Strona 1 z 1

[TDI PD] 1.9 AXR bląd 17964 - pytanie odnośnie testu w grupie 011

: wt kwie 23, 2019 20:57
autor: dorus02
Cześć,
Wziąłem się za naprawe pewnego problemu w aucie bo notlauf zdarza się już nagminnie.
Kiedyś miałem notlaufa raz na dwa miesiące, a teraz łapie go ze dwa razy w tygodniu. Po wyłączeniu i włączeniu auta wszystko wraca do normy. Zazwyczaj łapie go przy powolnym rozpędzaniu na 4 biegu obroty 1900 2000.
Błędy w silniku były dwa:
17964 p1556 Charge pressure control: Negative Deviation
19557 p3101

Czyli ten pierwszy błąd mówi że jest za niskie doładowanie.

Zrobiłem test sztangi zmiennej geometrii w VAGU (grupa 011) i wyszedł tak: https://drive.google.com/file/d/1kfvN__ ... sp=sharing
Nie mam kanału i nie wiem jak wsadzić tam oczy żeby zobaczyć czy sztanga się rusza, dlatego chciałem się zapytać czy można coś wywnioskować z samego laptopa? To ciśnienie ma miec takie wartości - bo szczerze to w ogole sie nie zmienia

Jeżeli ciśnienie ma sie zmieniać to to by oznaczało niesprawny N75 albo gruszke/przewód?
I pytanie drugie, kupiłem strzykawkę zeby zrobić test z poradnika, ale nie wiem który zawór to n75 czerwony zielony czy pomarańczowy, i co to za blaszka, czy wystarczy te dwie sruby odkręcić zeby zdjąć tą blaszkę?:
Obrazek

Btw, jak jadę to przyśpieszanie czuć dopiero przy 2200 obrotów coś takiego

edit 2: Czy z logów dynamicznych w grupie 011 można wywnioskować czy N75 jest sprawny? Bo jak tak to postaram się zrobić

[TDI PD] Re: 1.9 AXR bląd 17964 - pytanie odnośnie testu w grupie 011

: śr kwie 24, 2019 00:53
autor: muszkatobiasz
sztangę widać z góry między ścianą a kolektorem od strony rozrządu po bs widać że łopatki turbo stoją na amen

[TDI PD] Re: 1.9 AXR bląd 17964 - pytanie odnośnie testu w grupie 011

: śr kwie 24, 2019 19:02
autor: dorus02
Wiec tak,
miałem dziurę w przewodzie podciśnienia idącym do gruszki, wymieniłem przewód, ale bs w grupie 011 dalej wychodzi tak samo - ciśnienie się nie zmienia: https://link.do/Dhc6G - wykres grupy 011 bs po wymianie przewodu

zrobiłem jeszcze logi dynamiczne na grupie 011, nie znam się na tym czy ktoś mógłby na te logi zerknąć?

http://vaglogger.apphb.com/log/5cc0921f8701a892080f897f

[TDI PD] Re: 1.9 AXR bląd 17964 - pytanie odnośnie testu w grupie 011

: czw kwie 25, 2019 21:23
autor: snakeu
N75 to ten z ktorego idzie przewod podcisnienia na gruszke. Podlacz pod ten przewod strzykawke i zobacz czy rusza sie sztanga. jak nie rusza sie to rozlacz sztange od dzwigni zmiennej geo i
1. zobac, czy strzykawa ruszysz sztange
2. reka rusz dzwignie zmiennej geometrii zobacz czy chodzi, ma chodzic lekko bez zacięć.

[TDI PD] Re: 1.9 AXR bląd 17964 - pytanie odnośnie testu w grupie 011

: wt kwie 30, 2019 09:52
autor: glaca77
Jak ściągniesz wężyk z N75 to w teście 011BS przyłóż palec do króćca N75, sprawdź czy pojawia się podciśnienie w poz ON. Notlaufy łapiesz przez niedoładowanie więc geometria jest w porządku, może grucha zapieczona albo dziurawa(strzykawka pokaże).

[TDI PD] Re: 1.9 AXR bląd 17964 - pytanie odnośnie testu w grupie 011

: pt maja 03, 2019 21:50
autor: dorus02
A więc tak, z logów dynamicznych widać że turbina zaczyna powoli pompować ciśnienie dopiero przy 2300 obrotach więc coś jest nie tak.
1. Po wymianie przewodu sprawdzałem gruszkę strzykawką - jest okej
2. Zrobiłem zdjęcie pozycji dźwigni gruszki na wyłączonym silniku i na biegu jałowym
ObrazekObrazek

- widać zakres poruszania się dzwigni, ale niestety jak robie test w grupie 011 na bs to dźwignia gruszki porusza się tak jak na filmie:

https://drive.google.com/file/d/1V81qG_ ... sp=sharing

Dlaczego na jałowych obrotach geometria nie jest zapieczona, ale podczas jazdy już jest zapieczona? Czy tak się często dzieje? Czy może to nie jest wina zapieczonych łopatek turbiny?

[TDI PD] Re: 1.9 AXR bląd 17964 - pytanie odnośnie testu w grupie 011

: sob maja 04, 2019 14:20
autor: glaca77
Turbina jest w porządku.Winny może być N75, zamień na N18.