Strona 1 z 2

AFN nie odpala. Błędy 00765 i 01268

: pt lut 02, 2018 22:20
autor: damian1314
Witam. Potrzebuję pomocy z moim dieselkiem. Seat Toledo '97 silnik AFN. Jeśli Wy nie pomożecie, to nie wiem kto mi pomoże :rozpacz:

Otóż podczas jazdy zaczął szarpać, przerywać i zgasł (nie dało się go już odpalić). Po kilku godzinach odpalił na chwilę, ale też szarpało i trzęsło silnikiem. Zaprowadziłem go do mechanika, Seat poczekał na swoja kolej 3 dni i o dziwo po tych 3 dniach normalnie odpalił, ładnie wkręcał się na obroty, ale już następnego dnia umarł i tak jest do dzisiaj. Silnik w ogóle się nie odzywa, nawet nie próbuje odpalić, tak jakby mu nie dochodziło paliwo. Po podpięciu pod kompa wyrzucił błędy:
- 00765 Czujnik ruchu tłoka modulacji (G149) - tryb przerwany,
- 01268 Regulacja ilości (N146) - tryb przerwany,
- 01268 regulacja ilości (146) - niezrozumiały sygnał.

Przy popuszczeniu przewodów od wtrysków ropa niby leci, ale zamiast tryskać to można powiedzieć, że się sączy z tych przewodów. Mechanik stwierdził, że na 90% pompa wtryskowa siadła, a dokładnie nastawnik. Kupiłem pompę z jeżdżącego samochodu, pompa przełożona i :ass: nic się nie zmieniło. Paliwo ledwo się sączy, rozrusznik kręci jak szalony, silnik nie odpala.

Na plaku odpala, ale jeśli przestanie się psikać to od razu gaśnie. Podłączyliśmy też inny sterownik i nadal to samo. Wtyczki sprawdzone i niby wszystko ładnie pięknie. Przekaźnik podmieniony, plus na elektrozawór w pompie podany.

Ma ktoś może jakiś pomysł co może być nie tak? Jak szybko sprawdzić czy wiązka jest cała? Czy wszystkie przewody, które idą do pompy wychodzą z ECU? Jeśli nie to skąd jeszcze?

AFN nie odpala. Błędy 00765 i 01268

: pt lut 02, 2018 22:44
autor: munior
damian1314 pisze:00765 Czujnik ruchu tłoka modulacji (G149) - tryb przerwany,
- 01268 Regulacja ilości (N146) - tryb przerwany,
- 01268 regulacja ilości (146) - niezrozumiały sygnał.
Błedy ewidentnie zwiazane z nastawnikiem
damian1314 pisze:Czy wszystkie przewody, które idą do pompy wychodzą z ECU? Jeśli nie to skąd jeszcze
O ile faktycznie założyłeś drugą pompe z nastawnikiem ,to radze sprawdzić wiązke idącą nad rozrusznikiem ,gdzie idą wszystkie przewody z pompy i nastawnika .Nie napisałeś czy po wymianie pompy nadal są te same powracające po skasowaniu błedy ...jak powracają ,to ewidentnie coś z wiązką nie halo

Re: AFN nie odpala. Błędy 00765 i 01268

: pt lut 02, 2018 22:48
autor: damian1314
munior pisze: O ile faktycznie założyłeś drugą pompe z nastawnikiem ,to radze sprawdzić wiązke idącą nad rozrusznikiem ,gdzie idą wszystkie przewody z pompy i nastawnika .Nie napisałeś czy po wymianie pompy nadal są te same powracające po skasowaniu błedy ...jak powracają ,to ewidentnie coś z wiązką nie halo
Tak, pompa jest zmieniona cała, razem z nastawnikiem. Błędy cały czas te same, ogólnie nie ma żadnej zmiany na nowej pompie.
Ogólnie tyle ile mogliśmy to sprawdziliśmy wiązkę, ale żeby zrobić do dokładnie to trzeba rozpruwać wszystko... A najlepiej położyć nowe przewody, ale do tego potrzebuję info skąd te przewody wchodzą do pompy

AFN nie odpala. Błędy 00765 i 01268

: pt lut 02, 2018 23:31
autor: munior
damian1314 pisze:A najlepiej położyć nowe przewody, ale do tego potrzebuję info skąd te przewody wchodzą do pompy
Nie no bez przesady ...nie spotkałem się z przypadkiem zeby trzeba było wymieniać wszystkie przewody w wiązce .Jak już to przeciera sie jeden lub dwa ,w golfach wlasnie nad rozrusznikiem .Takze radze przyjrzeć się wiązce własnie przy rozruszniku .Schematów ecu pełno w necie wystarczy wpisać numer sterownika.Według mnie skoro nastawnik jest już inny niż był ,to jego wina odpada i są tylko dwie możliwosci ...wina przetartych przewodów ,albo wina samego ecu ...ewentualnie przetarte przewody spowodowaly zwarcie i uszkodzenie układu w ecu sterujacego nastawnikiem .Nic prostszego jak podmienić ecu .Dla testu wystarczy na 8bitowe bez immo z jakieś zwyklej 90 tki

AFN nie odpala. Błędy 00765 i 01268

: pt lut 02, 2018 23:59
autor: damian1314
ECU było podmienione, bez efektów. Ogólnie jak otworzyliśmy moje ECU to było tam trochę wody, jakieś 10 ml. Mechanik wysuszył, wyczyścił, czymś tam popsikał, ale nic to, więc spróbowaliśmy z podmianą ECU.

AFN nie odpala. Błędy 00765 i 01268

: sob lut 03, 2018 11:34
autor: munior
Wody w ecu nigdy nie powinno być , przecież woda to przewodnik który robi zwarcie a 10ml to jakaś masakra ,cud ze to ecu nadal działa :shock:
damian1314 pisze:ECU było podmienione, bez efektów
Skoro na podmienionym ecu te same błedy nastawnika to przyczyna ewidentnie na "drodze " ecu -nastawnik ...czyli kabelki...innej opcji nie ma .Tu masz pinout twojego ECU ,wszystko ładnie widać , interesuje cię zasilanie nastawnika czyli piny 27,9,52 .Pin 63 To czujnik temp.paliwa w nastawniku ,a 49 pin to n108 Obrazek Uploaded with fotem.pl Podstawowa sprawa to sprawdzenie czy nastawnik robi tzw, self test ...czyli po właczeniu zapłonu wychyla się na max po czym wraca po ok 5 sek .Jak się wychala to wszystko z nim w porzadku ,jak nie , to brak zasilania ,albo zastany ,zatarty z powodu trefnego paliwa.To co ci tu napisalem na pewno ci wystarczy do diagnozy nastawnika

AFN nie odpala. Błędy 00765 i 01268

: ndz lut 04, 2018 23:19
autor: damian1314
Na pewno 27 i 9? Nie wkradła się literówka? Ze schematu wynika, że 29 i 7 (i dodatkowo 52). Mam rację?

AFN nie odpala. Błędy 00765 i 01268

: pn lut 05, 2018 11:53
autor: karol8114
Munior jak można wykonać test wykonawczy nastawnika? Rozumiem, że vagiem? Można wiedzieć w którym bloku?

AFN nie odpala. Błędy 00765 i 01268

: pn lut 05, 2018 14:22
autor: munior
damian1314 pisze:Na pewno 27 i 9? Nie wkradła się literówka? Ze schematu wynika, że 29 i 7 (i dodatkowo 52). Mam rację?
Masz rację ,mój bład 29 ,7,52 :pub:
karol8114 pisze: jak można wykonać test wykonawczy nastawnika? Rozumiem, że vagiem?
Żadnym vagiem ...przekręcasz kluczyk do zapalenia się kontrolek i obserwujesz wychylenie się" ramienia " nastawnika ,które trwa ok 5 sekund ,po czym wraca do pozycji wyjsciowej

AFN nie odpala. Błędy 00765 i 01268

: pn lut 05, 2018 16:09
autor: karol8114
Dzięki Munior, człowiek codziennie uczy się czegoś nowego. Więc przed odpaleniem auta najlepiej poczekać aż kontrolki zgasną, rozumiem gdy odrazu przekręcamy stacyjkę na start nastawnik nie wykona selftest tylko odrazu w pozycję roboczą. Pozdro

Re: AFN nie odpala. Błędy 00765 i 01268

: pn lut 05, 2018 16:40
autor: damian1314
Wszystko sprawdzone i kicha. Na początku miernikiem sprawdziłem, czy jest przejście - jest. Dla pewności położyłem nowe przewody, diesel nadal nie odpala. Jest możliwość, że ECU jednak nie pracuje tak jak należy? Ogólnie łączy się ze wszystkim itd, no ale nie odpala :/

AFN nie odpala. Błędy 00765 i 01268

: pn lut 05, 2018 21:53
autor: munior
damian1314 pisze:Wszystko sprawdzone i kicha.
Cudów nie ma ...jak by wszystko działalo jak nalezy to by palił .Proste testy ,choćby jak powinien prawidlkowo działać nastawnik po właczeniu zapłonu ,opisalem i od tego należało by zacząć.

AFN nie odpala. Błędy 00765 i 01268

: ndz lut 11, 2018 14:32
autor: damian1314
Ok, jednak komp padł. Jakie kompy podejdą do tego silnika? Wszystkie z AFNa? Z passata lub z audi a4 też podejdą?

AFN nie odpala. Błędy 00765 i 01268

: ndz lut 11, 2018 15:02
autor: munior
damian1314 pisze: Jakie kompy podejdą do tego silnika? Wszystkie z AFNa?
Robisz adaptację immo vagiem i sterowniki pasują z wszystkich VW AFN z silnikiem poprzecznie do 97 roku ...sterowniki z audi i pasków b5 będą żle "widziały " sygnał z czujników sprzegła i hamulca.Jak chcesz jakiś sprawdzony sterownik bez immo to pisz na PW