[TDI] Pytania zielonego :) Golf 7 variant 2014 r
: pt sie 16, 2019 22:21
Cześć, na początku piszę otwarcie, że nigdy nie czułem się dobrze w temacie samochodów, silników, itp.. i mam kilka pytań.
Kupiłem Golfa 7 variant kombi, 1.6, 105KM. Samochód był serwisowany w ASO. Samochód kupiony od firmy, gdzie kolega był zastępcą kierownika odpowiedzialnego za logistykę w firmie.
Mam kilka pytań odnośnie eksploatacji samochodu: co ile km zmieniać olej? Czy wymienić rozrząd? Czy wymieniać filtr paliwa? Golf ma przejechane 170 tys km (kupiony przy 160 tys km, od razu olej zmieniony).
Bardzo proszę o wskazówki na co jeszcze powinienem zwrócić uwagę, czy jest co już natychmiast powinienem wymienić?
Ogólnie samochód dobrze się sprawuje.
Przed zakupem, po odpaleniu silnika czułem drgania. Poprosiłem diagnostyka o sprawdzenie tego. Poniżej więcej info:
"Ogólnie komputer nie wskazuje na poważne usterki.
Wibracje może powodować wtryskiwacz na 3 cylindrze. Pracuje nieco gorzej od pozostałych które go korygują.
Norma wskazań korekcji dawki dla wtrysku to max 2,6mg, teraz jest na 3 cylindrze 1,26mg więc na razie nic bym z tym nie robił. Występuje to tylko na biegu jałowym. W czasie jazdy wskazania były prawidłowe.
DPF jest zapełniony na 46g, norma to 60g. Tak jak mówiłem popiół gromadzi się latami.
Teoretycznie DPF powinno wymienić się przy 60g, ale zazwyczaj pierwsze objawy zapełnienia pojawiają się
przy 70g i więcej. Błąd 5174 - Regulacja ciśnienia paliwa może być spowodowany wieloma rzeczami, pojawił się jako chwilowy/sporadyczny. Może go powodować praca wyżej podanego wtryskiwacza. Generalnie nic bym na dzień dzisiejszy nie wymieniał w aucie, raczej
czekał na pojawienie się poważniejszych objawów."
Po zakupie auta, też te drgania były odczuwalne, np gdy stawałem na światłach. Po dwóch miesiącach ustało. Samo z siebie.
Proszę Was o wskazówki, porady lub informację czy mam się czegoś obawiać. Dziękuję
Kupiłem Golfa 7 variant kombi, 1.6, 105KM. Samochód był serwisowany w ASO. Samochód kupiony od firmy, gdzie kolega był zastępcą kierownika odpowiedzialnego za logistykę w firmie.
Mam kilka pytań odnośnie eksploatacji samochodu: co ile km zmieniać olej? Czy wymienić rozrząd? Czy wymieniać filtr paliwa? Golf ma przejechane 170 tys km (kupiony przy 160 tys km, od razu olej zmieniony).
Bardzo proszę o wskazówki na co jeszcze powinienem zwrócić uwagę, czy jest co już natychmiast powinienem wymienić?
Ogólnie samochód dobrze się sprawuje.
Przed zakupem, po odpaleniu silnika czułem drgania. Poprosiłem diagnostyka o sprawdzenie tego. Poniżej więcej info:
"Ogólnie komputer nie wskazuje na poważne usterki.
Wibracje może powodować wtryskiwacz na 3 cylindrze. Pracuje nieco gorzej od pozostałych które go korygują.
Norma wskazań korekcji dawki dla wtrysku to max 2,6mg, teraz jest na 3 cylindrze 1,26mg więc na razie nic bym z tym nie robił. Występuje to tylko na biegu jałowym. W czasie jazdy wskazania były prawidłowe.
DPF jest zapełniony na 46g, norma to 60g. Tak jak mówiłem popiół gromadzi się latami.
Teoretycznie DPF powinno wymienić się przy 60g, ale zazwyczaj pierwsze objawy zapełnienia pojawiają się
przy 70g i więcej. Błąd 5174 - Regulacja ciśnienia paliwa może być spowodowany wieloma rzeczami, pojawił się jako chwilowy/sporadyczny. Może go powodować praca wyżej podanego wtryskiwacza. Generalnie nic bym na dzień dzisiejszy nie wymieniał w aucie, raczej
czekał na pojawienie się poważniejszych objawów."
Po zakupie auta, też te drgania były odczuwalne, np gdy stawałem na światłach. Po dwóch miesiącach ustało. Samo z siebie.
Proszę Was o wskazówki, porady lub informację czy mam się czegoś obawiać. Dziękuję