Strona 1 z 1

[mk2 GTD] Pare pytan co do Turba i kopcenia

: śr wrz 06, 2006 18:49
autor: gostek37
Witam wiec tak jak mzona rozpoznac ze turbo pada?? czy przez turbo moze znikac olej i samochod kopcic?? jak sprawdzic czy to wlasnie turbo itd czy pierscienie??
i nieraz raz na jakis czas jak odpale to ale naprawde zadko slychac takie jakeis odglosy jakby chwilke silnik chodzil bez oleju albo cos tam przy turbie...co t moze byc??

i dlaczego moj GTD moz etak kopcic na siwo niebiesko dzisiaj wymienilem wtryski i juz troszke lepiej ale jesczze cos nie tak..czekam na odp

[ Dodano: Sro Wrz 06, 2006 21:19 ]
i jeszcze do tego postu dodam takie pytanko bo wczesniej w tym swoim mialem wtryski 155 bar a ze starego swojego golfa przelozylem 135<nie takie stare bo zmienialem> czy cos moze sie stac?? czym one sie roznia?? i czy kupic 155 czy te moga byc??

: śr wrz 06, 2006 21:47
autor: souler
wirnik turbiny bedzie w oleju jesli poszly uszczelniacze, kolanko kolektora ssacego bedzie zalane olejem. poza tym jesli masz luz na osce to bedzie osiagac max efektywnosc powyzej obrotow nominalnie przewidzianych czyli ponad okolo 2.5 tys. oczywiscie efektem bedzie ubytek oleju i niebieski dym jak mu depniesz. jak bedzie mocno lalo to dymek bedzie sie pojawial nawet przy normalnej jezdzie.

co do odglosow to nie bede strzelal na oslep co to moze byc.

o wtryskach niech pisza fachowcy.

: śr wrz 06, 2006 21:50
autor: marek29
gostek37 pisze:i jeszcze do tego postu dodam takie pytanko bo wczesniej w tym swoim mialem wtryski 155 bar a ze starego swojego golfa przelozylem 135<nie takie stare bo zmienialem> czy cos moze sie stac?? czym one sie roznia?? i czy kupic 155 czy te moga byc??
Całe czy końcówki? Jeżeli końcówki to ok. ,jeżeli całe to namieszałeś.......Masz za wczesny wtrysk o ok. 4* a to dużo.....i mówiąc m/nami zrobiłeś "sobie" źle! Większe dymienie,mniejsza moc,nadpalanie świec żarowych.......To wsio.
Poza tym ZAWSZE podawaj symbole silnika,to sporo wyjaśni,albo dodaj do opisu..........

[ Dodano: Sro Wrz 06, 2006 10:01 pm ]
gostek37 pisze:i dlaczego moj GTD moz etak kopcic na siwo niebiesko dzisiaj wymienilem wtryski i juz troszke lepiej ale jesczze cos nie tak..czekam na odp
Kopcenie na szaro-biało za późny wtrysk i śmierdzi że aż po oczach szczypie (z rury)
kopcenie na czarno-za wczesny,lejące wtryski,za duża dawka,KONIEC pompy (!)
kopcenie na szaro-niebiesko-OLEJ! pierścienie, uszczelniacze
zaworów,turbo,KONIEC silnika.......ogólnie dużo szukania...
Ciężko powiedzieć od czego zacząć..

: śr wrz 06, 2006 22:23
autor: gostek37
wiec silnik mam JR 1.6 TD i wymienilem cale wtryski wiec co teraz radzicie??

: czw wrz 07, 2006 11:41
autor: wojtaz83
a ja z troche innym pytaniem a co jesli na wirniku od turbawki jest olej ale auto jezdzi normalnie nie kopci nie zamula itp??

Re: [mk2 GTD] Pare pytan co do Turba i kopcenia

: czw wrz 07, 2006 15:54
autor: RobertP
gostek37 pisze:i nieraz raz na jakis czas jak odpale to ale naprawde zadko slychac takie jakeis odglosy jakby chwilke silnik chodzil bez oleju albo cos tam przy turbie...co t moze byc??
może i jest bez oleju, masz sporo poniżej minimum lub nawet nie widocznie na miarce to tak może się zdarzyć ...
wogóle takie sytuacje są niedopuszczalne,
jak na miarce nie ma oleju to wcale nie oznacza że go nie ma, można przejechać jeszcze oooo ... jak sięnie będzie deptać autka
ale jak już pisałem to sytuacje takie są niedopuszczalne ...

[ Dodano: Czw Wrz 07, 2006 15:57 ]
marek29 pisze: uszczelniacze
dobre uszczelniacze co polecacie, są jakies preferowane firmy (na co zwrócić uwage przy ich zakupie)?
jaki to koszt mniej wiecej (wiem że nie duży ale ...)?

[ Dodano: Czw Wrz 07, 2006 15:59 ]
marek29 pisze:pierścienie
podobnie co polecacie, jaka firma na co zwrocić uwagę ?
i ile kosztuje dobrej jakości komplecik pierścieni na 4 tłoki ?

: pt wrz 08, 2006 10:02
autor: marek29
RobertP Ciężko coś polecić.Ile firm tyle zdań.Znajomy mechanik który mi pomaga wszystkie uszczelnienia stosuje z Erlinga ,bo podobno Reintz się popsuł.
Co do pierścieni to nie mam pojęcia Kolben-schmit podobno wstawia lipę ,dawno temu założyłem Machle (chyba najdroższe) ,przyjęły się odrazu.Teraz podobno mechanicy narzekają...niewiem.

: śr wrz 13, 2006 12:42
autor: gostek37
wiec p[owracam z porblem pomierzylem cisnienie w cylindrach i mam jakies 11 na akzdym czy to dobrze czy zle?? czkeam na odp

: śr wrz 13, 2006 15:53
autor: Cinek
11 ?? na pewno ??bo przy takim ciśnieniu nie szło by go zapalić. 20kilka to minimum

: śr wrz 13, 2006 15:57
autor: vw_vandal
Cinek, przy 20 to też byłby spory problem z paleniem. Minimalne ciśnienie to 26 barów. Ale 11 to chyba nie ma tam ze dwóch tłoków ;)

: śr wrz 13, 2006 15:59
autor: zaprzal
vw_vandal, jaki jest prawidlowy zakres kompresji dla 1.6 td?

: śr wrz 13, 2006 16:11
autor: vw_vandal
zaprzal, kiedyś czytałem, że jak silniki wyjeżdzały z fabryki każdy gar powinien mieć 35 bar. Później jak użytkujesz auto zużywanie się cylindrów powino odbywać sie równo miernie czyli na każdym garze po tyle samo albo dopuszczalne było + - 10 % różnicy między garami przy 28 barach silnik nadaje się do remontu. Ja mam u siebie 33,33,33,34 czyli gitara ;)

: śr wrz 13, 2006 21:46
autor: marek29
zaprzal pisze:vw_vandal, jaki jest prawidlowy zakres kompresji dla 1.6 td?
34 fabryka,32 norma ,30 jako-tako,28 dolna granica dla 1,6 (dla1,9 26-przy -15* nie odpala-autopsja znajomego)
Mój 34-35 ,po planowaniu niewiem bo nie mierzyłem...........Pewnie to samo ,albo więcej....

Ps Jw. :grin: