Strona 1 z 1

[TDI] VW golf V 1.9TDI BRU kopcenie na zimnym silniku

: pt cze 01, 2018 18:48
autor: jszczepansky
Witam wszystkich :)

Na wstępie chciałbym zaznaczyć ze nie mam możliwości podpięcia swojego golfika pod kabel, z prostych przyczyn.... nie posiadam :)

Posiadam swojego golfika V od dwoch lat. Jest to wersja 1.9tdi 90 KM BRU z przebiegiem 260 tysiecy ( przebieg w 100% pewny, samochod kupiony od rodziny).
Problem tkwi od samego początku gdy go kupiłem. Przeważnie rano, lub gdy dlużej postoi.... po odpaleniu silnika wydobywa się dym z rury wydechowej przez około 2 sekundy. o barwie szaro niebieskiej... w sumie cieżko określic. Dym ten ma intensywny zapach oleju napędowego. Wymieniałem uszczelniacze na wtryskiwaczach lecz bez poprawy. Mam pewne obawy jeżeli chodzi o pompowtryski, ponieważ mechanik kiedyś zwrocił uwage mi że, na 1 i 4 cylindrze jest jakby zwiekszona dawka paliwa.
Dodam również ze ilość dymu zależy również od tego jak długo samochod stoi. Mam wrażenie ze im dłuzej stoi tym więcej kopci, jakby olej czy cos sciekało do komory spalania.

Jeżeli chodzi o turbine... samochód jest dynamiczny, nie kopci podczas jazdy na pewno... ale zauważyłem przy wymianie węża od IC że, znajdują się śladowe ilości oleju.
Jeżeli chodzi o spalanie oleju... samochod pobiera olej... w granicach normy.... na wymiane (10 tysięcy) dolewam ok 0,5-0,6 l... Zauważyłem zależność ze jeżeli częsciej jeżdżę na autostradzie, z większymi prędkosciami pobór oleju jest większy

Wiem ze nikt nie jest wróżką, ale moze ktoś spotkał sie z takimi objawami. Mechanik doradził mi żeby jeździć dopóki nic sie nie dzieje. Mnie niestety denerwuje gdy samochod stoi na parkingu i puszcza chmurke dymu.

[TDI] Re: VW golf V 1.9TDI BRU kopcenie na zimnym silniku

: sob cze 02, 2018 22:48
autor: muszkatobiasz
co do pobierania oleju w trasie to turbina pobiera ale jeszcze jest ok co do puszczania chmury dymu tu mogą być już zużyte uszczelniacze zaworowe

[TDI] Re: VW golf V 1.9TDI BRU kopcenie na zimnym silniku

: pn cze 04, 2018 09:44
autor: jszczepansky
No własnie nie pamiętam, i aż tak sie nie orientuje... Ale jakieś 6 miesięcy temu, mechanik do niego zaglądał... wymienił EGR... i poprosiłem go żeby przyjrzał sie temu kopceniu.... i juz teraz nie pamietam, czy wymieniał uszczelniacze zaworów czy wtryskiwaczy. Wiem że czyscił również gniazda w głowicy gdzies...no ale nic to nie pomogło.... To ewidentnie wyglada tak jakby olej ściekał i rano został przepalony. Dodam że, rok temu w zime przez miesiąc czasu nie puscił nawet grama chmurki, być może uszczelniacze pod wpływem temperatury zmieniły swoja twardośc i nie przepuszczały tak oleju jak w lato.

[TDI] Re: VW golf V 1.9TDI BRU kopcenie na zimnym silniku

: pn cze 04, 2018 22:40
autor: muszkatobiasz
a nie było tak że zimą było ślisko i po prostu wolniej jeździłeś i może turbo nie pompowało w dolot tyle oleju który też może spływać do kolektora ssącego