Strona 1 z 1

[MK3 1.9TD] Chodnica do wymiany

: śr sie 30, 2006 15:10
autor: eldorado84
witam mam chłodnice do wymiany, chłodnica chłodzona jest 2 wiatrakami. Różne są ceny chłodnic (do różnych pojemnośći) więc mam pytanko musze kupywać chłodnice tylko do 1.9TD czy od innej pojemności np: 1.4, 1.6, 1.8, 2.0, 2.8 będzie też pasować? Bardziej chodzi mi o działanie czy jest jakieś inne działanie czy jak.

[ Dodano: Sro Sie 30, 2006 15:10 ]
wymiary mojej chłodnicy to około: 628x360x34

: śr sie 30, 2006 21:14
autor: Igor1
Jeśli be zproblemu przełożysz mechanizm z 2 wiatrakami to niema problemu możę być od mniejszego jeżeli wszystko pasuje ale lepiej wybrać te od silnika od w zwyż 1.6l różnią się minimalnie pojemnością, z autami z klimą i w TD muszą być 2 wiatraki

: czw sie 31, 2006 16:00
autor: eldorado84
znaczy w golfie moim wiatraki są dobre (wiatraków nie będe ruszać) mam do wymiany tylko samą chłodnice (przykręcona jest na 4 wkręty), i dlatego sie pytam czy podpasowałby np: od silnika 1.8 lub innych pojemności, rozstaw śrób na chłodnicy jest nie ważny tylko ważne jest czy nie będzie sie nic dziać jeżeli teoretycznie kupiłbym od silnika 1.8 (bo była tańsza) i założyłbym do mojego 1.9TD czy nic nie będzie sie działo (np. z chłodzeniem), bo po co mam wydawać np. na używkę w dobrym stanie do 1.9TD o kwocie 150zł jak może bym znalazł do silnika 1.8 (używke) w kwocie 90-100zł

: czw sie 31, 2006 19:59
autor: wrubciu
eldorado84, Mi ciekla chłodnica i dałem ja do zaklejenia dosłownie przed chwila ja zamontowałem, nie wiem jak mi długo wytrzyma, ale zaryzykowałem za zaklejenie zapłaciłem 50 zł. Klej wyglada na mocny, co do trwałości napisze póżniej.
Porobiłem pare zdjec jak to wymienałem, może pożniej zrobie jakąś fotoporade póki co masz jedno zdjecie.
http://img272.imageshack.us/my.php?imag ... icaec3.jpg

: pt wrz 01, 2006 13:58
autor: eldorado84
wrubciu pisze:eldorado84, Mi ciekla chłodnica i dałem ja do zaklejenia dosłownie przed chwila ja zamontowałem, nie wiem jak mi długo wytrzyma, ale zaryzykowałem za zaklejenie zapłaciłem 50 zł. Klej wyglada na mocny, co do trwałości napisze póżniej.
Porobiłem pare zdjec jak to wymienałem, może pożniej zrobie jakąś fotoporade póki co masz jedno zdjecie.
http://img272.imageshack.us/my.php?imag ... icaec3.jpg
faktycznie jakoś to wygląda no i ciekawe ile wytrzyma. Moja chłodnica jest uderzona i w tym miejscu cieknie, chociaż wcześniej było klejoine ale po 2 tygodniach znów cieknie w tym samym miejscu lub puściło obok jakby nie było to i to jest kija warte :grrr: bo nawet jak zaklei dobrze i obok sie zrobi następna szczelina to można mówić że chłodnica jest stara i jest do :butthead: a jeżeli raz byłaby klejona i klej popuścił to jest sens wydawać kolejne np: 40-50zł aby znów zakleił to samo miejsce (??!!)

: pt wrz 01, 2006 19:59
autor: wrubciu
eldorado84 pisze: jeżeli raz byłaby klejona i klej popuścił to jest sens wydawać kolejne np: 40-50zł aby znów zakleił to samo miejsce
Doskonale Ciebie rozumiem, pewnie że nie warto.....Ja byłem w dużo lepszej sytuacji, ten mój wyciek był bardzo malutki, a że i tak miałem zamiar wymienic płyn w układzie, bo nie dawno kupiłem autko i nie wiedzaiłem co tam było nalane, to sie na to pokusiłem, tym bardziej że cała chłodnica wyglądała dobrze.
P.S. Przy okazji spytam, jak sie sprawuje BOOST PIN co ostatnio kupiłes???

: pt wrz 01, 2006 20:55
autor: eldorado84
wrubciu pisze:
eldorado84 pisze: jeżeli raz byłaby klejona i klej popuścił to jest sens wydawać kolejne np: 40-50zł aby znów zakleił to samo miejsce
Doskonale Ciebie rozumiem, pewnie że nie warto.....Ja byłem w dużo lepszej sytuacji, ten mój wyciek był bardzo malutki, a że i tak miałem zamiar wymienic płyn w układzie, bo nie dawno kupiłem autko i nie wiedzaiłem co tam było nalane, to sie na to pokusiłem, tym bardziej że cała chłodnica wyglądała dobrze.
P.S. Przy okazji spytam, jak sie sprawuje BOOST PIN co ostatnio kupiłes???
boostpin - rewelka polecam !!!!, mam w tej chwili 1,2bar na turbince i wymieniony tylko bost pin i ścigałem sie z 1.9TDI (90 PS), przegrałem o długość (ponad 4 metry) ale co najlepsze to jeszcze musze - wstawić intercooler (za zderzakiem od BMW), wymienić sprzęgło bo mi grzechocze i sie ślizga, ustawić dawke na pompie, podkręcić go do 1,3-1,4bar, wymienić olej i filtry, wywalić kata i wstawić rure - i padlinowaty TDI wypięknie a potem czas na ściganie sie z TDI (110 PS) chociaż marne mam szanse z nim ale samochód to tylko instrument a muzyk to kierowna, jeżeli ciulowato zagra to może będe miał szanse hehehe
a i jeszcze wcześniej miałem bolec od 1.9TD taki co ty masz i go podpiłowałem na oko to powiem że zbierał sie dopiero w przedziale 2700-4000 obr/min a pozatym mam turbine k14 (która sie długo kręci - moja prawie 5000 obr/min :grin: ) a teraz jak mam tego boost pina to zbiera sie żwawiej i od najniższych obrotów - więc polecam i szukaj do skutku w końcó to podstawowa część do tzw. "Tuningu TD"

: pt wrz 01, 2006 22:11
autor: wrubciu
eldorado84 pisze: jeszcze wcześniej miałem bolec od 1.9TD taki co ty masz i go podpiłowałem na oko to powiem że zbierał sie dopiero w przedziale 2700-4000 obr/min a pozatym mam turbine k14 (która sie długo kręci - moja prawie 5000 obr/min ) a teraz jak mam tego boost pina to zbiera sie żwawiej i od najniższych obrotów
Ja to sie jeszcze BOOST PINa nie dorobiłem ale myśle że może z tej maki bedzie chleb http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... a&start=30
Sam juz nawet kupiłem pret kwasoodporny i sie zastanawiam czy nie podjechac do tokarza, problem tylko w tym ze moj tokarz ni bedzie miał mozliwosci wytoczyc mimosrodu.

To powiadasz że masz K14 dokladnie tak jak ja, IC mam juz kupione teraz musze sie zabrac za podlaczenie a potem bede mylal o podkreceniu mojego TURBA moze nie tak jak ty, ale przyznam ze niewiedziałem że tyle można z tej turbawki wycisnac.

: sob wrz 02, 2006 10:20
autor: eldorado84
wrubciu pisze:
eldorado84 pisze: jeszcze wcześniej miałem bolec od 1.9TD taki co ty masz i go podpiłowałem na oko to powiem że zbierał sie dopiero w przedziale 2700-4000 obr/min a pozatym mam turbine k14 (która sie długo kręci - moja prawie 5000 obr/min ) a teraz jak mam tego boost pina to zbiera sie żwawiej i od najniższych obrotów
Ja to sie jeszcze BOOST PINa nie dorobiłem ale myśle że może z tej maki bedzie chleb http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... a&start=30
Sam juz nawet kupiłem pret kwasoodporny i sie zastanawiam czy nie podjechac do tokarza, problem tylko w tym ze moj tokarz ni bedzie miał mozliwosci wytoczyc mimosrodu.

To powiadasz że masz K14 dokladnie tak jak ja, IC mam juz kupione teraz musze sie zabrac za podlaczenie a potem bede mylal o podkreceniu mojego TURBA moze nie tak jak ty, ale przyznam ze niewiedziałem że tyle można z tej turbawki wycisnac.

powiadasz że masz IC a od jakiego samochodu?

: sob wrz 02, 2006 14:06
autor: wrubciu
powiadasz że masz IC a od jakiego samochodu?

IC jest od OPLA VECTRY tak był chyba ilnik 1.7 TD isuzu i myśle że to dokładnie ten, wiem że to nie jest żaden rewelacyjny cooler ale powiedzmy że poszedłem po najmniejszej lini oporu, wmiare łatwo sie mieści w tej kratce z boku, z byt dużo plastiku go nie zasłania i montarz tez nie bedzie trudny, musze tylko kombinowac jakieś weże i rury i poskładac to do kupy. Przy okazji wymiany chłodnicy go przypasowałem i bedzie to wyglądac mniej-wiecej tak: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=637917#637917
Jak myslisz czy zamiast kombinowac z rurkami mozna by zastosowac tylko same weżę, znalazłem w internecie jakąś firme, maja tam duży wybór: http://www.tubes.com.pl/ katalog "do wody i powietrza". Będzie to spełnaic swoje zadanie z IC.

: wt wrz 05, 2006 07:22
autor: eldorado84
co do węży to najlepiej przeznaczyć je na kolanka a rury to tylko aluminium a co do budowy to jak najprostrza jak naj mniej zakrętów łamań