[TD] MK2 1.6 TD demontaż, i montaż 1.6 D
: śr mar 13, 2019 17:46
Witam. Posiadam MK2 z silnikiem 1.6 TD który wymaga już kapitalnego remontu tzn chodzi ładnie, pali na pół obrotu rozrusznika nawet jak stoi kilka miesięcy ale są wszechobecne wycieki. Jako że Golf powoli przechodzi kpl remont to chciałbym wyjąć z niego ten silnik i na spokojnie zająć się nim od A do Z poza autem. Do tego czasu jednak potrzebuję samochodu, mam drugiego golfa 1.6 Diesel z którego chciałbym silnik wsadzić do siebie (bez skrzyni, bo skrzynia tego 1.6D ma jakiś problem tj brak piątego biegu, oraz wycie biegu czwartego podczas przyśpieszania, dodawania gazu więc chciałbym 1.6D spiąć na swojej skrzyni od 1.6TD).
Pytanie brzmi jak dużo czasu na to zarezerwować? Czy obejdzie się bez żurawia do silników? Np. z pomocą lewarków, kobyłek itp? Byłbym wdzięczny za każde info, bo akurat silnika z samochodu jeszcze nie wyciągałem. Zdaję sobie sprawę, że robota trochę syzyfowa (demontaż mojego silnika + demontaż silnika z drugiego golfa i montaż go w moim MK2) lecz na remont chcę dać sobie kilka miesięcy (kwestie finansowe + kwestie czasu bo przy okazji remontu chciałbym go trochę podkręcić więc chwilę zajmie kompletowanie turbo, wtrysków itd) a samochód potrzebny na codzień, nie chcę jeździć tym 1.6D bo w nim do roboty mam praktycznie całe zawieszenie, hamulce, i cieknącą przy deszczu budę więc myślę że rozsądniej wziąć z niego motor do mojego MK2 gdzie cały zawias i hamulce były świeżo zimą wkładane całość na TRW/ATE/Lemforder.
Z góry dzięki za wszelkie praktyczne info jak to ugryźć, czym sobie pomóc, co przygotować, ile czasu zarezerwować? Zakładam że 2x demontaż silnika + 1 montaż w mojej budzie to cały dzień od rana braknie?
Pytanie brzmi jak dużo czasu na to zarezerwować? Czy obejdzie się bez żurawia do silników? Np. z pomocą lewarków, kobyłek itp? Byłbym wdzięczny za każde info, bo akurat silnika z samochodu jeszcze nie wyciągałem. Zdaję sobie sprawę, że robota trochę syzyfowa (demontaż mojego silnika + demontaż silnika z drugiego golfa i montaż go w moim MK2) lecz na remont chcę dać sobie kilka miesięcy (kwestie finansowe + kwestie czasu bo przy okazji remontu chciałbym go trochę podkręcić więc chwilę zajmie kompletowanie turbo, wtrysków itd) a samochód potrzebny na codzień, nie chcę jeździć tym 1.6D bo w nim do roboty mam praktycznie całe zawieszenie, hamulce, i cieknącą przy deszczu budę więc myślę że rozsądniej wziąć z niego motor do mojego MK2 gdzie cały zawias i hamulce były świeżo zimą wkładane całość na TRW/ATE/Lemforder.
Z góry dzięki za wszelkie praktyczne info jak to ugryźć, czym sobie pomóc, co przygotować, ile czasu zarezerwować? Zakładam że 2x demontaż silnika + 1 montaż w mojej budzie to cały dzień od rana braknie?