Witam. Otóż mam problem z moim AVFem.
Miesiąc temu wymieniałem szklanki,panewki,wałek,uszczelki pompek,uszczelkę głowicy+planowanie głowicy i sprawdzenie szczelności,rozrząd kompletny.
Po tych wymianach i odpaleniu silnika coś stuka tak jak przed wymianą. Stukanie nasila się po 5sekundach od odpalenia auta po nocnym postoju. Dymi jasnym dymem do póki się nie rozgrzeje i spaliny są gryzące i takie bardziej białe. Jak odpalę auto w garażu ,to muszę szybko wyjeżdżać ,bo można się zaczadzić. Nie wiem czy to ma związek ze sobą to stukanie i kopcenie, ale przed wymianą wszystkich rzezy to stukanie i lekka chmurka jasnego dymku też była,ale teraz jest większa. Wrzucam filmik do posłuchania jak to stuka i fotkę grup 13,18,23. Już nie wiem co jest grane w tym silniku ,ale ręce opadają. Może ktoś coś powie co sprawdzić ,albo gdzie szukać przyczyny
przyśpieszenie ma,od kopa pali,oleju jak na razie nie bierze,pali około 7l w cyklu mieszanym i na ciepłym zero dymka. A i jeszcze miałem profilaktycznie docierane zawory i uszczelniacze nowe.
[TDI PD] Re: coś stuka w silniku,jasny dym
: ndz cze 24, 2018 22:06
autor: wesol
Dynamicznie zloguj grupę 013.
[TDI PD] Re: coś stuka w silniku,jasny dym
: ndz lip 08, 2018 13:32
autor: kamikaze.
A równo pracuje jak zimny? Nie rozbiegał się nigdy, albo nie było podobnych wypadków? Brat miał taką sytuację, kiedy korbowód się podkrzywił po rozbieganiu się silnika.
[TDI PD] Re: coś stuka w silniku,jasny dym
: wt lip 10, 2018 12:51
autor: Marcin TDI
silnik pracuje równo. Tego stukania nie słychać po odpaleniu. Pochodzi z 10sekund i zaczyna powoli. Mam rok to auto dopiero i nie rozbiegł się silnik. Jak miałem czapkę zdjętą ,to wszystkie tłoki wyglądały ok,korb nie sprawdzałem. z tym dymieniem to też zależy jak leży. Raz puści obłok po odpaleniu i nic więcej ,a niekiedy to świata w lusterku nie widać
[TDI PD] Re: coś stuka w silniku,jasny dym
: ndz gru 09, 2018 21:10
autor: Marcin TDI
odgrzewam temat ,bo mu się pogorszyło. Odpalam rano na mrozie i kopci nie równo pracuje,jak by na 3 gary zrobiłem logi statyczne na zimnym silniku podczas odpalania http://vaglogi.pl/log-013_1z214.html. To stukanie z nagrania to podejrzewam panewkę sworznia tłokowego ,ale jadę do speca to zweryfikować. Ciekawią mnie te pompki ,bo wygląda na to ,że są szroty
[TDI PD] Re: coś stuka w silniku,jasny dym
: ndz gru 09, 2018 23:06
autor: Michu26
Pompki do rege, jakieś 800stów, i obstawiam obruconą panewke lub krzywą korbę( bardzo czeste). Świece do sprawdzenia jeżeli odpala na 3 cyl. ewentualnie któraś pompka nie domaga z rana
Pompki do rege, jakieś 800stów, i obstawiam obruconą panewke lub krzywą korbę( bardzo czeste). Świece do sprawdzenia jeżeli odpala na 3 cyl. ewentualnie któraś pompka nie domaga z rana
panewka to to nie jest na 100%
[TDI PD] Re: coś stuka w silniku,jasny dym
: ndz gru 09, 2018 23:54
autor: Michu26
Dlaczego tak sądzisz?
[TDI PD] Re: coś stuka w silniku,jasny dym
: pn gru 10, 2018 00:07
autor: Marcin TDI
ciśnienie oleju w normie,stuka rytmicznie wraz z wzrostem i spadkiem obrotów,jak by panewkę obróciło to miał bym już dawno dziurę w bloku ,a przed tym słabe ciśnienie oleju. Teraz znalazłem filmik z podobnym odgłosem i chyba potwierdzającym moje przypuszczenia.
[TDI PD] Re: coś stuka w silniku,jasny dym
: pn gru 10, 2018 00:11
autor: Michu26
Jak się lekko obróciła może nawet chodzić rok, już takie przypadki miałem, ale sworzeń tłoka też jest bardzo prawdopodobny zwłaszcza w tym silniku i przy lejących pompkach. Też były przypadki bardzo luźnego tłoku w tuleju.
[TDI PD] Re: coś stuka w silniku,jasny dym
: pn gru 10, 2018 00:54
autor: Marcin TDI
lekko ?to znaczy jak lekko ?tak 1/4 obrotu?Ja myślałem ,że jak pompka leje ,to tłok popłynie szybciej. Ja pisałem o panewce sworznia
[TDI PD] Re: coś stuka w silniku,jasny dym
: pn gru 10, 2018 01:12
autor: Michu26
Mi też o tuleje korby, ale i zdarzało się że sworzeń w tłoku też już miał nadmierny luz. A co do obróconej panewki to nawet o pół obrotu się zdarzyło.
[TDI PD] Re: coś stuka w silniku,jasny dym
: pn lut 11, 2019 15:59
autor: Marcin TDI
Siema znowu. Wziąłem się za to stukanie i to nie główka korbowodu. Okazało się,że to chyba tłok tak trzaskał.
Cylinder nie jest zniszczony jedynie jest jedna ryska którą ledwo czuć pod paznokciem. Jak myślicie ? jak zmienię tłok ,to nie będzie już tak stukać ? ogólnie to ten silnik będę chciał zmienić ,bo nie jest w idealnym stanie ,ale chciałbym odłożyć to w czasie na jakieś pół roku i jeszcze chwilę na nim pojeździć ,aż znajdę jakiś dobry silnik.
Dlaczego tylko jeden tłok jest przytarty? Panewki w miarę ok
Mam jeszcze pytanie do znawców. Chodzi mi o panewki silnika. Są bez zamków ,ale jak się tak przyglądam to jak one są poprawnie założone? na panewkach są takie jakby ścięte rogi z jednej strony i te ścięte rogi mają się pokrywać ze sobą na jednej i na drugiej,czy mają się mijać ?