[TDI CR] Problem z dpf w golf VI 2.0 tdi CBBB GTD
: wt sty 22, 2019 17:12
Golf VI 2009r CBBB 2.0 tdi 170km mam problem z często wypalającym się filtrem DPF (co ok 250 km) Od dwóch lat jeżdżę od mechanika do mechanika. W tym czasie wymieniłem
-Wtryski (lekko szarpał na klimie, okazało się że 2 wtryski dają za mało paliwa) Komplet wymieniony na nowe oryginalne.
-Turbo (mechanik stwierdził że jest za duży luz i może olej puszczać przez co szybko zapycha się dpf)
-Oprogramowanie silnika (wgrano wersje z która auto opuściło fabrykę)
-DPF (Wpierw został wyczyszczony chemicznie po miesiącu zastąpiony zamiennikiem z JMJ a na koniec założyłem praktycznie nowy oryginał)
-Czujnik różnicy ciśnień (zamiennik potem dla pewności wsadzony oryginał)
-Sprawdzanie szczelności dolotu pod ciśnieniem
Każda z tych napraw nie miała potem wpływu na polepszenie pracy filtra dpf. Auto miało robione logi dynamiczne/statyczne lecz żadne parametry nie odbiegały od normy. Na 15 tyś km nie da się zauważyć by brał olej a przy obecnych morzach odpala od razu. Końcówka tłumika lekko okopcona a zauważyłem że 99% aut z tym silnikiem i sprawnym dpf ma końcówki wyglądające jak nowe. Chciałbym go usunąć lecz w tym przypadku domyślam sie że będzie strasznie kopcił. Ktoś może ma pomysł co dalej robić? Lub poleci jakiegoś mechanika z okolic Bielska-Białej? Auto nie jest po akcji serwisowej.
-Wtryski (lekko szarpał na klimie, okazało się że 2 wtryski dają za mało paliwa) Komplet wymieniony na nowe oryginalne.
-Turbo (mechanik stwierdził że jest za duży luz i może olej puszczać przez co szybko zapycha się dpf)
-Oprogramowanie silnika (wgrano wersje z która auto opuściło fabrykę)
-DPF (Wpierw został wyczyszczony chemicznie po miesiącu zastąpiony zamiennikiem z JMJ a na koniec założyłem praktycznie nowy oryginał)
-Czujnik różnicy ciśnień (zamiennik potem dla pewności wsadzony oryginał)
-Sprawdzanie szczelności dolotu pod ciśnieniem
Każda z tych napraw nie miała potem wpływu na polepszenie pracy filtra dpf. Auto miało robione logi dynamiczne/statyczne lecz żadne parametry nie odbiegały od normy. Na 15 tyś km nie da się zauważyć by brał olej a przy obecnych morzach odpala od razu. Końcówka tłumika lekko okopcona a zauważyłem że 99% aut z tym silnikiem i sprawnym dpf ma końcówki wyglądające jak nowe. Chciałbym go usunąć lecz w tym przypadku domyślam sie że będzie strasznie kopcił. Ktoś może ma pomysł co dalej robić? Lub poleci jakiegoś mechanika z okolic Bielska-Białej? Auto nie jest po akcji serwisowej.