Twardo gaśnie gdy pohodzi trochę na jałowych, wibracje
: ndz sty 14, 2018 17:36
Cześć
Pacjent 1.9 tdi ASV 2003 R
Zauważyłem jakiś dziwny problem bo od pewnego czasu gdy studzę turbo powyżej 2 min to silnik twardo gaśnie. Ale od początku
Gdy zgaszę po chwili od zatrzymania się to bardzo gładko staje, bez wstrząsów itp. Jednak gdy pochodzi ok 2-3 minut na jałowym to czuć, że silnik łapie lekkie wibracje i gdy w tym momencie go zgaszę to wyłączenie można porównać do wyłączenia z niesprawną klapą gaszącą. Zrobiłem test i po 2 min przed wyłączeniem dodałem lekko gazu i jak wróciło do 850 obrotów to wyłączyłem i było OK. Za to jak nacisnąłem hamulec kilka razy przed zgaszeniem to gaśnie jak wyżej czyli twardo po 2-3 min
Ma ktoś pomysł dlaczego tak się dzieje? W lato tak się nie działo chociaż nie wiem czy to od temperatury zależy. Czy to może być dawka paliwa czy też niesprawna pompa vacum?
Nie wiem czy ma to znaczenie ale rano przed odpaleniem pedał hamulca jest bardzo twardy - tak jakby nie było podciśnienia w serwo. Więcej objawów nie zauważyłem - jakiś problemów z mocą czy innych nie ma. Po prostu wcześniej nie było takiego twardego wyłączania silnika. Zacząć od sprawdzenia podciśnień?>
Pacjent 1.9 tdi ASV 2003 R
Zauważyłem jakiś dziwny problem bo od pewnego czasu gdy studzę turbo powyżej 2 min to silnik twardo gaśnie. Ale od początku
Gdy zgaszę po chwili od zatrzymania się to bardzo gładko staje, bez wstrząsów itp. Jednak gdy pochodzi ok 2-3 minut na jałowym to czuć, że silnik łapie lekkie wibracje i gdy w tym momencie go zgaszę to wyłączenie można porównać do wyłączenia z niesprawną klapą gaszącą. Zrobiłem test i po 2 min przed wyłączeniem dodałem lekko gazu i jak wróciło do 850 obrotów to wyłączyłem i było OK. Za to jak nacisnąłem hamulec kilka razy przed zgaszeniem to gaśnie jak wyżej czyli twardo po 2-3 min
Ma ktoś pomysł dlaczego tak się dzieje? W lato tak się nie działo chociaż nie wiem czy to od temperatury zależy. Czy to może być dawka paliwa czy też niesprawna pompa vacum?
Nie wiem czy ma to znaczenie ale rano przed odpaleniem pedał hamulca jest bardzo twardy - tak jakby nie było podciśnienia w serwo. Więcej objawów nie zauważyłem - jakiś problemów z mocą czy innych nie ma. Po prostu wcześniej nie było takiego twardego wyłączania silnika. Zacząć od sprawdzenia podciśnień?>