[TDI] Zwiększone spalanie po serwisie
: pt wrz 07, 2018 00:04
Cześć
Mam problem z moim Golfikiem. Nie jestem jeszcze specem jeżeli chodzi o mechanikę samochodową, więc proszę o wyrozumiałość .
Ostatnio trochę doinwestowałem golfa, z racji tego, ze dwumas zaczął się sypać a dodatkowo miałem wycieki oleju. Oddałem do serwisu zrobili następujące usługi - wszystko wymiana na nowe, bez żadnego szrotu:
1. Wymiana EGR
2. Wymiana dwumasy
3. Wymiana przednich amorów
4. Sprawdzenie turbiny, przedmuchanie
5. Oczyszczenie odmy
Po tej akcji samochód drastycznie zwiększył spalanie. W trybie mieszanym miałem ok. 7.6l/100, przy starcie licznik nie przekraczał 20-paru l/100, a na biegu jałowym 0,6-0,8 l/h. Obecnie wzrosło to kolejno na: 8.9; 45; 1.2-1.5 l/h. Jest to dość mocny skok. Jestem w 100% pewien, że zaczął się on po interwencji mechanika. Niestety nie udało się z nim dojść do ładu i nie był zainteresowany pomocą. Poradził mi jedynie wlać środka czyszczącego wtryski i lepsze paliwo. Wycieków oleju nie zauważyłem, jutro pojadę na kanał obejrzeć dokładnie.
Dodatkowe objawy:
1. Ostatnio trochę oleju wysiorbał i po 1500 km od ww. serwisu dolałem Ze 100-200ml.
2. Przy włączonej klimie słychać taki delikatny syk czasem na biegu jałowym głównie, ale to raczej klima.
3. Ponadto po imprezie w serwisie czuć inny nieco zapach w kabinie, również przy włączonej klimie, ja mam dość wyczulony węch i wydaje mi się że to śladowe ilości spalin, ale nikt poza mną tego nie wyczuł - klima robiona rok temu.
4. Intercooler trochę mokry jest od dołu - jeden wąż źle tam wchodził, ale mechanik coś na poprawkach docisnął i raczej jest ok.
We własnym zakresie następnie spróbowałem:
1. Wymiana węża dochodzącego do kolektora ssącego, bo delikatnie luźno leżał i nie dochodził na ciasno do flanszy. Nie był jakoś mocno zaolejony - po przetarciu palcem w środku cienka wilgotna smuga na palcu, więc chyba bez tragedii. (To niestety nie pomogło)
2. Środek do czyszczenia wtryskiwaczy i lepsze paliwo. (Również nie pomogło).
Dane samochodu:
Silnik ASZ, 130KM
Golf IV, 2003, 3d, hatchback, przebieg na blacie 220k
Jak sobie przypomnę, bądź zidentyfikuję dodatkowe objawy, napiszę poniżej.
Pozdrawiam
Mam problem z moim Golfikiem. Nie jestem jeszcze specem jeżeli chodzi o mechanikę samochodową, więc proszę o wyrozumiałość .
Ostatnio trochę doinwestowałem golfa, z racji tego, ze dwumas zaczął się sypać a dodatkowo miałem wycieki oleju. Oddałem do serwisu zrobili następujące usługi - wszystko wymiana na nowe, bez żadnego szrotu:
1. Wymiana EGR
2. Wymiana dwumasy
3. Wymiana przednich amorów
4. Sprawdzenie turbiny, przedmuchanie
5. Oczyszczenie odmy
Po tej akcji samochód drastycznie zwiększył spalanie. W trybie mieszanym miałem ok. 7.6l/100, przy starcie licznik nie przekraczał 20-paru l/100, a na biegu jałowym 0,6-0,8 l/h. Obecnie wzrosło to kolejno na: 8.9; 45; 1.2-1.5 l/h. Jest to dość mocny skok. Jestem w 100% pewien, że zaczął się on po interwencji mechanika. Niestety nie udało się z nim dojść do ładu i nie był zainteresowany pomocą. Poradził mi jedynie wlać środka czyszczącego wtryski i lepsze paliwo. Wycieków oleju nie zauważyłem, jutro pojadę na kanał obejrzeć dokładnie.
Dodatkowe objawy:
1. Ostatnio trochę oleju wysiorbał i po 1500 km od ww. serwisu dolałem Ze 100-200ml.
2. Przy włączonej klimie słychać taki delikatny syk czasem na biegu jałowym głównie, ale to raczej klima.
3. Ponadto po imprezie w serwisie czuć inny nieco zapach w kabinie, również przy włączonej klimie, ja mam dość wyczulony węch i wydaje mi się że to śladowe ilości spalin, ale nikt poza mną tego nie wyczuł - klima robiona rok temu.
4. Intercooler trochę mokry jest od dołu - jeden wąż źle tam wchodził, ale mechanik coś na poprawkach docisnął i raczej jest ok.
We własnym zakresie następnie spróbowałem:
1. Wymiana węża dochodzącego do kolektora ssącego, bo delikatnie luźno leżał i nie dochodził na ciasno do flanszy. Nie był jakoś mocno zaolejony - po przetarciu palcem w środku cienka wilgotna smuga na palcu, więc chyba bez tragedii. (To niestety nie pomogło)
2. Środek do czyszczenia wtryskiwaczy i lepsze paliwo. (Również nie pomogło).
Dane samochodu:
Silnik ASZ, 130KM
Golf IV, 2003, 3d, hatchback, przebieg na blacie 220k
Jak sobie przypomnę, bądź zidentyfikuję dodatkowe objawy, napiszę poniżej.
Pozdrawiam