Strona 1 z 1

Temperatura pracy silnika problem

: pn paź 09, 2017 21:28
autor: el_paco
Witam posiadam od niedawna golfa 3 z silnikiem 1.9 diesla (65 KM), w codziennym użytkowaniu samochodu, trasy do 10 km temperatura nie wzrasta powyżej 70 C , po przejechaniu 40 km wskaźnik temperatury pokazał 80 C. Ostano przejechałem trasę 8 km sinik rozgrzał się do ok 75 C, górny przewód do chłodnicy był ciepły chłodnica była ciepła i dolny przewód też był ciepły nieznacznie słabiej . Czy temperatura pracy jest normalna , jeśli tak nie jest czy przyczyną niskiej temperatury pracy jest niesprawny termostat?

Temperatura pracy silnika problem

: wt paź 10, 2017 06:48
autor: bioly05011
do wymiany...

Temperatura pracy silnika problem

: wt paź 10, 2017 19:18
autor: el_paco
tak myślałem, jak trudna jest wymiana termostatu w golfie 3 , dodam że nie mam kanału i nigdy wymieniałem termostatu ale lubie majsterkować

Temperatura pracy silnika problem

: wt paź 10, 2017 20:03
autor: grandi
Kupuj wahlera lub gates lub vernet zeby wymienic musisz zrzucic pompe wspomagania

Temperatura pracy silnika problem

: śr paź 11, 2017 02:52
autor: iNitiaL
Ja polecam Ci BEHR'a.
Vernet Calorstat zaciął mi się po pół roku a Wahler to też już nie to samo co kiedyś.

Re: Temperatura pracy silnika problem

: śr paź 11, 2017 20:19
autor: munior
Również polecam BEHRA ...nawet golym okiem widac że ma wyrażnie grubszą i mocniejszą spręzynę ...a jak spręzyna słaba to z czasem termostat zacznie się zbyt wczesnie otwierac ,albo przestanie domykać

Temperatura pracy silnika problem

: czw paź 12, 2017 14:30
autor: grandi
Nie szerzyć herezji na forumNie jest ważna grubość sprezyny bo moze byc uzyty z innej twardosci stali cienzszy ale odporniejszej na ugniatanie ważny jest wosk który znajduje sie w korpusie bo to na niego dziala temperatura , obecnie nie stosuje się już wosków a zamienniki w postaci cieczy chemicznych o podobnym parametrach