[TDI VP] Pompa utrzymuje bardzo wysoki kąt wtrysku
: pt lip 06, 2018 22:06
Witam. Ostatnio coraz częściej zaczęła zapalać mi się kontrola trakcji. Podpiąłem wczoraj komputer w silniku błąd 17656 Start of injection Timing Regulation. Patrze na kąt wtrysku w blokach pomiarowych a tam 175, przechodzę w bs a tam bardzo podobny kąt wtrysku. Więc stwierdziłem że trzeba przeregulować kąt. Ustawiłem około 70 bo taki zalecił tuner. Silnik zaczął ładnie cicho pracować. Jazda próbna, tak jak by delikatnie słabszy, ale może to wrażenie, na pewno sporo cichszy. Dziś chciałem rano odpalić, kręci jak szalony, nieprzepalona ropa z wydechu i nie chce zagadać. Po parunastu sek kręcenia złapał i chodził równo, zgasiłem i zapalił bez problemu. Po rozgrzaniu palił bez problemu, ale gdy stygł był kłopot. Wróciłem do domu i znowu komputer, teraz kąt w blokach i w bs około 100. Włączam grupe 004 w bs, zmienia się kąt z wczesnego na późny, ale silnik nie zmienia pracy oraz nie zmieniają się stopnie. Wypełnienie zaworu w 4 polu zmieniało się z około 3 na 30% więc sterownik próbował wysterować kąt. Ustawiłem go na około 180 i zrobiłem jazdę próbną nadal był głośny. Przegoniłem go i ucichł, na komputerze w blokach kąt 56-59, w bs 001-003 więc strasznie późny, gdy dodałem mocno gazu znowu wskoczyło 180 i tak już został.
Z mojego rozumowania wychodzi że pompa pierdzieli ustawienia kąta. Dobrze myślę?
Jak zdiagnozować co ją boli?
Od czego zacząć szukanie? Zmierzyłem opór zawora regulacji kąta i jest około 16,5ohm, ciśnienie wewnętrzne w pompie około 8,5 na wolnych, około 13-14 przy 4000rpm (ciężko samemu zmierzyć).
Z mojego rozumowania wychodzi że pompa pierdzieli ustawienia kąta. Dobrze myślę?
Jak zdiagnozować co ją boli?
Od czego zacząć szukanie? Zmierzyłem opór zawora regulacji kąta i jest około 16,5ohm, ciśnienie wewnętrzne w pompie około 8,5 na wolnych, około 13-14 przy 4000rpm (ciężko samemu zmierzyć).