Strona 1 z 1

[Diesel] 1.6D ciężko odpala na zimnym silniku w lato

: śr sie 15, 2018 06:34
autor: yzf
Witam ! Mamy lato a mój rodzyn odpala za 5 razem jak jest zimny. Pochodzi pół minuty i pali od strzała na ciepłym silniku tym bardziej. Stało się tak z dnia na dzień... wymiana świec nic nie dała :-(

[Diesel] Re: 1.6D ciężko odpala na zimnym silniku w lato

: śr sie 15, 2018 07:29
autor: luckyboy
Cofa się paliwo?

[Diesel] Re: 1.6D ciężko odpala na zimnym silniku w lato

: śr sie 15, 2018 11:32
autor: yzf
Jak to stwierdzić ? Patrzec na przewody paliwowe podczas krecenia ?

[Diesel] Re: 1.6D ciężko odpala na zimnym silniku w lato

: śr sie 15, 2018 13:27
autor: szymon160989
Jakby cofalo się paliwo to na ciepłym też by nie odpalal. A sprawdzales czy świece grzeją w ogóle?

[Diesel] Re: 1.6D ciężko odpala na zimnym silniku w lato

: śr sie 15, 2018 18:53
autor: Michał_1977
Bezpiecznik świec żarowych na ścianie grodziowej (za zbiorniczkiem wyrównawczym) sprawdź. Jak sprawny,to miernikiem lub żaróweczką, czy w ogóle prąd dociera do świec.

[Diesel] Re: 1.6D ciężko odpala na zimnym silniku w lato

: śr sie 15, 2018 19:03
autor: szymon160989
Wystarczy odkręcić kabel główny od świec zarowych i sprawdzic czy po zapłonie jest zasilanie. Jeszcze można z głowicy z prawej strony zdjąć wtyczkę z czujnika i zobaczyć czy idzie zasilanie na świece. Wtedy po zdjęciu z czujnika będzie wciąż grzal świece aż do odpalenia.

[Diesel] Re: 1.6D ciężko odpala na zimnym silniku w lato

: czw sie 16, 2018 16:20
autor: yzf
Racja Michał dzieki ! Rodzyn pali oby więcej takich porad

[Diesel] Re: 1.6D ciężko odpala na zimnym silniku w lato

: wt sie 28, 2018 17:54
autor: Bora2005
Miałem kiedyś identyczny problem z VW Jettą 1,6 TD. Ponieważ grzanie świec żarowych rozpoczyna się po obniżeniu temperatury silnika do ok. 70° C, to w przedziale od 90 do 70° C rozrusznik musi więcej razy obrócić wałem silnika, żeby uzyskać temperaturę zapłonu ON (komora wirowa w głowicy). Rozwiązałem problem w prosty sposób. Przesunąłem granicę zadziałania podgrzewania do 90° C. Żeby to zrobić, należy wyjąć z tablicy przekażnik-sterownik świec żarowych, zdemontować obudowę i wymienić na płytce rezystor od strony wejścia sygnału z czujnika temperatury. Wartości tego rezystora już nie pamiętam (było to ponad 10 lat temu). Dobierałem go doświadczalnie. Zmiana zakresu pracy świec żarowych nie wpłynął znacząco na ich trwałość a przedłużył znacznie okres eksploatacji akumulatora i rozrusznika.