Strona 1 z 1

[TDI VP] Falowanie obrotów

: śr sty 16, 2019 23:27
autor: bolo9823
Witam , posiadam golfa 1.9 tdi alh, ostatnio miałem problem z szarpaniem na biegach, gdy przeczytałem na forum wyszło ze nastawnik do czyszczenia, wiec tak zrobiłem, po złozeniu go auto dalej miało te swoje szarpania. Dopiero po tygodniu odkryłem, ze powodem tych szarpań był urwany kabel wysyłający dane o predkosci do Ecu i wszystko wróciło do normy. Ale posiadam taki problem, ze przed czyszczeniem nastawnika obroty stały ładnie nie falowały, a nagle po złozeniu nastawnika obroty skaczą, najgorzej jest na zimnym silniku, ze az nim rzuca. I teraz pytanie czy cos mogłem sknocic przy czyszczeniu nastawnika ? Dodam ze dawka strasznie mi skacze nawet na rozgrzanym silniku cos od 2.5 do 4.5, a RSW wynosi 0.800 V. Autko normalnie odpala, ma moc i nie gasnie.

[TDI VP] Re: Falowanie obrotów

: pt sty 18, 2019 10:28
autor: Turbo95
Znalazłam coś co może cię zaciekawić, w sedno twojego problemu https://www.regeneracja-turbosprezarek. ... ie-turbiny , ale
z tego co mi wiadomo nastawnik można przestawić, może właśnie tak zrobiłeś i teraz trzeba go wyregulować :)

[TDI VP] Re: Falowanie obrotów

: sob sty 19, 2019 14:05
autor: Michał_1977
Dokładnie jak przedmówca wspomniał. Przed zdjęciem obudowy nastawnika z pompy, należy wykonać punktakiem ślady na każdym rogu tak, by punktak ukłuł obudowę nastawnika i korpus pompy. Po wyczyszczeniu ustawia się na tych znakach i wszystko ma grać.

[TDI VP] Re: Falowanie obrotów

: wt sty 22, 2019 10:22
autor: Baruum215
Ja właśnie tak zrobiłam, nie zaznaczyłam i amen, problem. Znalazłam tutaj trochę info https://www.regeneracja-turbosprezarek. ... nia-turbin , ale może ktoś dokładnie mi powiedzieć jak go wyregulować?

[TDI VP] Re: Falowanie obrotów

: wt sty 22, 2019 11:01
autor: Robekrobek
Nic sie nie znaczy przed zdjeciem wierzchu. Pozniej sie ustawia mloteczkiem albo jak nieduzo to zakresem w vcds. Moze zle zlozony ze skacze albo zimny lut.

[TDI VP] Re: Falowanie obrotów

: wt sty 22, 2019 23:32
autor: snakeu
Mam ten sam problem w Golfie ALH. Przy dojeżdżaniu do świateł silnikiem zaczyna trząść gdy puści go się na luz, obroty na jałowym lekko falują, prawie nie zauważalnie na obrotomierzu ale widać na vagu. Natomiast nie szarpie przy przyspieszaniu, zmianie biegów itp.
Rozebrałem nastawnik, wcześniej zaznaczyłem położenie nastawnika względem pompy w dwóch płaszczyznach, nastawnik został dokładnie wyczyszczony (było trochę opiłków ale nie jakoś mega dużo) i złożony. RSW ustawione. Jednak objawy nie ustąpiły nadal obroty falują i dawka paliwa skacze (skakała również przez rozbiórką nastawnika)

Pozdrawiam

[TDI VP] Re: Falowanie obrotów

: śr sty 23, 2019 09:43
autor: Robekrobek
A powietrza nie ma w ropie?

[TDI VP] Re: Falowanie obrotów

: śr sty 23, 2019 23:46
autor: bolo9823
Doszedłem chyba do problemu, akurat gdy czyszciłem nastawnik równiez zmieniałem licznik z bez can na can, jak wiadomo do licznika bez can sygnał obrotomierza jest wysyłany analogowo i przez to lekkie skakanie obrotów jest nie zauwazalne. Natomiast w liczniku z can na obrotomierzu było widoczne to lekkie skakanie obrotów, wczoraj wróciłem do licznika bez can i obroty stoją. Czyli jest tak jak wczesniej, a diagnoza jest jedna Dwumas.

[TDI VP] Re: Falowanie obrotów

: czw sty 24, 2019 00:17
autor: snakeu
Ale obroty stoją na obrotomierzu czy na vagu? na obortomierzu małych wahnięć możesz nawet nie zauważyć. Dwumas powoduje skakanie dawki ?

[TDI VP] Re: Falowanie obrotów

: czw sty 24, 2019 18:42
autor: bolo9823
Na vagu skaczą, ale delikatnie. Na oborotomierzu w liczniku bez can nie widac, z canem widac :P No własnie ta dawka mnie zastanawia, napisałem ze dwumas bo czesto sa takie objawy przy zuzytym dwumasie.