Strona 1 z 1

Wypadanie zapłonu 1,9TDI

: pn sty 15, 2018 19:59
autor: pinstonvw
Witam, od dłuższego czasu borykam się z problemem w swoim TDI PD.
Pierwsze co mnie niepokoi to ciężkie poranne odpalanie. Silnik zaskoczy i od razu zgaśnie; potem trzeba go pokręcić max. dwa razy żeby zaskoczył. Jak już raz odpali to pali od strzała.
Kolejny niepokojący objaw wygląda jak "wypadający" zapłon. Teraz powtarza się regularnie na zimnym i ciepłym silniku. Wygląda to mniej więcej tak jak na załączonym filmie (nie mojego autorstwa)
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=njxKI0_x__8[/youtube]
od 0:30 do 0:40 słychać przeskok w pracy silnika.

Sprawdzałem powietrze w przewodach paliwowych montując przezroczysty wężyk i nic. Świece grzeją, przekaźnik też działa. Dodam, że przeszło rok temu głowica była w regeneracji. Porządny fachowiec w mojej okolicy ją planował i montował pompki na gotowo łącznie z regulacją. Jedyne co wiem to montował jakieś grubsze (nadwymiarowe) oringi na pompkach. Czujnik temperatury wody również ok.
Kiedyś auto stało na wzniesieniu i wtedy to była tragedia do odpalić. Wyglądało to ewidentnie jak cofnięte paliwo. Po tym fakcie zmieniłem uszczelkę metalową pod vacum pompą.
Co do diagnostyki to brak jest jakichkolwiek błędów w sterowniku. Dawki i bipy na jałowym po nagrzaniu wyglądają tak:
Obrazek
Bipy dość wysokie i trzeci cylinder odbiega ewidentnie od reszty. Czyżby tam szukać problemu? Synchronizacja wałka na 0.
Całość uzupełniają bardzo drażniące spaliny. Dosłownie szczypią w gardło i oczy :los2: Na zimnym czasami lekko kopci na biało/siwo.

Pacjent 1,9 TDI AVB

Wypadanie zapłonu 1,9TDI

: wt sty 16, 2018 09:21
autor: Adamm
zmien oringi na pompkach na ori boscha i sprawdz stan wiazki do pompek / podoginaj styki

Wypadanie zapłonu 1,9TDI

: wt sty 16, 2018 21:41
autor: pinstonvw
Rozumiem, że stan wiązki to ewentualne mechaniczne uszkodzenia izolacji itp? To, że przewody są twarde jak skała raczej w niczym nie przeszkadza?
Mam też pytanie w kwestii gniazd wtryskiwaczy. Wiadomo, że w 1,9 tdi najzwyczajniej na świecie się one wyrabiają. Czy przed montażem wtryskiwaczy mam te gniazda potraktować jakimś papierem wodnym? Sam montaż z duża ilością oleju żeby się nie zawinęły oringi?
No i jak to jest z tymi rzekomo nadwymiarowymi oringami? To jakaś bajka czy po prostu nic nie zastąpi oryginalnych uszczelnień?

Wypadanie zapłonu 1,9TDI

: śr sty 17, 2018 09:20
autor: Adamm
jak jest nadwymiar to i jest szansa ze go zetnie przy wkladaniu,
ori wkladaj i patrz jak wchodza, nasmaruj tylko,
gniazd papierkiem nie poprawisz, jak sa owale to sory ale sam duzo nie pradzisz

Wypadanie zapłonu 1,9TDI

: ndz sty 21, 2018 13:11
autor: pinstonvw
Dzięki za info. Kolejne pytanie czy do kręcenia wałem muszę rozbierać cały przód czy jest to możliwe poprzez wrzucenie 5-tki i kręcenie kołem. Mam tu na myśli niezbędną regulację pompek. Jeśli po naprawie BIPy pozostaną nadal podwyższone to o czym może to świadczyć?

Wypadanie zapłonu 1,9TDI

: ndz sty 21, 2018 16:42
autor: Michał_1977
Adamm pisze:gniazd papierkiem nie poprawisz
Można liznąć delikatnie P400,żeby zebrać ostre krawędzie powstałe przez lata eksploatacji. Umożliwi to montaż pompek bez rozcięcia nowych gumek :bajer:

Wypadanie zapłonu 1,9TDI

: pn sty 22, 2018 11:28
autor: Adamm
Michał_1977, bardziej mi chodziło o niwelację owalizacji

Wypadanie zapłonu 1,9TDI

: wt sty 23, 2018 21:16
autor: pinstonvw
Ponowie pytanie. Czy do obracania wałem potrzeba zrzucać przód czy można to zrobić podnosząc koło (lub koła) i po wrzuceniu 5-tki kręcić nim.

Wypadanie zapłonu 1,9TDI

: wt sty 23, 2018 21:42
autor: needved
Wrzucasz 5 bieg i przepychasz auto, rozbieranie przodu to nie jest doby pomysł.
Jeżeli będziesz papierkiem szlifować gniazda to nie mniejszym niż 400 i później dokładnie oczyść np zmywaczem do hamulców oraz odciągnij paliwo z tłoków.