Strona 1 z 4

SB spala 10L/100km

: wt wrz 05, 2006 00:18
autor: Krzylu
a wiec troche dziwne zeby TD tyle fajczyl ropy niesadzicie co moze byc przyczyna,
niema intercoolera jest narazie stozek bo jeszcze nie zakupilem filtra powietrza dopiero w piatek uklad wydechowy od TD troche łozyska daja o sobie znac stylu ale to w tamtym silniku nie przeszkadzalo w spalaniu max 6L
silnik niekopci no jak mu pocisne to pusci baka ale niezbyy duzego
skrzynia od JP 4S krotkie biegi

jezdzac nawet oszczednie zjaral mi 10L
nic niekrecone turbina dziala ale troche przepuszcza olej mimo to nie ma czarnej chmury za mna

co to moze byc

wtryski??
moze kat wtrysku??ale odpala jak zegarek
pasek wymieniony nic nieprzestawione
obroty 950
jest mozliwosc ze przyspieszacz ssanie nie dokonca zostaje wcisniety i tyle fajczy??

: wt wrz 05, 2006 08:01
autor: Trochim
grzebał tam kotos przy pompie?

sam jak sobie postanowiłem zrobić wstępne wciśnięcie bolca w gruszce (bez zwiększonego cisnienia doładowania) to zaczeło palić z dwa litry wiecej.

: wt wrz 05, 2006 10:28
autor: zaprzal
moze poprostu masz jakas nieszczelnosc? dla mnie to nierealne zeby 1.6 td spalil 10 litrow nawet dlubany

: wt wrz 05, 2006 11:49
autor: masakra
jak mialem swojego SBka to tez mi jaral 10 l po miescie (czy butowalem czy nie). w trasie moze z 8. Pozniej podkrecilem dawke to kopcil jak ikarus i palil jeszcze wiecej. Nawet na trasie ok 10 bylo. Ale usterki nie zlokalizowalem

: wt wrz 05, 2006 11:50
autor: dziechu
A moze dziurawy bak ;)

: wt wrz 05, 2006 17:23
autor: adam16v
Miałem kiedyś stare polo I benzynowe i tez mi koło 10 l wciągał i okazało sie że był dziurawy bak , tak że do połowy jego pojemności wyciekało z niego.

: wt wrz 05, 2006 18:03
autor: szerszeniak
moze masz zapłon za puźny i zeby chodził jakotako to go paliwkiem mechanik podlał spróbuj przyśpieszyć zaplon i dawke przykręcić
u mnie w passacie na mmax dawce i szaleństwach po mieście spalał 8L wiec cos u ciebie ostro nie tak a passat 1200kg wazy

: wt wrz 05, 2006 21:59
autor: vwlubek
U mnie w SB nawet w postojach w korkach i z właczona klima nie przekroczyłem 6l,wiec wygląda mi to na ostra nieszczelnośc,choć nie zaszkodzi sprawdzić kąta wtrysku...oglądałeś dokładnie pompę,przewody,zbiornik,iltr paliwa czy gdzies nic się nie sączy?

: śr wrz 06, 2006 15:30
autor: Krzylu
zbornik jest dobry bo jak siedzial JP to palil mi 6L
kat wtrysku ustawialem wczoraj jest ok
pasek wymienialem odpalil od kopa
w pompie nic niegrzebane bo nawet nie kopci

mam tez za mala chlodnice dzis ide wymienic od TD bo ta od zwyklasa jest troocheee za mala
zalalem poustawialem zobaczymy teraz ile km zrobie

p.s musze wam powiedziec ze na skrzyni od JP niezdarzam wrzucac biegow bo juz sie konczy obrotmierz ale zapierdala do 100kmh jak dzika swinia :grin:
niemam narazie ic tylko taka hamska prowizorka
czemu "10-ty" jest raz w miesiacu :grrr:

: śr wrz 06, 2006 20:49
autor: greg
vwlubek pisze:U mnie w SB nawet w postojach w korkach i z właczona klima nie przekroczyłem 6l
u kumpla przy gnieceniu - palił nawet 8 litrów- ale średnia na trasie Skarżysko - Kraków wychodziła 135km/h czyli często 180km/h

: śr wrz 06, 2006 22:19
autor: marek29
Krzylu ,a sprawdzałeś spalanie tylko raz czy po kilku tankowaniach?
Chodzi mi o to że mam dwie "ulubione" stacje że po zatankowaniu za 50pln nie mogę zrobić 200km ,a normalnie z "przemytu" przepał wychodzi ok 5-5,5l/100Km?
Może chdzi o ćwiknęcie na stacji?
Nie napisałeś odkąd się tak dzieje, robiłeś coś?,Jakieś zmiany?Stało się tak nagle z dnia na dzień?

: czw wrz 07, 2006 16:39
autor: Krzylu
jak wsadzilem silnik tak juz mial
juz kilka razy tankowalem
wyczytalem ze moze byc wina uszczelki pod glowica a z niej jak zauwazylem saczy mi sie i teraz pytanie o uszczelke metalowa od 1.9TD jaka i za ile jak mozna i gdzie dostac bedzie to pasowac przeciez wieksza pojemnosc jest??

: czw wrz 07, 2006 19:47
autor: RobertP
Krzylu pisze:jak wsadzilem silnik tak juz mial
juz kilka razy tankowalem
wyczytalem ze moze byc wina uszczelki pod glowica a z niej jak zauwazylem saczy mi sie
o tym nie słyszałem że to moze być wina uszczelki, pierwszy raz o tymn słyszę ...
sączy ci się olej, weź stosowne klucze i dokręć jak książka pisze, tylko śrub nie pourywaj ;-)
Krzylu pisze: i teraz pytanie o uszczelke metalowa od 1.9TD jaka i za ile jak mozna i gdzie dostac bedzie to pasowac przeciez wieksza pojemnosc jest??
metalową uszczelkę chciałbyś kupić to tylko markowe które są sporo wytrzymalsze kup naprawdę dobrą uszczelkę cena takiej pewnie ok. 150-200zł

[ Dodano: Czw Wrz 07, 2006 19:50 ]
Krzylu pisze:jezdzac nawet oszczednie zjaral mi 10L
fakt dużo a może za dużo na postojach stoiusz z włączonym silnikiem albo jak lubisz przy nim dłubac to musi być włączony ... :kac: :bajer:
kurcze na serio sporo tego bieże :goof:

: czw wrz 07, 2006 20:47
autor: marek29
Krzylu pisze:o uszczelke metalowa od 1.9TD jaka i za ile jak mozna i gdzie dostac bedzie to pasowac przeciez wieksza pojemnosc jest??
wszystko ok. oprócz kanału olejowego do poyczaczy i wałka.Odradzam. W/g mnie to niema wpływu na spalanie.