[TDI PD] Bujanie samochodem, pompowtryskiwacze po regeneracji
: wt cze 04, 2019 18:21
Witam!
Regenerowałem jakiś czas temu wtryskiwacze w silniku BXE. Problem wyglądał w taki sposób, że samochód nie chciał odpalić po nagrzaniu, a dodatkowo telepało karoserią na postoju. Rozruch się poprawił, aczkolwiek lekkie bujanie pozostało. Było ono nieregularne, niezbyt intensywne i tylko na biegu jałowym, więc podejrzewałem dwumasę. Dzisiaj jednak jak zaczęło telepać postanowiłem podpiąć komputer. Sytuacja miała się następująco:
Silnik ciepły i zgaszony. Po odpaleniu bujanie, korekcje:
1. -1.27mg
2. -0.82mg
3. -0.78mg
4. 2.82mg
Nie trzeba być specjalistą by dojść do wniosku, że wtryski 1-3 leją, a 4 kuleje i nie pompuje. Po chwili pracy korekty miały się następująco:
1. -1.06mg
2. -1.01mg
3. -0.82mg
4. 2.89mg
Po wkręceniu silnika na obroty, przytrzymaniu i odpuszczeniu gazu:
1. -0.52mg
2. -0.14mg
3. -0.24mg
4. 0.87mg
Przy odpuszczaniu gazu w grupie 018 wszystkie okna równo wyświetlały wartość "128".
Grupa 023 w momencie odpuszczenia gazu: 30, 44, 15, 7. Po zejściu na obroty jałowe było już: 16-22, 13-19, 8-15, -4-7.
Po takim przegazowaniu telepanie się uspokaja. Zdarzyło się dwa lub trzy razy, że po rozruchu silnika chodził jak traktor, ale nie ma na to żadnej reguły.
Problemu szukać w samych pompkach, czy może będzie to pierdoła typu wiązka, nieszczelna pompa vacum, a w najgorszym wypadku wyrobione gniazda w głowicy? Moc jest, kopcić nie chce, pali całkiem ładnie niezależnie od tego, czy stoi pod górę, na płaskim, z góry, błędów w sterowniku brak.
Regenerowałem jakiś czas temu wtryskiwacze w silniku BXE. Problem wyglądał w taki sposób, że samochód nie chciał odpalić po nagrzaniu, a dodatkowo telepało karoserią na postoju. Rozruch się poprawił, aczkolwiek lekkie bujanie pozostało. Było ono nieregularne, niezbyt intensywne i tylko na biegu jałowym, więc podejrzewałem dwumasę. Dzisiaj jednak jak zaczęło telepać postanowiłem podpiąć komputer. Sytuacja miała się następująco:
Silnik ciepły i zgaszony. Po odpaleniu bujanie, korekcje:
1. -1.27mg
2. -0.82mg
3. -0.78mg
4. 2.82mg
Nie trzeba być specjalistą by dojść do wniosku, że wtryski 1-3 leją, a 4 kuleje i nie pompuje. Po chwili pracy korekty miały się następująco:
1. -1.06mg
2. -1.01mg
3. -0.82mg
4. 2.89mg
Po wkręceniu silnika na obroty, przytrzymaniu i odpuszczeniu gazu:
1. -0.52mg
2. -0.14mg
3. -0.24mg
4. 0.87mg
Przy odpuszczaniu gazu w grupie 018 wszystkie okna równo wyświetlały wartość "128".
Grupa 023 w momencie odpuszczenia gazu: 30, 44, 15, 7. Po zejściu na obroty jałowe było już: 16-22, 13-19, 8-15, -4-7.
Po takim przegazowaniu telepanie się uspokaja. Zdarzyło się dwa lub trzy razy, że po rozruchu silnika chodził jak traktor, ale nie ma na to żadnej reguły.
Problemu szukać w samych pompkach, czy może będzie to pierdoła typu wiązka, nieszczelna pompa vacum, a w najgorszym wypadku wyrobione gniazda w głowicy? Moc jest, kopcić nie chce, pali całkiem ładnie niezależnie od tego, czy stoi pod górę, na płaskim, z góry, błędów w sterowniku brak.