[TDI PD] [ROZWIĄZANY] AJM - niedoładowanie
: sob sty 19, 2019 23:45
Witam,
Prośba o pomoc. Mam problem z VW Bora 1.9 TDI AJM. Auto ma totalnego muła szczególnie od 3go biegu od 1700 w górę. Z problemem walczę już jakiś czas, niestety jak do tej pory bezskutecznie.
Auto ma takiego muła, że nie idzie praktycznie zrobić poprawnie loga dynamicznego.
Generalnie na pierwszym i drugim biegu jakoś jeszcze przyspiesza, na trójce im mocniej wciska się gaz tym samochód bardziej muli, przy wciśnięciu gazu w podłogę nie jedzie wcale. Jak odpuszczam gaz (po wciśnieciu w podłogę) to w ostatniej fazie czuć że chce wyrwać do przodu.
Autem da się jedynie przyspieszać wciskając gaz max na 1/4, dalej już muli, jak się na chwile odpuści i ponownie wciśnie to na 2-3 sekundy czuć, że ciągnie.
Co do tej pory zrobiłem:
1. Wymiana przewodów podciśnieniowych, obecnie układ podciśnienia omija n18, z egr jest zdjęty weżyk, egr nie jest zaślepiony blaszką. Podciśnienie z vacum idzie bezpośrednio na zaworek zwrotny, dalej rozdziela sie na akumulator podciśnienia i n75.
2. Wymieniona została gruszka podciśnienia (stara była troche skorodowana, cieżko chodziła i czasami trochę przepuszczała, sprawdzana strzykawką). W nowej gruszce długość sztangi ustawiona jak w starej - bez zmian.
3. Przy okazji wymiany gruszki sprawdziłem zmienna geometrię, chodziła lekko, bez zacięć.
4. Został podmieniony przepływomierz z drugiego mojego vw (golf 4 1.9 ALH). Golf na przepływomierzu z Bory jeździł bez zauważalnych zmian. Bora niestety dalej muł.
5. Został zamieniony zawór n75 z n18 - bez zmian.
6. Został rozebrany i wyczyszczony zawór n75. Nic nie pomogło.
7. Została rozebrana turbina, wyczyszczona zmienna geometria chociąz nie była zapieczona. Kierownice i ślizg zostały wypolerowane. Wirnik miał już lekki luz poprzeczny i wzdłużny. Po złożeniu bez zmian, nadal niedoładowanie.
8. Zostało sprawdzone podciśnienie generowane przez vacum pompe -0.9 na wolnych obrotach po przegazowaniu -1.0. Podciśnienie na wyjściu do gruszki za n75 -0.6, po przegazowaniu spadało do ok -0.4
9. Podciśnienie zostało podłączone bezpośrednio z vacum pompy do gruszki turbiny. Bez zmian. Przy takim połączeniu auto w dolnych partiach obrotów lekko przeładowuje, dodatkowo przy ok 2400 czuć ze silnik zaczyna szarpać, nie kręciłem powyżej 2500 przy takim podłączeniu.
10. Turbina została ponownie rozebrana. Celem sprawdzenia, na wirniku od strony gorącej były widoczne ślady oleju więc wyminiłem całe nowe chra (rdzeń firmy melett). Zderzak vnt ustawiłem zgodnie ze starym rdzeniem, vnt ustawione na stole tak aby pełne wciągnięcie sztangi do zderzaka było przy podciśnieniu -0.6
11. w międzyczasie na starym rdzeniu jak i na nowym wykonywałem próby z odsuniętym wydechem celem sprawdzenia czy nie muli z uwagi na zapchany wydech.
Poniżej zamieszczam komplet logów jakie udało mi się zrobić. Robiąc logi widzę, że gdy z dwójki wrzucam trzeci bieg i próbuje logować od około 1500 z gazem w podłodze auto praktycznie wogóle nie przyspiesza, jak samochód toczy sie jakiś czas na luzie z prędkością 60 km/h wrzucam trzeci bieg i gaz w podłoge to wkręca się do 3000 bez większego problemu, na chwile osiąga ciśnienie oczekiwane przez mapę (2091) i widać jak ciśnienie maleje i wraca z powrotem do około 1400mBar.
Logi statyczne:
http://vaglogi.pl/log-000_d9H5A.html
http://vaglogi.pl/log-001_gEeew0.html
http://vaglogi.pl/log-003_XUuI10.html
http://vaglogi.pl/log-004_AYDDn4l.html
http://vaglogi.pl/log-013_hU1TP.html
http://vaglogi.pl/log-018_Nam35.html
http://vaglogi.pl/log-023_97rct.html
Logi BS:
http://vaglogi.pl/log-000_n4x9X.html
http://vaglogi.pl/log-003_0WOS2.html
http://vaglogi.pl/log-011_p7nj4H.html
Logi dynamiczne:
http://vaglogi.pl/log-000_90S0NJ2.html
http://vaglogi.pl/log-001_Uc7MO7x.html
http://vaglogi.pl/log-004_76sas.html
http://vaglogi.pl/log-008_j98ab1x.html
http://vaglogi.pl/log-011_Z2p2S.html
http://vaglogi.pl/log-003_008_011_W24a0.html
http://vaglogi.pl/log-003_010_4dprz.html
http://vaglogi.pl/log-003_011_LzcY95.html
http://vaglogi.pl/log-008_011_02SvvFx.html
Pozdrawiam
Prośba o pomoc. Mam problem z VW Bora 1.9 TDI AJM. Auto ma totalnego muła szczególnie od 3go biegu od 1700 w górę. Z problemem walczę już jakiś czas, niestety jak do tej pory bezskutecznie.
Auto ma takiego muła, że nie idzie praktycznie zrobić poprawnie loga dynamicznego.
Generalnie na pierwszym i drugim biegu jakoś jeszcze przyspiesza, na trójce im mocniej wciska się gaz tym samochód bardziej muli, przy wciśnięciu gazu w podłogę nie jedzie wcale. Jak odpuszczam gaz (po wciśnieciu w podłogę) to w ostatniej fazie czuć że chce wyrwać do przodu.
Autem da się jedynie przyspieszać wciskając gaz max na 1/4, dalej już muli, jak się na chwile odpuści i ponownie wciśnie to na 2-3 sekundy czuć, że ciągnie.
Co do tej pory zrobiłem:
1. Wymiana przewodów podciśnieniowych, obecnie układ podciśnienia omija n18, z egr jest zdjęty weżyk, egr nie jest zaślepiony blaszką. Podciśnienie z vacum idzie bezpośrednio na zaworek zwrotny, dalej rozdziela sie na akumulator podciśnienia i n75.
2. Wymieniona została gruszka podciśnienia (stara była troche skorodowana, cieżko chodziła i czasami trochę przepuszczała, sprawdzana strzykawką). W nowej gruszce długość sztangi ustawiona jak w starej - bez zmian.
3. Przy okazji wymiany gruszki sprawdziłem zmienna geometrię, chodziła lekko, bez zacięć.
4. Został podmieniony przepływomierz z drugiego mojego vw (golf 4 1.9 ALH). Golf na przepływomierzu z Bory jeździł bez zauważalnych zmian. Bora niestety dalej muł.
5. Został zamieniony zawór n75 z n18 - bez zmian.
6. Został rozebrany i wyczyszczony zawór n75. Nic nie pomogło.
7. Została rozebrana turbina, wyczyszczona zmienna geometria chociąz nie była zapieczona. Kierownice i ślizg zostały wypolerowane. Wirnik miał już lekki luz poprzeczny i wzdłużny. Po złożeniu bez zmian, nadal niedoładowanie.
8. Zostało sprawdzone podciśnienie generowane przez vacum pompe -0.9 na wolnych obrotach po przegazowaniu -1.0. Podciśnienie na wyjściu do gruszki za n75 -0.6, po przegazowaniu spadało do ok -0.4
9. Podciśnienie zostało podłączone bezpośrednio z vacum pompy do gruszki turbiny. Bez zmian. Przy takim połączeniu auto w dolnych partiach obrotów lekko przeładowuje, dodatkowo przy ok 2400 czuć ze silnik zaczyna szarpać, nie kręciłem powyżej 2500 przy takim podłączeniu.
10. Turbina została ponownie rozebrana. Celem sprawdzenia, na wirniku od strony gorącej były widoczne ślady oleju więc wyminiłem całe nowe chra (rdzeń firmy melett). Zderzak vnt ustawiłem zgodnie ze starym rdzeniem, vnt ustawione na stole tak aby pełne wciągnięcie sztangi do zderzaka było przy podciśnieniu -0.6
11. w międzyczasie na starym rdzeniu jak i na nowym wykonywałem próby z odsuniętym wydechem celem sprawdzenia czy nie muli z uwagi na zapchany wydech.
Poniżej zamieszczam komplet logów jakie udało mi się zrobić. Robiąc logi widzę, że gdy z dwójki wrzucam trzeci bieg i próbuje logować od około 1500 z gazem w podłodze auto praktycznie wogóle nie przyspiesza, jak samochód toczy sie jakiś czas na luzie z prędkością 60 km/h wrzucam trzeci bieg i gaz w podłoge to wkręca się do 3000 bez większego problemu, na chwile osiąga ciśnienie oczekiwane przez mapę (2091) i widać jak ciśnienie maleje i wraca z powrotem do około 1400mBar.
Logi statyczne:
http://vaglogi.pl/log-000_d9H5A.html
http://vaglogi.pl/log-001_gEeew0.html
http://vaglogi.pl/log-003_XUuI10.html
http://vaglogi.pl/log-004_AYDDn4l.html
http://vaglogi.pl/log-013_hU1TP.html
http://vaglogi.pl/log-018_Nam35.html
http://vaglogi.pl/log-023_97rct.html
Logi BS:
http://vaglogi.pl/log-000_n4x9X.html
http://vaglogi.pl/log-003_0WOS2.html
http://vaglogi.pl/log-011_p7nj4H.html
Logi dynamiczne:
http://vaglogi.pl/log-000_90S0NJ2.html
http://vaglogi.pl/log-001_Uc7MO7x.html
http://vaglogi.pl/log-004_76sas.html
http://vaglogi.pl/log-008_j98ab1x.html
http://vaglogi.pl/log-011_Z2p2S.html
http://vaglogi.pl/log-003_008_011_W24a0.html
http://vaglogi.pl/log-003_010_4dprz.html
http://vaglogi.pl/log-003_011_LzcY95.html
http://vaglogi.pl/log-008_011_02SvvFx.html
Pozdrawiam