Strona 1 z 1

[TDI VP] Pompa utrzymuje bardzo wysoki kąt wtrysku

: pt lip 06, 2018 22:06
autor: Baryla
Witam. Ostatnio coraz częściej zaczęła zapalać mi się kontrola trakcji. Podpiąłem wczoraj komputer w silniku błąd 17656 Start of injection Timing Regulation. Patrze na kąt wtrysku w blokach pomiarowych a tam 175, przechodzę w bs a tam bardzo podobny kąt wtrysku. Więc stwierdziłem że trzeba przeregulować kąt. Ustawiłem około 70 bo taki zalecił tuner. Silnik zaczął ładnie cicho pracować. Jazda próbna, tak jak by delikatnie słabszy, ale może to wrażenie, na pewno sporo cichszy. Dziś chciałem rano odpalić, kręci jak szalony, nieprzepalona ropa z wydechu i nie chce zagadać. Po parunastu sek kręcenia złapał i chodził równo, zgasiłem i zapalił bez problemu. Po rozgrzaniu palił bez problemu, ale gdy stygł był kłopot. Wróciłem do domu i znowu komputer, teraz kąt w blokach i w bs około 100. Włączam grupe 004 w bs, zmienia się kąt z wczesnego na późny, ale silnik nie zmienia pracy oraz nie zmieniają się stopnie. Wypełnienie zaworu w 4 polu zmieniało się z około 3 na 30% więc sterownik próbował wysterować kąt. Ustawiłem go na około 180 i zrobiłem jazdę próbną nadal był głośny. Przegoniłem go i ucichł, na komputerze w blokach kąt 56-59, w bs 001-003 więc strasznie późny, gdy dodałem mocno gazu znowu wskoczyło 180 i tak już został.
Z mojego rozumowania wychodzi że pompa pierdzieli ustawienia kąta. Dobrze myślę?
Jak zdiagnozować co ją boli?
Od czego zacząć szukanie? Zmierzyłem opór zawora regulacji kąta i jest około 16,5ohm, ciśnienie wewnętrzne w pompie około 8,5 na wolnych, około 13-14 przy 4000rpm (ciężko samemu zmierzyć).

[TDI VP] Re: Pompa utrzymuje bardzo wysoki kąt wtrysku

: pt lip 06, 2018 22:14
autor: muszkatobiasz
zacznij od sprawdzenia koła rozrządu przy wale często się wyrabia zwróć uwagę jak silnik pracuje czy koło pasowe na wale niema bicia

[TDI VP] Re: Pompa utrzymuje bardzo wysoki kąt wtrysku

: czw lip 26, 2018 07:45
autor: Baryla
Sprawa rozwiązana. Cała pompa rozebrana, obudowa wypolerowana w miejscach podtarcia i dalej pupa. Po złożeniu znowu chodzil jak traktor, tryb awaryjny i brak mocy. Coś mnie tkneło, wyjąłem zaworek od regulacji ciśnienia rozebrałem go, wybilem prawie na 0, zlozylem i zacząłem podbijać ciśnienie. Rozbieralem go chyba z 5 razy i w końcu doszedłem do tego ze jak przekraczam 5.5bar na wolnych to po przegazowce kąt idzie max i tak zostaje. Zostawilem na 5.5bar na wolnych i okolo 13 przy 3tys obr. Auto jedzie jak dzikie, nie pamietam kiedy tak jeździło 😁