AFN nie odpala. Błędy 00765 i 01268
: pt lut 02, 2018 22:20
Witam. Potrzebuję pomocy z moim dieselkiem. Seat Toledo '97 silnik AFN. Jeśli Wy nie pomożecie, to nie wiem kto mi pomoże
Otóż podczas jazdy zaczął szarpać, przerywać i zgasł (nie dało się go już odpalić). Po kilku godzinach odpalił na chwilę, ale też szarpało i trzęsło silnikiem. Zaprowadziłem go do mechanika, Seat poczekał na swoja kolej 3 dni i o dziwo po tych 3 dniach normalnie odpalił, ładnie wkręcał się na obroty, ale już następnego dnia umarł i tak jest do dzisiaj. Silnik w ogóle się nie odzywa, nawet nie próbuje odpalić, tak jakby mu nie dochodziło paliwo. Po podpięciu pod kompa wyrzucił błędy:
- 00765 Czujnik ruchu tłoka modulacji (G149) - tryb przerwany,
- 01268 Regulacja ilości (N146) - tryb przerwany,
- 01268 regulacja ilości (146) - niezrozumiały sygnał.
Przy popuszczeniu przewodów od wtrysków ropa niby leci, ale zamiast tryskać to można powiedzieć, że się sączy z tych przewodów. Mechanik stwierdził, że na 90% pompa wtryskowa siadła, a dokładnie nastawnik. Kupiłem pompę z jeżdżącego samochodu, pompa przełożona i nic się nie zmieniło. Paliwo ledwo się sączy, rozrusznik kręci jak szalony, silnik nie odpala.
Na plaku odpala, ale jeśli przestanie się psikać to od razu gaśnie. Podłączyliśmy też inny sterownik i nadal to samo. Wtyczki sprawdzone i niby wszystko ładnie pięknie. Przekaźnik podmieniony, plus na elektrozawór w pompie podany.
Ma ktoś może jakiś pomysł co może być nie tak? Jak szybko sprawdzić czy wiązka jest cała? Czy wszystkie przewody, które idą do pompy wychodzą z ECU? Jeśli nie to skąd jeszcze?
Otóż podczas jazdy zaczął szarpać, przerywać i zgasł (nie dało się go już odpalić). Po kilku godzinach odpalił na chwilę, ale też szarpało i trzęsło silnikiem. Zaprowadziłem go do mechanika, Seat poczekał na swoja kolej 3 dni i o dziwo po tych 3 dniach normalnie odpalił, ładnie wkręcał się na obroty, ale już następnego dnia umarł i tak jest do dzisiaj. Silnik w ogóle się nie odzywa, nawet nie próbuje odpalić, tak jakby mu nie dochodziło paliwo. Po podpięciu pod kompa wyrzucił błędy:
- 00765 Czujnik ruchu tłoka modulacji (G149) - tryb przerwany,
- 01268 Regulacja ilości (N146) - tryb przerwany,
- 01268 regulacja ilości (146) - niezrozumiały sygnał.
Przy popuszczeniu przewodów od wtrysków ropa niby leci, ale zamiast tryskać to można powiedzieć, że się sączy z tych przewodów. Mechanik stwierdził, że na 90% pompa wtryskowa siadła, a dokładnie nastawnik. Kupiłem pompę z jeżdżącego samochodu, pompa przełożona i nic się nie zmieniło. Paliwo ledwo się sączy, rozrusznik kręci jak szalony, silnik nie odpala.
Na plaku odpala, ale jeśli przestanie się psikać to od razu gaśnie. Podłączyliśmy też inny sterownik i nadal to samo. Wtyczki sprawdzone i niby wszystko ładnie pięknie. Przekaźnik podmieniony, plus na elektrozawór w pompie podany.
Ma ktoś może jakiś pomysł co może być nie tak? Jak szybko sprawdzić czy wiązka jest cała? Czy wszystkie przewody, które idą do pompy wychodzą z ECU? Jeśli nie to skąd jeszcze?