrafal pisze: ↑pt wrz 27, 2019 08:23moim zdaniem taka konstrukcja nie zapewnia skutecznego odseparowania (oddzielenia) drobinek oleju które znajdują się w wydmuchiwanym powietrzu
Możesz użyć szukajki na dole strony i poszukać tematów o zastosowaniu "oil cath tank"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 82 gości