Strona 1 z 1

[MK3 1Z] Jakie oznaki nieszczelności w inter coolerze ???

: pn wrz 04, 2006 21:30
autor: grze693
witam
mam golfa 3 silnik 1Z chodzi ładnie nie dymi nie bierze oleju moc jest taka jak powinna ale zastanawia mnie fakt jak sprawdzić czy szczelny IC bez wyciągania go ??
2 sprawa to jaki olej mam zalany olej półsyntetyk opel 10w40 5 litrów za 80 zł u mnie na allegro 60 zł podobno rozlewany w norwegi mechanik polecił a jest dobry i żetelny na 100 % jak czytam to ludzie leją jakieś wynalazki po 150 zł 180 ale to chyba już syntetyk czy zmienić na coś czy zostawić ?? bo olej tani chyba jest ale czy dobry , podobno dobry jest do tdi .

: pn wrz 04, 2006 22:28
autor: Macienty
grze693 pisze:witam
mam golfa 3 silnik 1Z chodzi ładnie nie dymi nie bierze oleju moc jest taka jak powinna ale zastanawia mnie fakt jak sprawdzić czy szczelny IC bez wyciągania go ??
2 sprawa to jaki olej mam zalany olej półsyntetyk opel 10w40 5 litrów za 80 zł u mnie na allegro 60 zł podobno rozlewany w norwegi mechanik polecił a jest dobry i żetelny na 100 % jak czytam to ludzie leją jakieś wynalazki po 150 zł 180 ale to chyba już syntetyk czy zmienić na coś czy zostawić ?? bo olej tani chyba jest ale czy dobry , podobno dobry jest do tdi .
jakbys miał nieszczelnosc w intercoolerze to byłby słaby mulasty i dymiłby. Czy ten olej jest dobry? Hm, no jakos mnie nie przekonywuje. Polecaja tez Mobila Motul i Valovoline. Ale jakos o tym oleju oplowskim nic nie słyszałem. :bajer:

: pn wrz 04, 2006 22:35
autor: twardy
macientyvw pisze:jakbys miał nieszczelnosc w intercoolerze to byłby słaby mulasty i dymiłby.
Dokładnie miałem nieszczelny dolot to była tragedia przy lekkim przyśpieszeniu za autem było normalnie czarno. Klapy z tyłu to domyć niemogłem.
Swojego zalałem Kanadyjskim Alpiną nie narzekam a zapłaciłem 4 dychy za piątke.

: wt wrz 05, 2006 15:01
autor: Razal
Nieszczelność IC obajwia się dymieniem na czarno przy obciążeniu (np. w czasie szybszego ruszenia ze skrzyżowania, przyśpieszanie na drugim biegu pod górkę itp.. - póści Ci batorego na czarno przy nieszczelności) , kolejnym objawem będzie zapocenie olejowe elementów w okolicy IC - da się zobaczyć z zewnątrz spokojnie - tylko trzeba looknąc tu i tam ;).

Co do oleju - polecam lać sprawdzone ciecze :) Jak byś przjżał historię postów na temat olejów to zwariujesz - gwarantuje - ile ludzi tyle opinii. Jedank znacząca większość zalewa Mobilem, Shelem, Castrolem oraz Motulem. Pierwsze trzy to opisywać nie trzeba bo każdy kto troche jeździ autem wie że to sprawdzone produkty o ile są z dobrego źródła ;) Motul to już jest troche wyższa półka - pewnie ma więcej dodatków itp. Wiem że zalewają go do silników po modach i takich które pracują przeważnie na podwyższonych parametrach - napewno warto !! osobiście leje Mobil SuperS 10W40 turbodiesel - półsyntetk - auto ma przejechane 230tys i sprawuje się idealnie na tym oleum !! POLECAM . I pamiętaj o najważniejszym w tym wszystkim !! - nie przeciągać terminów wymiany ...