Strona 1 z 1

Plamy płynu chłodniczego.

: sob sty 20, 2018 01:53
autor: J_damian
Witam wszystkich forumowiczów.
Mam następujący problem z Golfem 5 1.9 TDI BKC(po chipie), a może nawet i dwa. Otóż auto pozostawia po sobie ślady płynu chłodzącego w nie małych ilościach. Około 1 litra na 2k. Mechanik stwierdził uszczelkę pod głowicą ze względu na twarde węże. Nie zdołał jednak znaleźć miejsca wycieku. Powiedział iż kompresja przedostaje się do płynu chłodniczego i wtedy występuję rozszczelnienie. Auto nie ma żadnych innych objawów prócz płynu chłodzącego który widuje codziennie pod autem. Brak oczek w oleju (nie przybywa go wręcz przeciwnie muszę dolać między wymianą), brak tłustych plam w płynie chłodniczym, bąbelków, kopci na biało tylko na zimnym, gdy się rozgrzeje wszystko cacy itd itd. Myślę że warto wspomnieć tu o fakcie iż wskazówka od temperatury nie dochodzi do 90C, lecz do 75 (nawet jak bym jechał 200km), temperatura rośnie do 90C tylko wtedy jak jeżdżę dynamicznie po mieście. Drugi fakt to przewiercony korek od zbiornika wyrównawczego,czyli powiększona "dziura" do odpowietrzania - tak już było od kiedy go kupiłem.
Kolejna sprawa słychać drżenie w środku auta na zimnym jak i na ciepłym silniku (na zimnym bardziej). Po dodaniu i zwolnieniu gazu słychać dziwny dźwięk jednakże nie wiem czy to ma coś wspólnego z tą usterką, po południu wstawię film.
1. Czy to możliwe że to uszczelka pod głowicą skoro widać ślady płynu a nic innego na to nie wskazuje?
2. Jaka może być inna przyczyna wycieku?
Dziękuje za odpowiedzi,
Pozdrawiam.

Plamy płynu chłodniczego.

: sob sty 20, 2018 12:21
autor: Garrison
Jeszcze nigdy nie spotkałem się z czymś takim, by uszczelka pod głowicą zostawiała plamy płynu pod samochodem :goof: Przyczyną wycieku może być jedynie nieszczelność, która z czasem się powiększy. W którym miejscu pod silnikiem jest dokładnie ta plama? Nie widzisz jakiegoś białego osadu w komorze, typowego mokrego miejsca, resztek różowego płynu? Z niedogrzewaniem się to obstawiałbym termostat o ile czujnik temperatury jest sprawny. Jak będziesz się im przyglądał to popatrz, czy przypadkiem one nie puszczają.

Plamy płynu chłodniczego.

: sob sty 20, 2018 12:24
autor: pyciek
Po jakiej stronie silnika zostają plany? Od strony rozrządu czy skrzyni? Skoro silnik słabo się dogrzewa to może obudowa od termostatu ma jakieś pęknięcie. Może wyrzuca zbiorniczkiem, wytrzyj dokładnie. Pierwsze co, to musisz zlokalizować wyciek i skąd cieknie? Pompa wody może popuszcza? Pierwsze jej objawy to są delikatne krople, które parują na silniku, a jak mocniej puszcza to już tylko leci. A dopiero na końcu zaczniesz się czepiać uszczelki.

Re: Plamy płynu chłodniczego.

: ndz sty 21, 2018 20:42
autor: J_damian
Właśnie dlatego też mi coś nie pasowało bo skoro uszczelka to raczej nie było by plam po autem tylko płyn dostawał by się do komory spalania. Nie chce też narażać się na koszty a uszczelka w tych silnikach z tego co się dowiadywałem nie należy do najłatwiejszych zabiegów. Plama jest jak by na środku, czasami widuje płyn na silniku, rozrząd był robiony 15k temu więc pompa wody odpada, chłodnica również i wszystkie węże idące do niej. Zbiorniczek wyrównawczy suchy. Przy termostacie również. Właśnie tego mokrego miejsca sam nie znalazłem, więc podjechałem do mechanika który również nie znalazł i stwierdził uszczelkę. Na dniach wymienię termostat i zobaczymy, koszty niskie a może pomoże.

Wstawiam również film o którym pisałem wcześniej. Samochód w przedziale obrótów 1-1,3 wydaje dziwny dźwięk. Nie wiem od czego zacząc, czy to poduszki, dwumas, a moze to ja jestem taki przewrażliwiony, poprosiłbym o wsłuchanie. :)

Pozdrawiam i dziękuje za pomoc.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=J50kvEK ... e=youtu.be[/youtube]