Strona 1 z 2
[TDI] Przeładowanie turbiny-pomoc przy rozszyfrowaniu logów
: ndz paź 21, 2018 16:47
autor: Ojcciec
Witajcie,
Nazywam się Maciek i jestem nowy na forum-posiadam golfa mk4 1.9tdi 110km ASV 01'.
Mam standardowy problem - przeładowanie turbiny. Wszystkie przewody wymieniłem, podmieniłem zaworek n75 z n18 (może troszkę lepiej jest od tamtej pory nie złapało jeszcze błędu czyt. 1 dzień). Sztanga po podmianie zaczęła bardziej się ruszać podczas przegazowania na postoju aczkolwiek dalej nie ma tej mocy podczas jazdy.
Zwracam się do was z uprzejmą prośbą czy ktoś z bardziej ogarniętych mógłby podpowiedzieć coś na temat tych LOGów? Oczywiście jeśli potrzeba coś jeszcze postaram sie ogarnąć
Dynamiczny: grupa 003,011
http://vaglogger.apphb.com/log/5bcc8d139f90a8f0e0fca65c
Statyczny: grupa 003
http://vaglogger.apphb.com/log/5bcc8d139f90a8f0e0fca65b
Z góry dziękuje i czekam na jakieś sugestie

Pozdrawiam Ojcciec
[TDI] Re: Przeładowanie turbiny-pomoc przy rozszyfrowaniu logów
: ndz paź 21, 2018 19:19
autor: wesol
Turbo ma tendencję do przeladowywania, pewnie geo do czyszczenia. Za to przeplywka zaniża znacznie więc albo ona dziabnieta albo dziura w dolocie za przeplywka. Jeszcze z racji iz te dwie rzeczy są razem to może być też tak że katalizator zapchany lub wałek rozrządu wytarty więc możesz poluzować śruby za turbina na DP przed katalizatorem.
[TDI] Re: Przeładowanie turbiny-pomoc przy rozszyfrowaniu logów
: czw paź 25, 2018 13:37
autor: Ojcciec
wesol pisze: ↑ndz paź 21, 2018 19:19
Turbo ma tendencję do przeladowywania, pewnie geo do czyszczenia. Za to przeplywka zaniża znacznie więc albo ona dziabnieta albo dziura w dolocie za przeplywka. Jeszcze z racji iz te dwie rzeczy są razem to może być też tak że katalizator zapchany lub wałek rozrządu wytarty więc możesz poluzować śruby za turbina na DP przed katalizatorem.
Dzięki za odpowiedz, możesz coś więcej napisać o diagnozowaniu kata? Czytałem trochę stukalem nie słyszałem żadnych dziwnych dźwięków wszystko jakby było zwarte. Czy sporo gęstego siwego dymu przy pierwszym odpaleniu codziennie może być jednym z symptomów zapchanego kata?
Postaram się podmienić przepływke jak tylko sąsiad złodziej się pojawi i sprawdzić czy coś się zmieni.
O które konkretnie śruby ci chodzi bo nie bardzo wiem o co chodzi z DP?
Pozdrawiam Ojciec
[TDI] Re: Przeładowanie turbiny-pomoc przy rozszyfrowaniu logów
: czw paź 25, 2018 20:47
autor: wesol
Odkrecasz śrubki na początku wydechu tu za turbina początek tej rury to kolanko z rękawem elastycznym jest przykręcane na trzy śrubki. Jak wydech jest przypchany to poluzowanie początku wydechu powoduje że spaliny będą szły bokiem i wtedy zrób logi.
[TDI] Re: Przeładowanie turbiny-pomoc przy rozszyfrowaniu logów
: czw paź 25, 2018 21:02
autor: doggie
a sztanga jest dobrze wyregulowana?
[TDI] Re: Przeładowanie turbiny-pomoc przy rozszyfrowaniu logów
: czw paź 25, 2018 22:35
autor: Ojcciec
Podmieniłem przepływkę (stara-BOSH 0 280 27 21-06A 906 461\\\ PODMIENIONA-BOSH 0 281 002 531- 038 906 461B) Mógłbym taką kupić?
tutaj mam logi dynamiczne:
http://vaglogger.apphb.com/log/5bd2267a9f90a8c2ac0e17fc
Ogólnie sytuacje się mega poprawia samochód zaczął w końcu jakoś przyśpieszać nawet powyżej 100km/h jechał dalej już nie do 120 jako muł tylko przy okolo 130 odcięło i dalej przeładowanie turbo na vagu :C
Sztanga rusza się ciężko więc pewnie pozostanie mi czyszczenie albo regeneracja turbo. Co do regulacji sztangi hmm- jest na to jakiś złoty środek? Mam też wideo jak ta sztanga chodzi podczas przegazówki.
Pozdrawiam, Ojciec
[TDI] Re: Przeładowanie turbiny-pomoc przy rozszyfrowaniu logów
: pt paź 26, 2018 07:09
autor: wesol
Czyli turbo do ściągnięcia i wyczyszczenia. Broń boże do regeneracji. Ona pięknie pompuje
[TDI] Re: Przeładowanie turbiny-pomoc przy rozszyfrowaniu logów
: pt paź 26, 2018 13:55
autor: doggie
przepływka mierzy za dużo, teraz większe przeładowanie niż poprzednio. Turbo pompuje równomiernie ale za dużo, skoro sztanga ciężko chodzi to jak @wesol napisał turbo do czyszczenia, przepływkę dobierz po VIN, nie kupuj w ciemno ani żadnych zamienników
podałeś rok produkcji 2001 czy MY2001? Zawsze podaje się rok modelowy po VIN, ETKA dla MY2001 silnik ASV wskazuje poniższy przepływomierz a więc stary miał prawidłowe oznaczenie, nowy z końcówką B nie jest przewidziany do ASV
06A 906 461 i 06A 906 461X /X to po regeneracji fabrycznej/ zostały wycofane w 2005 roku, ich następca to 038906461C

[TDI] Re: Przeładowanie turbiny-pomoc przy rozszyfrowaniu logów
: sob paź 27, 2018 00:13
autor: Ojcciec
VIN: WVWZZZ1JZ1W630510
Rozumiem, ze kupić mam taki jaki był stary

Najlepiej nowy i w jakimś dobrym sklepie. Dzięki wielkie
W przyszłym tyg dam znajomemu mechanikowi turbo do czyszczenia i postaram się wcześniej nabyć odpowiednia przepływkę
Pozdrawiam was cieplutko, Ojciec
Jaki wynik dla sprawnej przeplywki powinien być przy Max pedale wciśniętym? Tyle co chce komputer te 850?
Edt. Zamówiłem w sklepie przepływke taka jak miałem tą starą. Cena u mnie 320zl nowa, zobaczymy jakie będą efekty.
[TDI] Re: Przeładowanie turbiny-pomoc przy rozszyfrowaniu logów
: sob paź 27, 2018 17:45
autor: doggie
Jaki wynik dla sprawnej przeplywki powinien być przy Max pedale wciśniętym? Tyle co chce komputer te 850?
Tyle ile wskazuje soft
Edt. Zamówiłem w sklepie przepływke taka jak miałem tą starą. Cena u mnie 320zl nowa, zobaczymy jakie będą efekty.
Oryginał?
[TDI] Re: Przeładowanie turbiny-pomoc przy rozszyfrowaniu logów
: sob paź 27, 2018 19:26
autor: Ojcciec
doggie pisze: ↑sob paź 27, 2018 17:45
Edt. Zamówiłem w sklepie przepływke taka jak miałem tą starą. Cena u mnie 320zl nowa, zobaczymy jakie będą efekty.
Oryginał?
Mówili, ze oryginał nówka nie po regeneracji zobaczymy co przyjdzie
[TDI] Re: Przeładowanie turbiny-pomoc przy rozszyfrowaniu logów
: sob paź 27, 2018 23:06
autor: doggie
Oryginał po regeneracji powinien mieć na końcu numeru X
[TDI] Re: Przeładowanie turbiny-pomoc przy rozszyfrowaniu logów
: pn paź 29, 2018 17:18
autor: Ojcciec
Witajcie ponownie,
Dziś zamontowałem nową przepływkę.
foto:

Logi:
Dynamiczny:
http://vaglogger.apphb.com/log/5bd7221d9f90a8bdf488436a
Statyczny:
http://vaglogger.apphb.com/log/5bd7220c9f90a8bdf4884369
Dodatkowo N18, który cichu buczal po zgaszeniu silnika wrócił na swoje miejsce tak jak i N75 (który nie buczy). Rozebrałem n18 w celu przeczyszczenia okazało się, że jest przerwana membrana. Wzrost mocy podczas przyśpieszania jest natomiast w ciągu dalszym przeładowanie turbo przy 120km/h.
Pozdrawiam, Ojciec
[TDI] Re: Przeładowanie turbiny-pomoc przy rozszyfrowaniu logów
: pn paź 29, 2018 19:49
autor: wesol
Przeplywka przy pełnym bucie ma pokazywać nie mniej jak 850. To czy pokaże 850 czy 950 czy 1100 to już nie ma znaczenia. Poprostu nie obcina dawki paliwa i tyko tyle. Problem leży zapewne w turbinie czyli na stół i do zrobienia.