Strona 1 z 1
Mk4 1.9 TDI 90KM 99r. AGR
: czw gru 21, 2017 00:44
autor: siszi99
Witam. Zainteresował mnie temat chipa w moim mk4. Sprawa wygląda tak: bierze około 0,5l oleju na 5k km, zaślepiony EGR, jeden wtrysk lekko leje (zostanie wymieniony w nowym roku, kopcenie na niebiesko). W okolicy chcą za chipa 300 zł bez hamowni a z hamownia ceny rosną wzwyż + dojazd jakieś 60 km bo w pobliżu nie mam tunera z hamownia. Napotkałem przypadkiem na taki oto "domowy chip tuning"
http://vw-clubpolska.pl/index.php?topic=353.0" onclick="window.open(this.href);return false; i chciałbym to sprawdzić. Co o tym sądzicie? Autor mówi o zmniejszonym spalaniu i przyroście około 63 KM. Przybliży mi ktoś temat? Auto ma nalatane 350k a znając życie zapewne więcej bo zbyt zadbane to auto nie jest więc nie mam zamiaru wkładać w niego dużych kwot.
Re: Mk4 1.9 TDI 90KM 99r. AGR
: czw gru 21, 2017 10:56
autor: robertino8606
Moim zdaniem lepiej to zrobić u profesjonalisty niż robić takie kombinacje.Coś Ci nie pójdzie iuUwalisz sobie sterownik albo pompę i dopiero będziesz bulił.A golf z tego poradnika na tych opornikach i tak przewyższył bezpieczną możliwość na ori gratach.Ja akurat mam ALH i zmieniłem sobie vagiem tylko dawkę paliwa na 2,2mg i naprawdę daje radę przy wyprzedzaniach.
Mk4 1.9 TDI 90KM 99r. AGR
: czw gru 21, 2017 11:41
autor: Adamm
uhuhu nic tylko brac

63 konie z AGR tylko pogratulowac tunerowi
z seryjnego AGR softem sie robi maks 115 koni, po wymianie wtryskow i turbo od 140 w gore.
jesli nie szkoda Ci silnika jedz smialo
Mk4 1.9 TDI 90KM 99r. AGR
: czw gru 21, 2017 14:17
autor: siszi99
Hm.. mam dostęp do VAG-a więc mogę tą dawkę zmienić. Tylko rozumiem że jeżeli zwiększę dawkę spalanie wyjdzie większe tak?

Silnik i tak nie jest w idealnym stanie tylko nie chcę go do końca zajechać

Mk4 1.9 TDI 90KM 99r. AGR
: czw gru 21, 2017 15:55
autor: wesol
Ten temat tuningu opornikiem by mocna kością niezgody. Właściciel wierzył w ten wynik. Niestety pomiar był źle wykonany na tym SKP co wynika z wykresu. Poprostu na rolkach zamiast zrobić pomiar oporów na luzie został wbity bieg co spowodowalo pomiar oporów z silnikiem. Dlatego widać moc strat nawet na poziomie prawie 80 koni.
Mk4 1.9 TDI 90KM 99r. AGR
: czw gru 21, 2017 16:32
autor: munior
"Tuning " opornikiem to nic innego oszukanie nastawnika poprzez zmianę jego parametrów ...paliwo leje się w nadmiarze w ilosci zależnej od wartości opornika .O bezdymnej jezdzie przy wciskaniu gazu można zapomnieć ,bo cisnienie doładownia dalej jest ori ,a paliwo się leje ,więc w zmniejszone spalanie nie uwierzę ,bo sam miałem opornik lata temu i bajek ze mniej spalał nie będę opowiadał .Jak za autem czarno ,to jakim cudem ma mniej spalać ? No chyba ze opornik dobrany tak ze efekt jest delikatny .A zasadniczo to robienie jakiegokolwiek tuningu przy takich niedomaganiach jak masz ,to nieporozumienie ...wtrysk leje ,kopci na niebiesko. Zrób porządek i dopiero wtedy mozesz pomyśleć o tuningu .Tuningowych softów z prawdziwego zdarzenia ,czyli z podciagnietym paliwem i doładowaniem ,trochę mam ...ale nigdy i nikomu nie polecałbym jakiegokolwiek tuningu przy niesprawnych wtryskach ...lejące wtryski i tuning kończy się nierzadko dziurą w tłoku

Mk4 1.9 TDI 90KM 99r. AGR
: czw gru 28, 2017 18:15
autor: siszi99
To chyba na razie przystopuję z tym tematem i jak ogarnę wszystko to wtedy będę szukać jakiegoś zakładu co robi tuningi
