[TDI] 1.9 AHU Zapowietrzony układ chłodzenia?
: sob mar 24, 2018 11:46
Witam.
Od wczoraj jestem posiadaczem mk3. Jest przy nim kilka mankamentów pierwsze co zauważyłem to temperatura na skali nie dochodziła do 90 stopni tylko zatrzymywała się na 70. Poprawną temperaturę łapał tylko jak stał na postoju ponad 10 minut.
Wymieniłem termostat i problem wskaźnika temperatury został rozwiązany. Silnik normalnie się rozgrzewa i o wiele szybciej łapie 90 stopni w czasie jazdy.
Wyrzuciło mi kilka razy płyn chłodniczy więc odpowietrzyłem układ chłodzenia zgodnie z zaleceniami.
W chwili gdy auto jest już porządnie rozgrzane i dostaje ciśnienia to wyrzuca mi płyn z najsłabiej osadzonego na kroćcu węża przy pompie wody. (wąż muszę wymienić nie cieknie z niego cały czas tylko przez chwile jak dostanie ciśnienia po około 20 minutach po odpaleniu.
Najgorzsze jest to że teraz po wymianie tego termostatu ciepłe powietrze nie leci z nawiewu tylko zimne. (Czasami poleci ciepłe ale tylko przez kilka minut)
Teraz moje pytanie brzmi co powinienem wymienić w pierwszej kolejności. Sprawdzałem węże czy wszyskie są ciepłe, ten dolny od chłodnicy najdłużej był zimny ale po dłuższym czasie też się rozgrzał. Jedyny który cały czas jest zimny to jeden z tych co wchodzą w ściane działową silnika ( ten zwrotny z nagrzewnicy)
Zauważyłem też że ten cienki wężyk zwrotny idący od kroćca z czujnikiem z głowicy do zbiorniczka wyrównawczego też jest zimny i nie przelewa płynu do zbiorniczka
Od wczoraj jestem posiadaczem mk3. Jest przy nim kilka mankamentów pierwsze co zauważyłem to temperatura na skali nie dochodziła do 90 stopni tylko zatrzymywała się na 70. Poprawną temperaturę łapał tylko jak stał na postoju ponad 10 minut.
Wymieniłem termostat i problem wskaźnika temperatury został rozwiązany. Silnik normalnie się rozgrzewa i o wiele szybciej łapie 90 stopni w czasie jazdy.
Wyrzuciło mi kilka razy płyn chłodniczy więc odpowietrzyłem układ chłodzenia zgodnie z zaleceniami.
W chwili gdy auto jest już porządnie rozgrzane i dostaje ciśnienia to wyrzuca mi płyn z najsłabiej osadzonego na kroćcu węża przy pompie wody. (wąż muszę wymienić nie cieknie z niego cały czas tylko przez chwile jak dostanie ciśnienia po około 20 minutach po odpaleniu.
Najgorzsze jest to że teraz po wymianie tego termostatu ciepłe powietrze nie leci z nawiewu tylko zimne. (Czasami poleci ciepłe ale tylko przez kilka minut)
Teraz moje pytanie brzmi co powinienem wymienić w pierwszej kolejności. Sprawdzałem węże czy wszyskie są ciepłe, ten dolny od chłodnicy najdłużej był zimny ale po dłuższym czasie też się rozgrzał. Jedyny który cały czas jest zimny to jeden z tych co wchodzą w ściane działową silnika ( ten zwrotny z nagrzewnicy)
Zauważyłem też że ten cienki wężyk zwrotny idący od kroćca z czujnikiem z głowicy do zbiorniczka wyrównawczego też jest zimny i nie przelewa płynu do zbiorniczka