Strona 1 z 1

[TDI PD] Zaślepienie EGR w AXR

: ndz cze 16, 2019 08:57
autor: Mic
Witam, posiadam mk4 1.9 tdi pd axr 2003,postanowielm wyczyścić dolot, zaślepić egr i dać turbo do sprawdzenia bo miałem podejrzenie ze puszcza olej. Teraz jak już wszystko poskładałem sytuacja wygląda tak: egr zaślepiony - na razie brak checka i błędów w silniku ( po dwóch dniach), turbo oleju nie puszcza (dolot suchutki) natomiast została wymieniona gruszka bo była przerdzewiała. Problem jest taki ze auto nie ma tego zrywu co wcześniej i tak się zastanawiam czy jest to wina źle wyregulowanej sztangi na turbo? czy nie wyłączenia egr w ecu? Nie ma też znaczenia czy wężyk od podciśnienia egr jest podłączony czy zaślepiony.

[TDI PD] Re: Zaślepienie EGR w AXR

: ndz cze 16, 2019 11:56
autor: sebastianc1989
Sztanga do skrócenia ze 2 obroty

[TDI PD] Re: Zaślepienie EGR w AXR

: ndz cze 16, 2019 12:08
autor: Mic
Dzięki, czyli rozumiem że zaślepienie EGR nie ma nic do tego, a jeśli nie wyskakują błędy to nie muszę przerabiać nic w ECU?

[TDI PD] Re: Zaślepienie EGR w AXR

: ndz cze 16, 2019 15:31
autor: wesol
Egr nie ma tu nic do rzeczy. Jak wywali błąd to w axr trzeba vcds ogarnąć sprawę przepływu powietrza na maf i błędu nie będzie. Sztangę skróć o te dwa obroty i pewnie później jeszcze się dopiesci jak coś po logach dyn 011 czy jeszcze obrót skrócić.

[TDI PD] Re: Zaślepienie EGR w AXR

: pt cze 21, 2019 13:10
autor: Mic
Koledzy co sadzicie o tych logach ...od 3000 obr. jakby słabiej, co może być przyczyna?


Grupa A:,'011,,,,Grupa B:, Zatrzymany,,,,Grupa C:, Zatrzymany
,,Engine speed,Spec. intake press.,Actual intake press.,D.cycle MAP,,,,,,,,,,
,CZAS,2850-3150,1900-2150,1900-2150,55-75%,CZAS,,,,,CZAS,,,,
Znacznik,ZAPISU, /min, mbar, mbar, %,ZAPISU,,,,,ZAPISU,,,,
,0.00,1470,1744.2,1193.4,19.9,,,,,,,,,,
,0.31,1533,1764.6,1285.2,19.9,,,,,,,,,,
,0.62,1596,1805.4,1417.8,20.7,,,,,,,,,,
,0.93,1659,1846.2,1570.8,33.1,,,,,,,,,,
,1.25,1743,1887.0,1764.6,49.8,,,,,,,,,,
,1.56,1827,1917.6,1968.6,55.4,,,,,,,,,,
,1.88,1932,1948.2,2152.2,61.8,,,,,,,,,,
,2.18,2016,1958.4,2264.4,70.1,,,,,,,,,,
,2.49,2142,1978.8,2182.8,62.6,,,,,,,,,,
,2.81,2247,1989.0,2152.2,63.8,,,,,,,,,,
,3.12,2331,2009.4,2162.4,67.3,,,,,,,,,,
,3.44,2436,2029.8,2193.0,69.7,,,,,,,,,,
,3.74,2541,2040.0,2213.4,72.5,,,,,,,,,,
,4.06,2646,2040.0,2182.8,72.1,,,,,,,,,,
,4.37,2730,2040.0,2142.0,72.9,,,,,,,,,,
,4.69,2835,2040.0,2111.4,73.3,,,,,,,,,,
,4.99,2919,2040.0,2080.8,72.9,,,,,,,,,,
,5.31,3003,2040.0,2009.4,70.9,,,,,,,,,,
,5.62,3087,2040.0,1938.0,68.9,,,,,,,,,,
,5.93,3150,2040.0,1897.2,67.7,,,,,,,,,,
,6.24,3234,2040.0,1876.8,67.7,,,,,,,,,,
,6.56,3318,2040.0,1876.8,68.1,,,,,,,,,,
,6.87,3381,2040.0,1887.0,68.5,,,,,,,,,,
,7.18,3444,2040.0,1876.8,68.1,,,,,,,,,,
,7.49,3528,2040.0,1876.8,68.5,,,,,,,,,,
,7.81,3591,2040.0,1876.8,68.9,,,,,,,,,,
,8.12,3675,2040.0,1887.0,69.3,,,,,,,,,,
,8.44,3717,2040.0,1897.2,70.1,,,,,,,,,,
,8.75,3801,2040.0,1907.4,69.7,,,,,,,,,,
,9.06,3864,2040.0,1907.4,69.3,,,,,,,,,,
,9.37,3927,2040.0,1927.8,68.5,,,,,,,,,,
,9.68,3969,2040.0,1927.8,68.9,,,,,,,,,,
,10.00,4053,2029.8,1938.0,68.9,,,,,,,,,,
,10.30,4095,1999.2,1938.0,69.7,,,,,,,,,,
,10.62,4158,1968.6,1927.8,68.1,,,,,,,,,,
,10.93,4200,1948.2,1917.6,72.1,,,,,,,,,,
,11.24,4242,1917.6,1897.2,70.9,,,,,,,,,,



Grupa A:,'003,,,,Grupa B:,'011,,,,Grupa C:, Zatrzymany
,,Engine speed,MAF (specified),MAF (actual),EGR duty cycle,,Engine speed,Spec. intake press.,Actual intake press.,D.cycle MAP,,,,,
,CZAS,790-870,230-310,210-350,50-70%,CZAS,2850-3150,1900-2150,1900-2150,55-75%,CZAS,,,,
Znacznik,ZAPISU, /min, mg/suw, mg/suw, %,ZAPISU, /min, mbar, mbar, %,ZAPISU,,,,
,0.01,1470,850.0,514.5,4.8,0.34,1512,1764.6,1244.4,19.9,,,,,
,0.66,1596,850.0,592.9,4.8,0.98,1659,1846.2,1479.0,26.3,,,,,
,1.30,1743,850.0,764.4,4.8,1.63,1848,1927.8,1856.4,50.6,,,,,
,1.94,1932,850.0,975.1,4.8,2.26,2037,1968.6,2244.0,66.1,,,,,
,2.58,2163,850.0,989.8,4.8,2.90,2247,1989.0,2172.6,64.5,,,,,
,3.23,2373,845.0,994.7,4.8,3.54,2478,2040.0,2172.6,68.1,,,,,
,3.86,2583,845.0,975.1,4.8,4.20,2688,2040.0,2162.4,70.9,,,,,
,4.52,2793,845.0,926.1,4.8,4.84,2877,2040.0,2080.8,71.7,,,,,
,5.16,2982,845.0,872.2,4.8,5.48,3066,2040.0,1989.0,69.7,,,,,
,5.80,3150,845.0,813.4,4.8,6.14,3234,2040.0,1897.2,67.3,,,,,
,6.48,3318,845.0,793.8,4.8,6.80,3402,2040.0,1897.2,65.7,,,,,
,7.12,3486,845.0,784.0,4.8,7.44,3570,2040.0,1897.2,64.9,,,,,
,7.76,3633,850.0,788.9,4.8,8.08,3696,2040.0,1958.4,66.1,,,,,
,8.40,3780,850.0,798.7,4.8,8.72,3843,2040.0,1999.2,67.3,,,,,
,9.04,3927,850.0,788.9,4.8,9.36,3990,2040.0,1999.2,68.1,,,,,
,9.68,4053,850.0,779.1,4.8,10.00,4116,1989.0,1978.8,69.3,,,,,
,10.32,4179,850.0,759.5,4.8,10.65,4221,1927.8,1938.0,69.7,,,,,

[TDI PD] Re: Zaślepienie EGR w AXR

: pt cze 21, 2019 20:14
autor: wesol
Turbo kuleje to i słabiej na górze masz.

[TDI PD] Re: Zaślepienie EGR w AXR

: pt cze 21, 2019 20:40
autor: Mic
wesol pisze:
pt cze 21, 2019 20:14
Turbo kuleje to i słabiej na górze masz.

Jak mam to rozumieć? wymieniono tylko gruszkę, wyczyszczono geometrie choć nie była bardzo brudna, reszta jest ok. Czy to wina samego turbo? czy cos innego może powodować taka jej prace?

[TDI PD] Re: Zaślepienie EGR w AXR

: sob cze 22, 2019 00:53
autor: wesol
Tam chyba nie masz Barretta tylko KKK to one miewają luzy na żaluzjach. Ale to nie istotne bo z dołu masz przeładowanie a w górze niedoladowanie. Tak więc albo problem jest w tych ludziach albo kiepsko to czyszczenie zrobione.

[TDI PD] Re: Zaślepienie EGR w AXR

: śr cze 26, 2019 18:19
autor: Mic
Miałem nieszczelność na podciśnieniu - usterkę usunąłem i zrobiłem logi ,teraz wygląda to tak:


,Grupa A:,'011,,,,Grupa B:, Zatrzymany,,,,Grupa C:, Zatrzymany
,,Engine speed,Spec. intake press.,Actual intake press.,D.cycle MAP,,,,,,,,,,
,CZAS,2850-3150,1900-2150,1900-2150,55-75%,CZAS,,,,,CZAS,,,,
Znacznik,ZAPISU, /min, mbar, mbar, %,ZAPISU,,,,,ZAPISU,,,,
,0.01,1386,1224.0,1224.0,32.7,,,,,,,,,,
,0.31,1428,1693.2,1275.0,19.9,,,,,,,,,,
,0.63,1470,1734.0,1387.2,20.3,,,,,,,,,,
,0.93,1554,1774.8,1519.8,25.1,,,,,,,,,,
,1.25,1617,1825.8,1693.2,41.8,,,,,,,,,,
,1.56,1722,1876.8,1897.2,54.6,,,,,,,,,,
,1.87,1785,1907.4,2070.6,60.2,,,,,,,,,,
,2.19,1911,1938.0,2223.6,71.7,,,,,,,,,,
,2.49,2016,1958.4,2029.8,52.6,,,,,,,,,,
,2.81,2100,1968.6,1917.6,52.6,,,,,,,,,,
,3.12,2205,1989.0,1907.4,53.8,,,,,,,,,,
,3.44,2289,1999.2,1948.2,55.0,,,,,,,,,,
,3.74,2394,2019.6,1999.2,56.2,,,,,,,,,,
,4.06,2499,2040.0,2070.6,59.8,,,,,,,,,,
,4.38,2583,2040.0,2121.6,63.0,,,,,,,,,,
,4.69,2667,2040.0,2142.0,64.5,,,,,,,,,,
,5.00,2772,2040.0,2152.2,66.5,,,,,,,,,,
,5.31,2856,2040.0,2162.4,68.1,,,,,,,,,,
,5.63,2961,2040.0,2142.0,68.9,,,,,,,,,,
,5.95,3045,2040.0,2101.2,68.5,,,,,,,,,,
,6.26,3129,2040.0,2060.4,68.5,,,,,,,,,,
,6.57,3213,2040.0,2040.0,70.1,,,,,,,,,,
,6.89,3276,2040.0,2040.0,70.9,,,,,,,,,,
,7.20,3360,2040.0,2029.8,70.9,,,,,,,,,,
,7.51,3423,2040.0,1999.2,70.5,,,,,,,,,,
,7.83,3507,2040.0,1989.0,70.9,,,,,,,,,,
,8.13,3591,2040.0,1978.8,70.9,,,,,,,,,,
,8.45,3654,2040.0,1989.0,71.3,,,,,,,,,,
,8.76,3717,2040.0,1989.0,71.7,,,,,,,,,,
,9.07,3780,2040.0,1989.0,71.7,,,,,,,,,,
,9.39,3843,2040.0,1989.0,72.1,,,,,,,,,,
,9.70,3906,2040.0,1978.8,71.7,,,,,,,,,,
,10.01,3969,2040.0,1958.4,70.9,,,,,,,,,,
,10.32,4032,2029.8,1948.2,71.3,,,,,,,,,,
,10.63,4095,1999.2,1938.0,70.1,,,,,,,,,,
,10.95,4158,1968.6,1917.6,72.5,,,,,,,,,,
,11.26,4200,1938.0,1897.2,70.5,,,,,,,,,,
,11.57,4263,1907.4,1876.8,69.3,,,,,,,,,,
,11.88,4305,1887.0,1866.6,70.1,,,,,,,,,,
,12.20,4368,1866.6,1866.6,69.7,,,,,,,,,,
,12.51,4410,1846.2,1866.6,72.5,,,,,,,,,,
,13.06,4431,1836.0,1866.6,72.5,,,,,,,,,,
,13.37,4515,1795.2,1846.2,72.1,,,,,,,,,,




Grupa A:,'003,,,,Grupa B:,'011,,,,Grupa C:, Zatrzymany
,,Engine speed,MAF (specified),MAF (actual),EGR duty cycle,,Engine speed,Spec. intake press.,Actual intake press.,D.cycle MAP,,,,,
,CZAS,790-870,230-310,210-350,50-70%,CZAS,2850-3150,1900-2150,1900-2150,55-75%,CZAS,,,,
Znacznik,ZAPISU, /min, mg/suw, mg/suw, %,ZAPISU, /min, mbar, mbar, %,ZAPISU,,,,
,0.32,1470,850.0,573.3,4.8,0.01,1386,1672.8,1162.8,19.9,,,,,
,0.96,1617,850.0,715.4,4.8,0.64,1533,1774.8,1417.8,23.1,,,,,
,1.75,1785,850.0,901.6,4.8,1.28,1701,1866.6,1815.6,52.6,,,,,
,2.38,2058,850.0,896.7,4.8,2.06,1953,1948.2,2223.6,66.5,,,,,
,3.02,2247,850.0,935.9,4.8,2.70,2142,1978.8,1999.2,57.4,,,,,
,3.68,2457,845.0,945.7,4.8,3.36,2373,2019.6,2019.6,59.0,,,,,
,4.32,2667,840.0,935.9,4.8,4.00,2562,2040.0,2091.0,63.8,,,,,
,4.96,2856,845.0,921.2,4.8,4.64,2751,2040.0,2111.4,66.5,,,,,
,5.60,3045,845.0,896.7,4.8,5.28,2940,2040.0,2101.2,68.5,,,,,
,6.24,3213,845.0,862.4,4.8,5.92,3129,2040.0,2060.4,69.7,,,,,
,6.90,3402,845.0,833.0,4.8,6.58,3297,2040.0,2040.0,71.7,,,,,
,7.54,3549,850.0,808.5,4.8,7.22,3465,2040.0,1999.2,71.7,,,,,
,8.18,3696,850.0,798.7,4.8,7.86,3612,2040.0,1978.8,72.1,,,,,
,8.82,3822,850.0,779.1,4.8,8.50,3759,2040.0,1978.8,72.5,,,,,
,9.46,3969,850.0,769.3,4.8,9.14,3906,2040.0,1968.6,72.1,,,,,
,10.10,4095,850.0,759.5,4.8,9.78,4032,2029.8,1958.4,73.3,,,,,
,10.74,4221,850.0,725.2,4.8,10.42,4158,1968.6,1927.8,71.7,,,,,
,11.38,4326,850.0,715.4,4.8,11.06,4263,1907.4,1876.8,72.1,,,,,
,12.02,4410,850.0,710.5,4.8,11.70,4368,1856.4,1856.4,72.1,,,,,



Czy te wyniki dają obraz ze turbo i przeplywka są ok?