Ściaganie koła pasowego wałka rozrządu prosty sposób 1.9tdi
: pt gru 01, 2017 14:28
Parę dni temu wymieniałem sobie rozrząd w 1.9 pd arl, jakimś trafem szło mi ciężej niż ostatnim razem, może przez te temperatury na dworze.
Rozwaliłem plastikową obudowę przy wyciąganiu mocowania silnika, aby założyć nową trzeba zdjąć koło pasowe z wałka iż plastik wpierw wchodzi na dole w dwie szczeliny a później dociskamy górę do bloku/głowicy.
Nie mam specyficznego ściągacza do tego - jest on szeroko dostępny w zestawach blokad do tego silnika w cenie kolo 100+pln
Znajomy podpowiedział mi abym coś wykombinował i w sumie udało mi się złożyć coś takiego, nie obejdzie się bez niczego ale w moim przypadku:
Ścisk do tłoczków hamulcowych który już miałem dawno:

Wykręcamy śrubę kluczem 18 z wałka (zablokować wałek żeby nie popieprzyć zaworów)
Wsadzamy jakąś inną śrubę do wałka tak żeby nie zasłaniało koła a żeby nie pokiereszować gwintu - ja wsadziłem jakąś mniejszą bez wkręcania
Potrzebne też będą dłuższe śruby m8 - miałem takie w domu

Wsadzamy ścisk z płytką do koła zębatego, 2 dziury nam się odsłonią ale do trzeciej trzeba wywiercić w płytce dziurę - zaznaczamy sobie markerem i wiercimy

Potem wkręcamy całość na wałek - ważne kręcimy śrubami trzema a nie ściskiem żeby nie obracać wałkiem (zawory)


Można oczywiście wykombinować coś podobnego, tylko pamiętać żeby nie kręcić wałkiem, jakieś duże śruby i podkładki jak ktoś ma by też zamiast tego ścisku podpasowały
Ogólnie ten ścisk idzie kupić w sklepie na "już" a na ściągacz bym musiał znowu czekać/pożyczać, mój znajomy mechanik tego nawet nie miał.
Ameryki nie odkryłem ale może komuś się kiedyś przyda jak będzie w takiej sytuacji jak ja.
Rozwaliłem plastikową obudowę przy wyciąganiu mocowania silnika, aby założyć nową trzeba zdjąć koło pasowe z wałka iż plastik wpierw wchodzi na dole w dwie szczeliny a później dociskamy górę do bloku/głowicy.
Nie mam specyficznego ściągacza do tego - jest on szeroko dostępny w zestawach blokad do tego silnika w cenie kolo 100+pln
Znajomy podpowiedział mi abym coś wykombinował i w sumie udało mi się złożyć coś takiego, nie obejdzie się bez niczego ale w moim przypadku:
Ścisk do tłoczków hamulcowych który już miałem dawno:

Wykręcamy śrubę kluczem 18 z wałka (zablokować wałek żeby nie popieprzyć zaworów)
Wsadzamy jakąś inną śrubę do wałka tak żeby nie zasłaniało koła a żeby nie pokiereszować gwintu - ja wsadziłem jakąś mniejszą bez wkręcania
Potrzebne też będą dłuższe śruby m8 - miałem takie w domu

Wsadzamy ścisk z płytką do koła zębatego, 2 dziury nam się odsłonią ale do trzeciej trzeba wywiercić w płytce dziurę - zaznaczamy sobie markerem i wiercimy

Potem wkręcamy całość na wałek - ważne kręcimy śrubami trzema a nie ściskiem żeby nie obracać wałkiem (zawory)


Można oczywiście wykombinować coś podobnego, tylko pamiętać żeby nie kręcić wałkiem, jakieś duże śruby i podkładki jak ktoś ma by też zamiast tego ścisku podpasowały
Ogólnie ten ścisk idzie kupić w sklepie na "już" a na ściągacz bym musiał znowu czekać/pożyczać, mój znajomy mechanik tego nawet nie miał.
Ameryki nie odkryłem ale może komuś się kiedyś przyda jak będzie w takiej sytuacji jak ja.