Strona 1 z 2
Zmiana dawki na ciepłym silniku dalej problem
: ndz sty 28, 2018 12:10
autor: fifi93
Witam podnosiłem ostatnio dawke rozruchowa na ciepłym silniku było ok.Wczoraj problem wrocił znowu temp 90 dłuzej kręcic musiałem już nw co jest przyczyna tego na zimnym odpala bez zarzutu jak sie dziad rozgrzeje to lipa
Zmiana dawki na ciepłym silniku dalej problem
: ndz sty 28, 2018 12:30
autor: wesol
Kto zmienial ta dawke i jak? Sprawdz obroty walu przy kreceniu na cieplym ile wynosza. Odpinajac wtyczke od czujnika temp cieczy jak odpala?
Zmiana dawki na ciepłym silniku dalej problem
: ndz sty 28, 2018 13:08
autor: fifi93
Sprawdze ten czujnik temperatury
Zmiana dawki na ciepłym silniku dalej problem
: ndz sty 28, 2018 13:34
autor: munior
fifi93 pisze: temp 90 dłuzej kręcic musiałem już nw co jest przyczyna tego na zimnym odpala bez zarzutu jak sie dziad rozgrzeje to lipa
Jak to co jest przyczyną ? to co w 99,9% tych modeli tdi ...mapy startowe zbyt uzalezniajace podanie dawki od szybkosci obrotowej kręconego rozrusznikiem silnika .Nie ma prostszego sposobu na potwierdzenie tego jak odpiecie wtyczki od czujnika temperatury.To jeden z wielu przykładów potwierdzajacych że "nowe " w tym przypadku mapy startowe ,są gorsze niż "stare" ...dobrze i bezproblemowo już było np. w 1z ,AHU bez dwumasu ,gdzie nie ma takich problemów.W nowszych zaczęli kombinować jak tu "ulepszyć " to co bylo dobre i "ulepszyli " a raczej spier....lili , to co było dobre
Zmiana dawki na ciepłym silniku dalej problem
: pn sty 29, 2018 11:42
autor: karol8114
Munior czy w AFN passat 99r. też mapa jest "poprawiona" przez fabrykę? Może zdarzyć się ten problem?
Zmiana dawki na ciepłym silniku dalej problem
: pn sty 29, 2018 15:24
autor: munior
karol8114 pisze:czy w AFN passat 99r. też mapa jest "poprawiona" przez fabrykę?
'skopane " mapy są we wszystkich sterownikach 038906018 ,038906012 ,038906019 ...czyli praktycznie wszystkie 1,9 tdi od 98 roku
Zmiana dawki na ciepłym silniku dalej problem
: pn sty 29, 2018 20:33
autor: karol8114
Dzięki za odpowiedz.
Zmiana dawki na ciepłym silniku dalej problem
: pt lut 09, 2018 20:35
autor: karol8114
No i trafił się pacjent z numerem sterownika wskazującym na skopaną dawkę na ciepłym, A4 AFN, jakie powinny być obroty rozrusznika? Ten kręci 147 obr/min
Re: Zmiana dawki na ciepłym silniku dalej problem
: pt lut 09, 2018 20:50
autor: Garrison
karol8114 pisze:No i trafił się pacjent z numerem sterownika wskazującym na skopaną dawkę na ciepłym, A4 AFN, jakie powinny być obroty rozrusznika? Ten kręci 147 obr/min
Ostatnio zadałem pytanie dotyczące tego jakie obroty powinny zostać ustawione by komputer postanowił podać paliwo. Widzę jednak po wspomnianym przez Ciebie przypadku, że jest to indywidualna sprawa. Skoro w tym Audi na ciepłym wkręca się na 147obr/min to chyba 140obr/min powinno załatwić sprawę długiego kręcenia, bo normalnie potrzebuje chyba około 300. Mój kręci jak opętany między 200, a 300, a i tak potrzebuje chwili by zaskoczyć. Rozrusznik zregenerowany, akumulator wykazał na teście mniejszą moc niż powinien, ale w takim BXE w Octavii pomimo akumulatora słabszego niż mój (na papierze), ta odpala od strzała niezależnie od temperatury. Kwestia tylko jak to się ma do żywotności całej reszty...
Zmiana dawki na ciepłym silniku dalej problem
: pt lut 09, 2018 20:56
autor: karol8114
Wyczytałem w necie, że te 280 powinien mieć. Te ok 150 to jednak mało.
Re: Zmiana dawki na ciepłym silniku dalej problem
: pt lut 09, 2018 20:57
autor: Garrison
karol8114 pisze:Wyczytałem w necie, że te 280 powinien mieć. Te ok 150 to jednak mało.
Może i tak być. Jakby mnie kiedyś pokusiło by podłączyć na moment komputer i zobaczyć ile wykręca na ciepłym, to pewnie bym wartość nieco mniejszą od takiej ustawił. Swoją drogą, to ciekawe, czy od razu zmieniają w całym zakresie, coby nawet na zimnym wcześniej polewał.
Zmiana dawki na ciepłym silniku dalej problem
: pt lut 09, 2018 21:07
autor: karol8114
Munior odpowie na nasze pytanie, jak się go ładnie poprosi
Zmiana dawki na ciepłym silniku dalej problem
: pt lut 09, 2018 23:08
autor: wesol
Przy 200 obr będzie już kulawo odpalał. Musi być nie mniej jak te 240 obr ale pożądane 270 jest.
Re: Zmiana dawki na ciepłym silniku dalej problem
: pt lut 09, 2018 23:25
autor: karol8114
Dziękuję Wesoł. No to nie ma co liczyć, że przy 147 będzie dobrze palił. Trochę przesunę mu w 05 (na poprawienie humoru) wiem że, niewiele to daje, powiedz mi tylko z 32768 jechać w górę np. 33150 czy w dół np. 30000?