[TDI CR] Czerwona kontrolka i smród oleju CAYC 1.6
: śr gru 12, 2018 01:21
Witam wszystkich serdecznie.
Mam mały problem z silnikiem i proszę Was o radę w którym kierunku szukać rozwiązania problemu.
Mam diesla 1.6 105km CAYC i co jakiś czas zapala się czerwona kontrolka oleju na kilka sekund po czym gaśnie i zaczyna śmierdzieć olejem w kabinie auta a spod maski koło wycieraczek wydobywa się ledwo widoczny dymek jakby od palonego oleju stąd zapewne smród w kabinie. Po kilku-kilkunastu minutach nie ma śladu po smrodzie i dymku. Auto kupiłem niedawno i przejechałem nim może 1500km dopiero a zdarzyło się to już trzeci raz. Między drugim a trzecim takim zdarzeniem przeszedł porządny serwis, wymiany wszystkich płynów, olei, rozrządu itp. Błędów nie było żadnych po podłączeniu vcds. Uszczelka pokrywy zaworów była słaba i mechanik też mi ją wymienił bo myślałem, że to może być przyczyną smrodu oleju w kabinie ale jednak nie. Trzecie zdarzenie miało miejsce przy powolnej jeździe osiedlowymi uliczkami, pierwsze przy szybkiej jeździe autostradą. Czy to może mieć coś wspólnego z wypalaniem dpf i podniesieniem stanu oleju na ten czas? Ta czerwona kontrolka oleju świecąca przez chwilkę i smród to raczej nie jest normalna sprawa. Auto jest z 2012r, ma już 300 tyś przejechane a mechanik, mówił, że silnik był już cały rozbierany. Podpowiedzcie coś.
Serdecznie wszystkich pozdrawiam
Mam mały problem z silnikiem i proszę Was o radę w którym kierunku szukać rozwiązania problemu.
Mam diesla 1.6 105km CAYC i co jakiś czas zapala się czerwona kontrolka oleju na kilka sekund po czym gaśnie i zaczyna śmierdzieć olejem w kabinie auta a spod maski koło wycieraczek wydobywa się ledwo widoczny dymek jakby od palonego oleju stąd zapewne smród w kabinie. Po kilku-kilkunastu minutach nie ma śladu po smrodzie i dymku. Auto kupiłem niedawno i przejechałem nim może 1500km dopiero a zdarzyło się to już trzeci raz. Między drugim a trzecim takim zdarzeniem przeszedł porządny serwis, wymiany wszystkich płynów, olei, rozrządu itp. Błędów nie było żadnych po podłączeniu vcds. Uszczelka pokrywy zaworów była słaba i mechanik też mi ją wymienił bo myślałem, że to może być przyczyną smrodu oleju w kabinie ale jednak nie. Trzecie zdarzenie miało miejsce przy powolnej jeździe osiedlowymi uliczkami, pierwsze przy szybkiej jeździe autostradą. Czy to może mieć coś wspólnego z wypalaniem dpf i podniesieniem stanu oleju na ten czas? Ta czerwona kontrolka oleju świecąca przez chwilkę i smród to raczej nie jest normalna sprawa. Auto jest z 2012r, ma już 300 tyś przejechane a mechanik, mówił, że silnik był już cały rozbierany. Podpowiedzcie coś.
Serdecznie wszystkich pozdrawiam