MK 3 uruchomienie po 10 latach
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- mariusz131
- Mały gagatek
- Posty: 85
- Rejestracja: pn paź 24, 2011 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira B OPC Line 1,8 140KM
MK 3 uruchomienie po 10 latach
Witam moi drodzy. Pacjentem jest VW Golf 3 1.9TD 75KM bodajże AAM.
10 lat temu kolega kupił w/w golfa z uszkodzonym silnikiem. Uszkodzenia polegały na urwanym napędzie pompy oleju. Po długich latach kolega zrobił mały remont tego silnika. Wymienił wspomniany napęd pompy oleju , przy okazji wymienił pierścienie i zregenerował głowicę. Oczywiście wszystko zrobione zgodnie ze sztuką. Nowy rozrząd i tp. Kolega nie ruszał pompy wtryskowej. Prace przy niej ograniczyły się do umycia jej. Pomyśleliśmy, że skoro auto przestało jeździć przez awarię napędu pompy olejowej, to pompa wtryskowa powinna być sprawna przynajmniej na tyle aby uruchomić silnik. I teraz mamy problem bo silnik ma ochotę zaskoczyć ale nie odpala. Pytanie czy paliwo, które jest w zbiorniku od 10 lat wogóle się nadaje? Czy to może być przyczyną nie odpalania silnika. Wygląda ono normalnie, żadnych osadów czy syfu w zbiorniku. I jeszcze jedna kwestia. Po dłuższym kręceniu rozrusznikiem, kiedy luzujemy "wężyki" na wtryskach to tylko na 4 cylindrze jest ciśnienie, a na pozostałych wtryskach jest tylko mokro. Proszę o podpowiedzi mogące pomóc w uruchomieniu staruszka (1996r.) Blacharka zrobiona na cacy i fajnie by było aby golfik wrócił na nasze drogi. Z góry dziękuję za wszelkie wsparcie. Pozdrawiam
Mariusz.
10 lat temu kolega kupił w/w golfa z uszkodzonym silnikiem. Uszkodzenia polegały na urwanym napędzie pompy oleju. Po długich latach kolega zrobił mały remont tego silnika. Wymienił wspomniany napęd pompy oleju , przy okazji wymienił pierścienie i zregenerował głowicę. Oczywiście wszystko zrobione zgodnie ze sztuką. Nowy rozrząd i tp. Kolega nie ruszał pompy wtryskowej. Prace przy niej ograniczyły się do umycia jej. Pomyśleliśmy, że skoro auto przestało jeździć przez awarię napędu pompy olejowej, to pompa wtryskowa powinna być sprawna przynajmniej na tyle aby uruchomić silnik. I teraz mamy problem bo silnik ma ochotę zaskoczyć ale nie odpala. Pytanie czy paliwo, które jest w zbiorniku od 10 lat wogóle się nadaje? Czy to może być przyczyną nie odpalania silnika. Wygląda ono normalnie, żadnych osadów czy syfu w zbiorniku. I jeszcze jedna kwestia. Po dłuższym kręceniu rozrusznikiem, kiedy luzujemy "wężyki" na wtryskach to tylko na 4 cylindrze jest ciśnienie, a na pozostałych wtryskach jest tylko mokro. Proszę o podpowiedzi mogące pomóc w uruchomieniu staruszka (1996r.) Blacharka zrobiona na cacy i fajnie by było aby golfik wrócił na nasze drogi. Z góry dziękuję za wszelkie wsparcie. Pozdrawiam
Mariusz.
Było mk3 1,8 adz. Było mk5 1,9 TDI
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
MK 3 uruchomienie po 10 latach
Paliwo po 10 latach zrowno w pompie jak i w zbiorniku zamienilo sie w zycwice
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2831
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
MK 3 uruchomienie po 10 latach
spróbujcie z plaka ,być może wtryski się zastały i nie mogą się otworzyć...paliwo proponuje wymienić,zakręcić na poluzowanych przewodach przy wtryskach i sprawdzić jak to paliwo leci( czy leci)
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
MK 3 uruchomienie po 10 latach
Jak już,to AAZ.
Filtr do wymiany i pompka ręczna musi być zamontowana między filtrem ,a pompą. Bez niej nie dasz rady,bo pompa na bank zastana i nawet jeśli odpalu,to będzie gasł lub nie będzie chciał wejść na obroty.
https://www.kammar24.pl/reczna-pompka-d ... mVEALw_wcB" onclick="window.open(this.href);return false;
Filtr do wymiany i pompka ręczna musi być zamontowana między filtrem ,a pompą. Bez niej nie dasz rady,bo pompa na bank zastana i nawet jeśli odpalu,to będzie gasł lub nie będzie chciał wejść na obroty.
https://www.kammar24.pl/reczna-pompka-d ... mVEALw_wcB" onclick="window.open(this.href);return false;
- mariusz131
- Mały gagatek
- Posty: 85
- Rejestracja: pn paź 24, 2011 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira B OPC Line 1,8 140KM
Re: MK 3 uruchomienie po 10 latach
Dzięki za dotychczasowe odpowiedzi. Tak myślałem że paliwo się nie nadaje. Filtr został wymieniony i zalany świeżym paliwem. Wtryski były przeglądane i podobno są ok. Dopiero w sobotę będziemy mieli czas na robotę przy golfiku. Dam znać jak poszło, a tym czasem czekam na jeszcze Wasze opinie. Pozdrawiam
Było mk3 1,8 adz. Było mk5 1,9 TDI
- mariusz131
- Mały gagatek
- Posty: 85
- Rejestracja: pn paź 24, 2011 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira B OPC Line 1,8 140KM
Re: MK 3 uruchomienie po 10 latach
Długo nic sie nie działo z golfikiem. Po wymianie paliwa nadal nie chciał odpalić. Po dokładnym przejrzeniu problemu wygląda, że wtryski jednak stanęły. Narazie jest słaba pogoda a i kolega nie ma ciśnienia wiec poczekamy aż zrobi się trochę cieplej.
Było mk3 1,8 adz. Było mk5 1,9 TDI
Re: MK 3 uruchomienie po 10 latach
Pompa ssąco tłocząca pompy wtryskowej zastana i prawdopodobnie zastany zawór regulujący ciśnienie w pompie.
- xlsss
- Użytkownik
- Posty: 487
- Rejestracja: czw gru 18, 2008 17:03
- Lokalizacja: Opole/Wróblowice
- Auto: MK3
- Silnik: AAZ
- Kontakt:
Re: MK 3 uruchomienie po 10 latach
I co teraz ? Pytam z ciekawości,bo mam ten sam silnik, po kilku dniach ciężko mi odpala na zimnym, prawdopodobnie wtryski lub świece (pompa uszczelniona rok temu, świece wy mienione na NGK rok temu). Sam jestem ciekaw co z wtryskami w tych modelach...
- mariusz131
- Mały gagatek
- Posty: 85
- Rejestracja: pn paź 24, 2011 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira B OPC Line 1,8 140KM
Re: MK 3 uruchomienie po 10 latach
Z Golfikiem nic się nie dzieje. Jak pisałem wcześniej, kolega nie ma ciśnienia bo ma inne auto. Namawiałem go żeby to ogarnąć bo sam jestem ciekaw jak to wyjdzie, ale kolega ma inne priorytety. Po ostatniej próbie wyszło na to że wtryski stanęły. Wnioskujemy po tym że jak poluzujemy przewody paliwowe na wtryskach to pompa podaje paliwo a auto nie pali. Czekam aż kolega ogarnie wtryski i na pewno napiszę jak to się potoczyło. Szkoda golfika żeby tak stał w garażu, blacharka zrobiona na cacy. Jak odpali to będzie ogarnięte wnętrze i trochę elektryki do poprawy. Golf będzie jak nowy. Zasłużył sobie bo już 11 rok stoi. Pozdrawiam
Było mk3 1,8 adz. Było mk5 1,9 TDI
- mariusz131
- Mały gagatek
- Posty: 85
- Rejestracja: pn paź 24, 2011 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira B OPC Line 1,8 140KM
Re: MK 3 uruchomienie po 10 latach
No i niestety ale w temacie nadal głucha cisza. Kolega nadal nie ma ochoty zająć się Golfikiem. Od ostatniej próby uruchomienia minęło 5 lat i Golf stoi. Dobrze że pod dachem i na betonie. To już 16 lat jak czeka na uruchomienie.
Masakra.
Masakra.
Było mk3 1,8 adz. Było mk5 1,9 TDI
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 81 gości