Golf 4 1.9TDI AJM 115KM Czy temperatury nie są zbyt wysokie?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Golf 4 1.9TDI AJM 115KM Czy temperatury nie są zbyt wysokie?
Witam wszystkich!
Mam pytanie, ponieważ zaciekawiła mnie sprawa w moim golfiku 4 zmodowanym na 152KM temperatury płynu chłodzącego... Otóż na liczniku wskazówka po rozgrzaniu silnika utrzymuję się na 90*C i dlatego myślałem, że jest wszystko w porządku ale dzisiaj podłączając komputer w programie vag-com jak i VCDS temperatura płynu chłodzącego jest większa niż 90*C a dokładnie jak autko stoi w miejscu to temperatura rośnie do 94,5*C. Ale podczas jazdy nawet delikatnie ostrej temperatura na komputerze pokazuję nawet 97*C z resztą podaje link do logów: http://vaglog.com/log-007_1PItd.html Gdy temperatura doszła do ponad 97*C włączyłem klime i nawiew na full gorąc i powoli zaczęła spadać ale na zegarach mam cały czas 90*C. Co dziwne jeszcze nigdy nie załączył mi się wentylator po nagrzaniu do 90*C ale gdy włączę na klimatroniku klime to oba wiatraki działają... Nie wiem czy wszystko z moim układem chłodzenia jest ok... Do tego górny wąż od chłodnicy jest gorący a dolny, który wychodzi z chłodnicy jest zimny. Kiedy włączę klime i wiatraki pracują, to gdy je wyłączam chłodnica jest chłodna ale gdy klima jest wyłączona to górna część chłodnicy jest gorąca a dolna część zimna... Czy to objaw przytkanej chłodnicy? Czy termostat otwiera czy może być, że jest zamknięty i przez to te cyrki.... Ogólnie to miałem robioną UPG rok temu i termostat wymieniony był na nowy (niestety francuski nie wahler, bo na daną chwilę nie było oryginalnego w sklepie) bo stary się nie otwierał i przez to uszczelka padła.
Dlatego teraz jak zobaczyłem te temperatury to zacząłem świrować, żeby nie uszkodzić uszczelki...
Mam pytanie, ponieważ zaciekawiła mnie sprawa w moim golfiku 4 zmodowanym na 152KM temperatury płynu chłodzącego... Otóż na liczniku wskazówka po rozgrzaniu silnika utrzymuję się na 90*C i dlatego myślałem, że jest wszystko w porządku ale dzisiaj podłączając komputer w programie vag-com jak i VCDS temperatura płynu chłodzącego jest większa niż 90*C a dokładnie jak autko stoi w miejscu to temperatura rośnie do 94,5*C. Ale podczas jazdy nawet delikatnie ostrej temperatura na komputerze pokazuję nawet 97*C z resztą podaje link do logów: http://vaglog.com/log-007_1PItd.html Gdy temperatura doszła do ponad 97*C włączyłem klime i nawiew na full gorąc i powoli zaczęła spadać ale na zegarach mam cały czas 90*C. Co dziwne jeszcze nigdy nie załączył mi się wentylator po nagrzaniu do 90*C ale gdy włączę na klimatroniku klime to oba wiatraki działają... Nie wiem czy wszystko z moim układem chłodzenia jest ok... Do tego górny wąż od chłodnicy jest gorący a dolny, który wychodzi z chłodnicy jest zimny. Kiedy włączę klime i wiatraki pracują, to gdy je wyłączam chłodnica jest chłodna ale gdy klima jest wyłączona to górna część chłodnicy jest gorąca a dolna część zimna... Czy to objaw przytkanej chłodnicy? Czy termostat otwiera czy może być, że jest zamknięty i przez to te cyrki.... Ogólnie to miałem robioną UPG rok temu i termostat wymieniony był na nowy (niestety francuski nie wahler, bo na daną chwilę nie było oryginalnego w sklepie) bo stary się nie otwierał i przez to uszczelka padła.
Dlatego teraz jak zobaczyłem te temperatury to zacząłem świrować, żeby nie uszkodzić uszczelki...
- ROBAL_26
- Gadatliwa bestia
- Posty: 734
- Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
- Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza
Golf 4 1.9TDI AJM 115KM Czy temperatury nie są zbyt wysokie?
Lukasz152, zacząłbym od wymiany termostatu na nowy oryginalny z aso.ok
Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM
-
- Forum Master
- Posty: 1381
- Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
- Lokalizacja: WOT
- Auto: Bora
- Silnik: ARL
Golf 4 1.9TDI AJM 115KM Czy temperatury nie są zbyt wysokie?
To jest normalna temperatura pracy więc wentylator się nie włącza.Lukasz152 pisze: Co dziwne jeszcze nigdy nie załączył mi się wentylator po nagrzaniu do 90*C
Tu już powinien załączyć się wentylator.Lukasz152 pisze:Gdy temperatura doszła do ponad 97*C
To nie jest normalne.Może nie otwierać termostat.Lukasz152 pisze:Do tego górny wąż od chłodnicy jest gorący a dolny, który wychodzi z chłodnicy jest zimny. Kiedy włączę klime i wiatraki pracują, to gdy je wyłączam chłodnica jest chłodna ale gdy klima jest wyłączona to górna część chłodnicy jest gorąca a dolna część zimna...
Golf 4 1.9TDI AJM 115KM Czy temperatury nie są zbyt wysokie?
A powiedzcie mi.. Kupić nowy w aso czy normalnie w sklepie zamówić oryginalny Wahler'a? I co byście mi proponowali sprawdzić dlaczego ten wentylator się sam nie załącza?
-
- Forum Master
- Posty: 1381
- Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
- Lokalizacja: WOT
- Auto: Bora
- Silnik: ARL
Golf 4 1.9TDI AJM 115KM Czy temperatury nie są zbyt wysokie?
W chłodnicy masz włącznik termiczny wentylatora,musisz zobaczyć,jeśli jest w tej części która jest zimna to wentylatora ci nie włączy.Lukasz152 pisze:I co byście mi proponowali sprawdzić dlaczego ten wentylator się sam nie załącza?
Golf 4 1.9TDI AJM 115KM Czy temperatury nie są zbyt wysokie?
Ok, sprawdzę go. Więc w poniedziałek podjadę do serwisu vw po termostat a jutro sprawdzę co z tym czujnikiem bo może też jest walnięty no chyba, że jest faktycznie w tej zimnej części. No nic, póki co dziękuję wam Panowie za pomoc i odezwę się po wymianie termostatu. Trzymajcie się!
- 21Golfista21
- Gadatliwa bestia
- Posty: 717
- Rejestracja: ndz lut 15, 2009 14:00
- Lokalizacja: Strzelin
Golf 4 1.9TDI AJM 115KM Czy temperatury nie są zbyt wysokie?
do 100 stopni będzie pokazywać 90 bo to jest w tolerancji
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=351409 nowy nabytek
to nie, że ja się boję prędkości to prędkość boi się mnie :D
to nie, że ja się boję prędkości to prędkość boi się mnie :D
Golf 4 1.9TDI AJM 115KM Czy temperatury nie są zbyt wysokie?
Ok Panowie! Termostat kupiony riccardoa, jest tak jak mówiłeś termowłącznik jest w dolnej części chłodnicy i dlatego wentylator się nie załącza. Przy okazji sprawdziłem, że dwa biegi wentylatorów są sprawne, więc wymienię termostat i zobaczę co się będzie działo. Orientacyjnie pytałem w jakiej cenie są te termowłączniki, to trochę byłem w szoku. Oryginał "170zł" a "dobry zamiennik "70zł".
Teraz takie pytanko jak będę wymieniał termostat to radzicie spuścić cały płyn chłodniczy? (W tamtym roku był wymieniany przy remoncie UPG) Czy tylko uzupełnić koncentratem g12 rozrobionym z wodą? Gdybym zdecydował się spuścić cały płyn i zalać nowym to czy jest jakaś specjalna procedura odpowietrzania układu czy tylko zalać nowym płynem zakręcić korek i czekać aż się termostat otworzy? I czy ewentualnie po wymianie termostatu jak wyleci ileś tam tego płynu to też trzeba odpowietrzać? Bo szczerze mówiąc trochę się naczytałem i co forum to inna technika. Nawet są tacy co jeżdżą na samym koncentracie bez rozrabiania z wodą
I czy kupując koncentrat g12 firmy febi to dobry wybór czy są lepsze? Nie chcę na niczym oszczędzać, tylko mieć pewność, że będzie spełniało swoją rolę tak jak należy
Teraz takie pytanko jak będę wymieniał termostat to radzicie spuścić cały płyn chłodniczy? (W tamtym roku był wymieniany przy remoncie UPG) Czy tylko uzupełnić koncentratem g12 rozrobionym z wodą? Gdybym zdecydował się spuścić cały płyn i zalać nowym to czy jest jakaś specjalna procedura odpowietrzania układu czy tylko zalać nowym płynem zakręcić korek i czekać aż się termostat otworzy? I czy ewentualnie po wymianie termostatu jak wyleci ileś tam tego płynu to też trzeba odpowietrzać? Bo szczerze mówiąc trochę się naczytałem i co forum to inna technika. Nawet są tacy co jeżdżą na samym koncentracie bez rozrabiania z wodą
I czy kupując koncentrat g12 firmy febi to dobry wybór czy są lepsze? Nie chcę na niczym oszczędzać, tylko mieć pewność, że będzie spełniało swoją rolę tak jak należy
-
- Forum Master
- Posty: 1381
- Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
- Lokalizacja: WOT
- Auto: Bora
- Silnik: ARL
Golf 4 1.9TDI AJM 115KM Czy temperatury nie są zbyt wysokie?
Wystarczy uzupełnić.Lukasz152 pisze:Teraz takie pytanko jak będę wymieniał termostat to radzicie spuścić cały płyn chłodniczy? (W tamtym roku był wymieniany przy remoncie UPG) Czy tylko uzupełnić koncentratem g12 rozrobionym z wodą?
Golf 4 1.9TDI AJM 115KM Czy temperatury nie są zbyt wysokie?
A ja uważam, że po zmianie termostatu nic się nie zmieni, temperatura na vagu będzie ta sama. Oczywiście obym się mylił
-
- Forum Master
- Posty: 1381
- Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
- Lokalizacja: WOT
- Auto: Bora
- Silnik: ARL
Golf 4 1.9TDI AJM 115KM Czy temperatury nie są zbyt wysokie?
Nie wiem w jaki sposób dodać plik z dysku,ale masz tu opis procedury napełniania/odpowietrzania z Elsa WinLukasz152 pisze:Gdybym zdecydował się spuścić cały płyn i zalać nowym to czy jest jakaś specjalna procedura odpowietrzania układu czy tylko zalać nowym płynem zakręcić korek i czekać aż się termostat otworzy?
Wlewanie
Wskazówkat Jako dodatek do płynu chłodzącego można stosować tylko środek G 12 - zgodny z normą TL VW 774 F. Znak rozpoznawczy: kolor lila
t Środek G 12 koloru lila (zgodny z normą TL VW 774 F) można mieszać z dotychczasowym czerwonym dodatkiem do płynu chłodzącego G 12!
t Środek G12 i dodatki do płynu chłodzącego z adnotacją "zgodny z TL VW 774 F” zapobiegają uszkodzeniom wywołanym przez mróz, korozję i osadzaniu się kamienia oraz podnoszą temperaturę wrzenia. Z tych powodów układ chłodzenia musi przez cały rok być napełniony dodatkiem do płynu chłodzącego i środkiem zabezpieczającym przed korozją.
t Szczególnie w krajach tropikalnych, płyn chłodzący przyczynia się do bezpieczniejszej eksploatacji samochodu przy wyższym obciążeniu silnika, dzięki wyższej temperaturze wrzenia.
t Odporność na zamarzanie musi być zapewniona do około -25 °C (w krajach o klimacie arktycznym do około -35 °C).
t Stężenie płynu chłodzącego również w ciepłych porach roku lub w ciepłych krajach nie może być obniżane przez dolewanie wody. Udział dodatku do płynu chłodzącego musi wynosić co najmniej 40%.
t Jeżeli ze względu na klimat wymagana jest większa odporność na zamarzanie, można podwyższyć zawartość dodatku G12, jednak tylko do 60% (odporność na zamarzanie do ok. -40°C), ponieważ przy wyższym stężeniu odporność na zamarzanie ulega obniżeniu, a ponadto pogarsza to działanie chłodzące płynu.
t Jeżeli została wymieniona chłodnica, wymiennik ciepła, głowica silnika lub uszczelka głowicy silnika, nie stosować ponownie zużytego płynu chłodzącego.
Zalecane proporcje składników:
Odporność na zamarzanie do Udział środka odpornego na zamarzanie G 12 → Przypis Woda → Przypis
-25 °C 40 % 2.4 l 3,6 l
-35 °C 50 % 3.0 l 3.0 l
1) Ilość płynu chłodzącego może różnić się w zależności od wyposażenia samochodu.
Samochody z korkiem spustowym chłodnicy
– Zakręcić korek spustowy płynu chłodzącego.
Samochody bez korka spustowego chłodnicy
– Zamontować dolny wąż płynu chłodzącego i zabezpieczyć klamrą mocującą -strzałka-.
Ciąg dalszy dla wszystkich samochodów
– Nasunąć wąż płynu chłodzącego na króciec połączeniowy chłodnicy oleju i zamocować ją za pomocą obejmy sprężynowej.
Z przyrządem do napełniania układu chłodzenia -VAS 6096-:
– Napełnić obieg układu chłodzenia za pomocą przyrządu do napełniania układu chłodzenia -VAS 6096-. → Instrukcja obsługi przyrządu do napełniania układu chłodzenia VAS 6096
Bez przyrządu do napełniania układu chłodzenia -VAS 6096-:
Samochody z oznaczeniem MAX na zbiorniku wyrównawczym
– Wlać płyn chłodzący do oznaczenia MAX na zbiorniku wyrównawczym.
– Zamknąć zbiornik wyrównawczy.
– Uruchomić silnik i pozostawić pracujący, aż włączy się wentylator chłodnicy.
– Sprawdzić poziom płynu chłodzącego i ewentualnie uzupełnić. Jeżeli silnik ma temperaturę roboczą, poziom płynu chłodzącego musi znajdować się na oznaczeniu MAX, a jeżeli silnik jest zimny, między oznaczeniem MIN i MAX.
Samochody bez oznaczenia MAX na zbiorniku wyrównawczym
– Wlać powoli płyn chłodzący, aż do górnego oznaczenia kreskowanego pola na zbiorniku wyrównawczym.
– Zamknąć zbiornik wyrównawczy.
– Uruchomić silnik i pozostawić pracujący, aż włączy się wentylator chłodnicy.
– Sprawdzić poziom płynu chłodzącego i w razie potrzeby uzupełnić go.
Jeśli silnik ma temperaturę roboczą, poziom płynu chłodzącego musi znajdować się na górnym oznaczeniu zakreskowanego pola.
W przypadku zimnego silnika, poziom płynu chłodzącego powinien mniej więcej pośrodku zakreskowanego pola.
Bo?Jakieś uzasadnienie?W ogóle czytałeś cały pierwszy post?karol8114 pisze:A ja uważam, że po zmianie termostatu nic się nie zmieni, temperatura na vagu będzie ta sama.
Lukasz152 pisze:Gdy temperatura doszła do ponad 97*C włączyłem klime i nawiew na full gorąc i powoli zaczęła spadać ale na zegarach mam cały czas 90*C. Co dziwne jeszcze nigdy nie załączył mi się wentylator po nagrzaniu do 90*C ale gdy włączę na klimatroniku klime to oba wiatraki działają... Nie wiem czy wszystko z moim układem chłodzenia jest ok... Do tego górny wąż od chłodnicy jest gorący a dolny, który wychodzi z chłodnicy jest zimny. Kiedy włączę klime i wiatraki pracują, to gdy je wyłączam chłodnica jest chłodna ale gdy klima jest wyłączona to górna część chłodnicy jest gorąca a dolna część zimna... Czy to objaw przytkanej chłodnicy? Czy termostat otwiera czy może być, że jest zamknięty i przez to te cyrki...
Golf 4 1.9TDI AJM 115KM Czy temperatury nie są zbyt wysokie?
No czytałem, i nic niepokojącego nie wyczytałem. Temperaturę należy porównać w 17 i w ECU, to że na kompie pokazało 97 nie znaczy, że faktycznie była taka temperatura silnika, należałoby zmierzyć w zbiorniczku. Mimo to życzę trafnej diagnozy.
-
- Forum Master
- Posty: 1381
- Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
- Lokalizacja: WOT
- Auto: Bora
- Silnik: ARL
Golf 4 1.9TDI AJM 115KM Czy temperatury nie są zbyt wysokie?
Czyli to jest wg.Ciebie normalny stan pracy i obieg układu chłodzenia:karol8114 pisze:No czytałem, i nic niepokojącego nie wyczytałem.
Lukasz152 pisze:Do tego górny wąż od chłodnicy jest gorący a dolny, który wychodzi z chłodnicy jest zimny.
Lukasz152 pisze:Kiedy włączę klime i wiatraki pracują, to gdy je wyłączam chłodnica jest chłodna ale gdy klima jest wyłączona to górna część chłodnicy jest gorąca a dolna część zimna..
Golf 4 1.9TDI AJM 115KM Czy temperatury nie są zbyt wysokie?
Pomiar z jednego czujnika nie jest czymś normalnym. Kończę swoją wypowiedz i powtórzę się jeszcze raz, mam nadzieję, że się mylę i wymiana termostatu przyniesie oczekiwany efekt. Pozdro
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości