Strona 1 z 1

EGR, brak mocy

: pn lut 05, 2018 10:19
autor: macoss
Potrzebuję porady bo nie wiem co dalej robić. Pacjent to Golf V 1.9 tdi 105km z 2005 roku, 3k na liczniku, do niedawna wszystko było ok a jak się zaczęło psuć to wszystko na raz:
1. Spadek mocy, check engine i po paru przejechanych km całkowity spadek mocy - mechanik zdiagnozował, uszkodzoną turbina. Zregenerowali i moc wróciła na miesiąc.
2. Po miesiącu znowu check engine i spadek mocy, wróciłem do mechaników od turbiny, trzymali auto tydzień, sprawdzili turbo, wyeliminowali zawór N75, przeczyszczyli EGR - nic to nie dało, wysłali mnie do elektromechanika.
3. Elektromechanik wymienił wiązkę kabli i moc wróciła... na dwa tygodnie. Wróciłem do elektromechanika, który stwierdził, że tym razem to awaria EGR i jest do wymiany, logi pokazują awarie systemu recylkulacji spalin. Sprawdził szczelność wężyków, zaślepił wężyk od podciśnienia i polecił wymienić EGR. Niestety auto nadal nie ma mocy, na niskich biegach przyspiesza w miarę normalnie turbo się załącza, wyżej niestety brak mocy.

Teraz pytanie co zrobić? Jeśli to EGR to po zaślepieniu wężyka podciśnienia moc powinna wrócić, a zdecydowanie nie wróciła? Mogę kupić egr i go samemu wymienić ale zastanawiam się czy jest sens?
Czytałem że winna może być pompa vacum ale pedał hamulca nie jest twardy niema problemów z hamowaniem. Wymienić EGR czy oddawać do innego mechanika na dalszą diagnozę?

Dodatkowo, czasami podczas jazdy lub postoju na odpalonym silniku czuć spaliny wewnątrz auta.

EGR, brak mocy

: pn lut 05, 2018 11:29
autor: wesol
Skąd jesteś? Co za okolica?

Re: EGR, brak mocy

: pn lut 05, 2018 11:36
autor: macoss
wesol pisze:Skąd jesteś? Co za okolica?
Mysłowice, woj. śląskie

EGR, brak mocy

: pn lut 05, 2018 11:40
autor: wesol
To tam paru tunerów macie. Podjedź sprawdzi może prościej egr będzie wykastrować.

EGR, brak mocy

: pn lut 05, 2018 21:13
autor: macoss
Rozkręciłem EGR i oczywiście nigdy nie był czyszczony, jest zasyfiały i zablokowany w pozycji zamknięty więc nie ma wpływu na moc silnika. Podejrzewam, że pompa vacum jest uszkodzona i daje za małe podciśnienie, króciec jest lekko luźny, może jest jakiś sposób żeby go uszczelnić nie demontując pompy?

https://youtu.be/XKe1lbKKJ_M" onclick="window.open(this.href);return false;