1.9 TDI 1Z Spadek mocy i wysokie obroty biegu jałowego
: czw lut 08, 2018 11:18
Cześć!
Mam VW Caddy '86 z silnikiem 1.9 TDI 1Z (silnik przełożony) - rok produkcji silnika to koło 1995.
Auto niestety protestuje podczas jazdy oraz wyrzuca błąd (migająca kontrolka świecy). Podobne tematy przewijały się kiedyś na forum, ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi.
Objawy:
1. wysokie obroty na biegu jałowym - około 1200, nawet po rozgrzaniu.
2. spadek mocy od pewnej wielkości obrotów - zapewne koło 2500-3000.
3. czasem (b. rzadko) falują obroty na biegu jałowym.
4. Przy zdjętym i wciśniętym czujniku pedału hamulca (na stałe obwód zamknięty) kontrolka zapala się wyłącznie po zatrzymaniu i gaśnie zaraz po ruszeniu.
5. Przy zdjętym i nie wciśniętym czujniku pedału hamulca (na stałe obwód otwarty) kontrolka zapala się wyłącznie po kilkunastu minutach jazdy i gaśnie po lekkim wciśnięciu pedału hamulca.
Poza tym wszystko gra - odpala bez problemu, nie trzęsie, nie gaśnie, do wysokości wskazanych powyżej obrotów przyspiesza zadowalająco. Hamulec działa, światło stop także. Auto reaguje na pedał przyspieszenia.
Podłączyłem auto do VAG i mam następujący wynik:
00777 - Accelerator Position Sensor (G79)
27-00 - Implausible Signal
00539 - Fuel Temperature Sensor (G81)
30-00 - Open or Short to B+
00527 - Intake Manifold Temperature Sensor (G72)
30-00 - Open or Short to B+
00741 - Brake Pedal Monitoring
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
00553 - Mass Air Flow Sensor (G70)
28-00 - Short to B+
00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62)
30-00 - Open or Short to B+
Wcześniej wymieniłem czujniki temperatury płynu chłodniczego (między chłodnicą a silnikiem) oraz paliwa (w nastawniku), ponieważ VAG wykazał zupełnie błędne odczyty temperatury (mocno ujemne).
Błędów nie da się usunąć w VAG, odłączenie akumulatora na jakiś czas nic nie daje.
"Open or Short to B+" wskazywać może na brak masy bądź zwarcie?
"Implausible Signal" czyli brak sygnału? Nieokreślony?
Zastanawiam się, czy te błędy nie są od siebie jakoś zależne.
Proszę Was o pomoc i wskazówki od czego zacząć.
Mam VW Caddy '86 z silnikiem 1.9 TDI 1Z (silnik przełożony) - rok produkcji silnika to koło 1995.
Auto niestety protestuje podczas jazdy oraz wyrzuca błąd (migająca kontrolka świecy). Podobne tematy przewijały się kiedyś na forum, ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi.
Objawy:
1. wysokie obroty na biegu jałowym - około 1200, nawet po rozgrzaniu.
2. spadek mocy od pewnej wielkości obrotów - zapewne koło 2500-3000.
3. czasem (b. rzadko) falują obroty na biegu jałowym.
4. Przy zdjętym i wciśniętym czujniku pedału hamulca (na stałe obwód zamknięty) kontrolka zapala się wyłącznie po zatrzymaniu i gaśnie zaraz po ruszeniu.
5. Przy zdjętym i nie wciśniętym czujniku pedału hamulca (na stałe obwód otwarty) kontrolka zapala się wyłącznie po kilkunastu minutach jazdy i gaśnie po lekkim wciśnięciu pedału hamulca.
Poza tym wszystko gra - odpala bez problemu, nie trzęsie, nie gaśnie, do wysokości wskazanych powyżej obrotów przyspiesza zadowalająco. Hamulec działa, światło stop także. Auto reaguje na pedał przyspieszenia.
Podłączyłem auto do VAG i mam następujący wynik:
00777 - Accelerator Position Sensor (G79)
27-00 - Implausible Signal
00539 - Fuel Temperature Sensor (G81)
30-00 - Open or Short to B+
00527 - Intake Manifold Temperature Sensor (G72)
30-00 - Open or Short to B+
00741 - Brake Pedal Monitoring
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
00553 - Mass Air Flow Sensor (G70)
28-00 - Short to B+
00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62)
30-00 - Open or Short to B+
Wcześniej wymieniłem czujniki temperatury płynu chłodniczego (między chłodnicą a silnikiem) oraz paliwa (w nastawniku), ponieważ VAG wykazał zupełnie błędne odczyty temperatury (mocno ujemne).
Błędów nie da się usunąć w VAG, odłączenie akumulatora na jakiś czas nic nie daje.
"Open or Short to B+" wskazywać może na brak masy bądź zwarcie?
"Implausible Signal" czyli brak sygnału? Nieokreślony?
Zastanawiam się, czy te błędy nie są od siebie jakoś zależne.
Proszę Was o pomoc i wskazówki od czego zacząć.