Strona 1 z 1

[TDI VP] Witam, mam zapytanie. Zepsuty N75

: wt lis 27, 2018 12:32
autor: Mateusz_Gliwice
Na wstępnie z góry przepraszam, że pacjent to Audi, ale na forum audika nie jestem zarejestrowany.

Mam problem z Audi A3 1.9 TDI to jest zwykła 90KM z 97 roku. Miałem w tym aucie problem z odcinaniem turbo gdzieś przy 120, typowy notlauf, z tym, że to auto służy zwykle do jazdy do piekarni.. Więc jakoś nic z tym tematem nie robiłem. I czasem po dłuższym postoju trochę dłużej kręcił, żeby odpalić(mam jeszcze 1.9TDI Golfa IV i wiem jak powinien odpalić, pomimo naładowanego aku itp)

Nagle rano odpalam auto(garażowane) i po odpaleniu chodzi dosłownie jak traktor, wolne obroty falują z ponad 900 co powiedzmy 2 sekundy do prawie 800 i znowu wracają do swojego poziomu(jakby komputer korektą stabilizował obroty). Auto jest tak słabe, że ledwo ruszyć nim można i intensywnie dymi(jakby silnik się dusił spalinami, kontrolki nie wskazują na nic niepokojącego) Podłączyłem kompa i taki błąd:
00575 - Intake Manifold Pressure: Control Difference
Possible Symptoms

Reduced Power

Possible Causes

Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective
Hoses incorrect connected, disconnected, blocked or leaking
In 1Z/AHU engines, stuck/rusted wastegate or actuator.

Possible Solutions

Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
Check Hoses
In 1Z/AHU engines, clean rust scale off wastegate/actuator to allow lever to move.

Po odłączeniu wężyka co idzie do EGRa(z zaworku N18 - ten z lewej na podszybiu) auto nie dymi,pali na dotyk i odzyskuje moc powiedzmy w przedziale do 2tys obrotów(wyżej też się kręci), turbo działa(później je odcina gdzieś przed 2tys). I teraz pytanie moje brzmi ten jedyny błąd jest prawdopodobnie związany z N75 i overboostem co był już wcześniej a nowa usterka nie ma błędu wcale czy ten uwalony n75 może robić takie objawy? Wężyki szczelne na moje oko. Podmienić N18 z N75 na próbę, czy od razu zamawiać(reanimować N75), albo problem z EGRem? Bo to dymienie nie pasuje mi do N75 a po wypięciu wężyka z EGRa nagle jak ręką odjął dolegliwości mijają.

Z góry dziękuję za pomoc.

[TDI VP] Re: Witam, mam zapytanie. Zepsuty N75

: śr lis 28, 2018 13:50
autor: Mateusz_Gliwice
Jakieś pomysły koledzy?

[TDI VP] Re: Witam, mam zapytanie. Zepsuty N75

: śr lis 28, 2018 17:44
autor: dany_47
a czemu nie naprawisz / nie wymienisz tego N75?
Czy on to powoduje czy nie to i tak jest zepsuty. Napraw, po naprawie podłącz kompa i będziemy dumać :) po nitce do kłębka.

[TDI VP] Re: Witam, mam zapytanie. Zepsuty N75

: sob mar 23, 2019 23:39
autor: Mateusz_Gliwice
Więc N75 wymieniony, dolot cały szczelny(łącznik pomiędzy odmą i przewodem co idzie od filtra powietrza wymieniony). Odma drożna idzie delikatna mgiełka z niej(myślałem czy to nie przez odmę..) Egr wymontowany(nawet nie był aż tak bardzo zabrudzony) wyczyszczony, tłoczek szczelnie zatyka). Kupiłem używany przepływomierz ori i na starym przypływomierzu objawy jak wyżej napisałem, na nowym nie falują wolne obroty, ale auto bez mocy do 2,5tys obrotów po przegazówce powyżej 2,5k obrotów auto dostaje oddech. Wskazania w grupie 003 statycznie niestety są złe(powinno być niby 230-370) MAF wymagany 270 i actual(3 okienko) pokazuje 5mg przy dodawaniu lekko gazu 0 i wtedy nie wyskakuje żaden błąd. Po dodaniu gazu powyżej 2,5k obrotów MAF actual wynosi już stałe 550mg(tak jakby mapa awaryjna) i wyskakuje błąd przepływomierza a auto później już obojętnie od obrotów trzyma 550mg i jako tako jeździ i przede wszystkim nie dusi się spalinami jak wcześniej. Czyli rozumiem kupiłem trafną przepływkę? Może ma ktoś sprawną używkę na sprzedaż bo chce samochód wyleczyć do końca i idzie na sprzedaż.

Jest możliwe, że przed filtrem coś zatkało cały przepływ powietrza? Albo turbina ma fatal error i nie "wymusza" ssania przez przepływkę? Sztanga z gruszki turbo pracuje około 1cm więc chyba źle nie jest. Sam już nie wiem co dalej robić?

przepływomierz Bosch o numerach 06A 906 461 lub 0 280 217 121

Edit. Na starym przepływomierzu jedynie pomaga jak odepnę wężyk co idzie do puszki EGRa wtedy auto nie dusi się i jeździ bez turba. Na kupionej chociaż wszystko jest popodłączane jak należy,ale dalej to nie jest to.

[TDI VP] Re: Witam, mam zapytanie. Zepsuty N75

: śr mar 27, 2019 13:22
autor: italiano_83
Mateusz oszczedz sobie nerwow i zrob logi dynamiczne i statyczne, wszystko opisalem w regulaminie dzialu diagnostyka, nie patrz na to co dzieje sie w logach statycznych, szczegolnie na wskazania przeplywomierza. Lapiesz odciecie pewnie przez przeladowanie.

[TDI VP] Re: Witam, mam zapytanie. Zepsuty N75

: śr kwie 03, 2019 10:42
autor: Mateusz_Gliwice
Problem rozwiązany:) Kupiony używany przepływomierz okazał się również uwalony. Autko teraz ładnie śmiga. Może komuś to pomoże, ale oba były tak uwalone, że miały wskazania na statycznym 0 lub 5mg.