[TDI VP] Witam, mam zapytanie. Zepsuty N75
: wt lis 27, 2018 12:32
Na wstępnie z góry przepraszam, że pacjent to Audi, ale na forum audika nie jestem zarejestrowany.
Mam problem z Audi A3 1.9 TDI to jest zwykła 90KM z 97 roku. Miałem w tym aucie problem z odcinaniem turbo gdzieś przy 120, typowy notlauf, z tym, że to auto służy zwykle do jazdy do piekarni.. Więc jakoś nic z tym tematem nie robiłem. I czasem po dłuższym postoju trochę dłużej kręcił, żeby odpalić(mam jeszcze 1.9TDI Golfa IV i wiem jak powinien odpalić, pomimo naładowanego aku itp)
Nagle rano odpalam auto(garażowane) i po odpaleniu chodzi dosłownie jak traktor, wolne obroty falują z ponad 900 co powiedzmy 2 sekundy do prawie 800 i znowu wracają do swojego poziomu(jakby komputer korektą stabilizował obroty). Auto jest tak słabe, że ledwo ruszyć nim można i intensywnie dymi(jakby silnik się dusił spalinami, kontrolki nie wskazują na nic niepokojącego) Podłączyłem kompa i taki błąd:
00575 - Intake Manifold Pressure: Control Difference
Possible Symptoms
Reduced Power
Possible Causes
Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective
Hoses incorrect connected, disconnected, blocked or leaking
In 1Z/AHU engines, stuck/rusted wastegate or actuator.
Possible Solutions
Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
Check Hoses
In 1Z/AHU engines, clean rust scale off wastegate/actuator to allow lever to move.
Po odłączeniu wężyka co idzie do EGRa(z zaworku N18 - ten z lewej na podszybiu) auto nie dymi,pali na dotyk i odzyskuje moc powiedzmy w przedziale do 2tys obrotów(wyżej też się kręci), turbo działa(później je odcina gdzieś przed 2tys). I teraz pytanie moje brzmi ten jedyny błąd jest prawdopodobnie związany z N75 i overboostem co był już wcześniej a nowa usterka nie ma błędu wcale czy ten uwalony n75 może robić takie objawy? Wężyki szczelne na moje oko. Podmienić N18 z N75 na próbę, czy od razu zamawiać(reanimować N75), albo problem z EGRem? Bo to dymienie nie pasuje mi do N75 a po wypięciu wężyka z EGRa nagle jak ręką odjął dolegliwości mijają.
Z góry dziękuję za pomoc.
Mam problem z Audi A3 1.9 TDI to jest zwykła 90KM z 97 roku. Miałem w tym aucie problem z odcinaniem turbo gdzieś przy 120, typowy notlauf, z tym, że to auto służy zwykle do jazdy do piekarni.. Więc jakoś nic z tym tematem nie robiłem. I czasem po dłuższym postoju trochę dłużej kręcił, żeby odpalić(mam jeszcze 1.9TDI Golfa IV i wiem jak powinien odpalić, pomimo naładowanego aku itp)
Nagle rano odpalam auto(garażowane) i po odpaleniu chodzi dosłownie jak traktor, wolne obroty falują z ponad 900 co powiedzmy 2 sekundy do prawie 800 i znowu wracają do swojego poziomu(jakby komputer korektą stabilizował obroty). Auto jest tak słabe, że ledwo ruszyć nim można i intensywnie dymi(jakby silnik się dusił spalinami, kontrolki nie wskazują na nic niepokojącego) Podłączyłem kompa i taki błąd:
00575 - Intake Manifold Pressure: Control Difference
Possible Symptoms
Reduced Power
Possible Causes
Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective
Hoses incorrect connected, disconnected, blocked or leaking
In 1Z/AHU engines, stuck/rusted wastegate or actuator.
Possible Solutions
Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
Check Hoses
In 1Z/AHU engines, clean rust scale off wastegate/actuator to allow lever to move.
Po odłączeniu wężyka co idzie do EGRa(z zaworku N18 - ten z lewej na podszybiu) auto nie dymi,pali na dotyk i odzyskuje moc powiedzmy w przedziale do 2tys obrotów(wyżej też się kręci), turbo działa(później je odcina gdzieś przed 2tys). I teraz pytanie moje brzmi ten jedyny błąd jest prawdopodobnie związany z N75 i overboostem co był już wcześniej a nowa usterka nie ma błędu wcale czy ten uwalony n75 może robić takie objawy? Wężyki szczelne na moje oko. Podmienić N18 z N75 na próbę, czy od razu zamawiać(reanimować N75), albo problem z EGRem? Bo to dymienie nie pasuje mi do N75 a po wypięciu wężyka z EGRa nagle jak ręką odjął dolegliwości mijają.
Z góry dziękuję za pomoc.