Strona 1 z 1

[TD] [Passat B3 1.9 TD AAZ]Dymi przy przyśpieszaniu na biało

: pn lip 02, 2018 22:00
autor: MK2GTD
Witam. Pytanie co może być przyczyną dymienia na biało w Passacie B3 1.9 TD AAZ podczas przyśpieszania? Podczas postoju kiedy wkręcę go na obroty puszcza delikatnie "czarnego" dymka ale nic nadzwyczajnego natomiast już podczas samej jazdy podczas przyśpieszania widzę za sobą dość sporo białego/szarego dymu.... Generalnie wydaje mi się również jakiś słaby (w porównaniu do Golfa 2 TD 1V to auto ledwo się toczy, objechał bym tego passata o trzy długości auta bez najmniejszego pałowania...). Silnik jest suchy jak pieprz, okolice turbo są nieco zapocone, ale bez tragedii dosłownie śladowe ilości , powiem szczerze dawno nie widziałem tak suchego silnika i skrzyni... Odpala dobrze zimny/ciepły, nagrzewa się prawidłowo do 90, wentylator się załącza wszystko tu funkcjonuje jak należy. Gdzie szukać przyczyny? Rocznik 1992, więc z tego co wyczytałem nie posiada złącza OBD (które zaczęło być montowane od 1993r).

[TD] Re: [Passat B3 1.9 TD AAZ]Dymi przy przyśpieszaniu na biało

: wt lip 03, 2018 00:02
autor: xlsss
U mnie w golfie z tym silnikiem rocznik 94 też nie ma obd. Objawy mogące pochodzić z turbiny. U mnie jak ukrecilo wałek turbiny to padło uszczelnienie i cały olej do smarowania szedl w kolektor i był biaaaaaly dym. Przyjrzyj się turbine (ale nie daje głowy że to jest przyczyną)

[TD] Re: [Passat B3 1.9 TD AAZ]Dymi przy przyśpieszaniu na biało

: wt lip 03, 2018 20:36
autor: arka10
Sprawdź ustawienie pompy wtryskowej - powinno być 0,90 mm przed OT.
Masz prawdopodobnie zbyt wczesny wtrysk.

[TD] Re: [Passat B3 1.9 TD AAZ]Dymi przy przyśpieszaniu na biało

: wt lip 03, 2018 21:02
autor: MK2GTD
Sprawdzę jutro jeszcze tą trubinę natomiast zauważyłem dziś że zimny silnik bardzo głośno klekota, wręcz jak odpalam to wszyscy się oglądają i ustępuje dopiero po kilku km że pracuje cicho i ma dobrą kulturę więc może faktycznie coś z kątem wtrrysku, zadymienie, słaba (jak na moje odczucie) moc, dziwna praca na zimnym silniku - lecz mimo tego pali bardzo fajnie zimny/ciepły.
Widzę również że mam uszkodzoną dzwignię "ssania" przyśpieszacza zapłonu, niezależnie od położenia obroty silnika są te same czy ewentualnie to może mieć jakiś wpływ?

Auto jest w ogólnym fajnym stanie,suche, proste, zwarte , i ogólnie jest fajną bazą stąd zdecydowałem się na zakup pomimo mankamentu z dymieniem podczas przyśpieszania.