Golf 4 1.9TDI AJM 115KM Czy temperatury nie są zbyt wysokie?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Lukasz152
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: czw paź 20, 2016 15:47

Golf 4 1.9TDI AJM 115KM Czy temperatury nie są zbyt wysokie?

Post autor: Lukasz152 » sob wrz 30, 2017 16:32

Witam wszystkich!
Mam pytanie, ponieważ zaciekawiła mnie sprawa w moim golfiku 4 zmodowanym na 152KM temperatury płynu chłodzącego... Otóż na liczniku wskazówka po rozgrzaniu silnika utrzymuję się na 90*C i dlatego myślałem, że jest wszystko w porządku ale dzisiaj podłączając komputer w programie vag-com jak i VCDS temperatura płynu chłodzącego jest większa niż 90*C a dokładnie jak autko stoi w miejscu to temperatura rośnie do 94,5*C. Ale podczas jazdy nawet delikatnie ostrej temperatura na komputerze pokazuję nawet 97*C z resztą podaje link do logów: http://vaglog.com/log-007_1PItd.html Gdy temperatura doszła do ponad 97*C włączyłem klime i nawiew na full gorąc i powoli zaczęła spadać ale na zegarach mam cały czas 90*C. Co dziwne jeszcze nigdy nie załączył mi się wentylator po nagrzaniu do 90*C ale gdy włączę na klimatroniku klime to oba wiatraki działają... Nie wiem czy wszystko z moim układem chłodzenia jest ok... Do tego górny wąż od chłodnicy jest gorący a dolny, który wychodzi z chłodnicy jest zimny. Kiedy włączę klime i wiatraki pracują, to gdy je wyłączam chłodnica jest chłodna ale gdy klima jest wyłączona to górna część chłodnicy jest gorąca a dolna część zimna... Czy to objaw przytkanej chłodnicy? Czy termostat otwiera czy może być, że jest zamknięty i przez to te cyrki.... Ogólnie to miałem robioną UPG rok temu i termostat wymieniony był na nowy (niestety francuski nie wahler, bo na daną chwilę nie było oryginalnego w sklepie) bo stary się nie otwierał i przez to uszczelka padła.
Dlatego teraz jak zobaczyłem te temperatury to zacząłem świrować, żeby nie uszkodzić uszczelki... :-(



Awatar użytkownika
ROBAL_26
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 733
Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza

Golf 4 1.9TDI AJM 115KM Czy temperatury nie są zbyt wysokie?

Post autor: ROBAL_26 » sob wrz 30, 2017 17:34

Lukasz152, zacząłbym od wymiany termostatu na nowy oryginalny z aso.ok :bigok:


Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM

riccardoa
Forum Master
Forum Master
Posty: 1381
Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
Lokalizacja: WOT
Auto: Bora
Silnik: ARL

Golf 4 1.9TDI AJM 115KM Czy temperatury nie są zbyt wysokie?

Post autor: riccardoa » sob wrz 30, 2017 17:51

Lukasz152 pisze: Co dziwne jeszcze nigdy nie załączył mi się wentylator po nagrzaniu do 90*C
To jest normalna temperatura pracy więc wentylator się nie włącza.
Lukasz152 pisze:Gdy temperatura doszła do ponad 97*C
Tu już powinien załączyć się wentylator.
Lukasz152 pisze:Do tego górny wąż od chłodnicy jest gorący a dolny, który wychodzi z chłodnicy jest zimny. Kiedy włączę klime i wiatraki pracują, to gdy je wyłączam chłodnica jest chłodna ale gdy klima jest wyłączona to górna część chłodnicy jest gorąca a dolna część zimna...
To nie jest normalne.Może nie otwierać termostat.



Lukasz152
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: czw paź 20, 2016 15:47

Golf 4 1.9TDI AJM 115KM Czy temperatury nie są zbyt wysokie?

Post autor: Lukasz152 » sob wrz 30, 2017 18:20

A powiedzcie mi.. Kupić nowy w aso czy normalnie w sklepie zamówić oryginalny Wahler'a? I co byście mi proponowali sprawdzić dlaczego ten wentylator się sam nie załącza?



riccardoa
Forum Master
Forum Master
Posty: 1381
Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
Lokalizacja: WOT
Auto: Bora
Silnik: ARL

Golf 4 1.9TDI AJM 115KM Czy temperatury nie są zbyt wysokie?

Post autor: riccardoa » sob wrz 30, 2017 19:10

Lukasz152 pisze:I co byście mi proponowali sprawdzić dlaczego ten wentylator się sam nie załącza?
W chłodnicy masz włącznik termiczny wentylatora,musisz zobaczyć,jeśli jest w tej części która jest zimna to wentylatora ci nie włączy.



Lukasz152
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: czw paź 20, 2016 15:47

Golf 4 1.9TDI AJM 115KM Czy temperatury nie są zbyt wysokie?

Post autor: Lukasz152 » sob wrz 30, 2017 19:31

Ok, sprawdzę go. Więc w poniedziałek podjadę do serwisu vw po termostat a jutro sprawdzę co z tym czujnikiem bo może też jest walnięty no chyba, że jest faktycznie w tej zimnej części. No nic, póki co dziękuję wam Panowie za pomoc i odezwę się po wymianie termostatu. Trzymajcie się! :-)



Awatar użytkownika
21Golfista21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 717
Rejestracja: ndz lut 15, 2009 14:00
Lokalizacja: Strzelin

Golf 4 1.9TDI AJM 115KM Czy temperatury nie są zbyt wysokie?

Post autor: 21Golfista21 » sob wrz 30, 2017 22:17

do 100 stopni będzie pokazywać 90 bo to jest w tolerancji


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=351409 nowy nabytek
to nie, że ja się boję prędkości to prędkość boi się mnie :D

Lukasz152
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: czw paź 20, 2016 15:47

Golf 4 1.9TDI AJM 115KM Czy temperatury nie są zbyt wysokie?

Post autor: Lukasz152 » wt paź 03, 2017 14:49

Ok Panowie! Termostat kupiony :D riccardoa, jest tak jak mówiłeś termowłącznik jest w dolnej części chłodnicy i dlatego wentylator się nie załącza. Przy okazji sprawdziłem, że dwa biegi wentylatorów są sprawne, więc wymienię termostat i zobaczę co się będzie działo. Orientacyjnie pytałem w jakiej cenie są te termowłączniki, to trochę byłem w szoku. Oryginał "170zł" a "dobry zamiennik "70zł".
Teraz takie pytanko jak będę wymieniał termostat to radzicie spuścić cały płyn chłodniczy? (W tamtym roku był wymieniany przy remoncie UPG) Czy tylko uzupełnić koncentratem g12 rozrobionym z wodą? Gdybym zdecydował się spuścić cały płyn i zalać nowym to czy jest jakaś specjalna procedura odpowietrzania układu czy tylko zalać nowym płynem zakręcić korek i czekać aż się termostat otworzy? I czy ewentualnie po wymianie termostatu jak wyleci ileś tam tego płynu to też trzeba odpowietrzać? Bo szczerze mówiąc trochę się naczytałem i co forum to inna technika. Nawet są tacy co jeżdżą na samym koncentracie bez rozrabiania z wodą :rozpacz:
I czy kupując koncentrat g12 firmy febi to dobry wybór czy są lepsze? Nie chcę na niczym oszczędzać, tylko mieć pewność, że będzie spełniało swoją rolę tak jak należy
:los2:



riccardoa
Forum Master
Forum Master
Posty: 1381
Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
Lokalizacja: WOT
Auto: Bora
Silnik: ARL

Golf 4 1.9TDI AJM 115KM Czy temperatury nie są zbyt wysokie?

Post autor: riccardoa » wt paź 03, 2017 15:30

Lukasz152 pisze:Teraz takie pytanko jak będę wymieniał termostat to radzicie spuścić cały płyn chłodniczy? (W tamtym roku był wymieniany przy remoncie UPG) Czy tylko uzupełnić koncentratem g12 rozrobionym z wodą?
Wystarczy uzupełnić.



Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

Golf 4 1.9TDI AJM 115KM Czy temperatury nie są zbyt wysokie?

Post autor: karol8114 » wt paź 03, 2017 19:27

A ja uważam, że po zmianie termostatu nic się nie zmieni, temperatura na vagu będzie ta sama. Oczywiście obym się mylił :pub:



riccardoa
Forum Master
Forum Master
Posty: 1381
Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
Lokalizacja: WOT
Auto: Bora
Silnik: ARL

Golf 4 1.9TDI AJM 115KM Czy temperatury nie są zbyt wysokie?

Post autor: riccardoa » wt paź 03, 2017 21:24

Lukasz152 pisze:Gdybym zdecydował się spuścić cały płyn i zalać nowym to czy jest jakaś specjalna procedura odpowietrzania układu czy tylko zalać nowym płynem zakręcić korek i czekać aż się termostat otworzy?
Nie wiem w jaki sposób dodać plik z dysku,ale masz tu opis procedury napełniania/odpowietrzania z Elsa Win
Wlewanie

Wskazówkat Jako dodatek do płynu chłodzącego można stosować tylko środek G 12 - zgodny z normą TL VW 774 F. Znak rozpoznawczy: kolor lila
t Środek G 12 koloru lila (zgodny z normą TL VW 774 F) można mieszać z dotychczasowym czerwonym dodatkiem do płynu chłodzącego G 12!
t Środek G12 i dodatki do płynu chłodzącego z adnotacją "zgodny z TL VW 774 F” zapobiegają uszkodzeniom wywołanym przez mróz, korozję i osadzaniu się kamienia oraz podnoszą temperaturę wrzenia. Z tych powodów układ chłodzenia musi przez cały rok być napełniony dodatkiem do płynu chłodzącego i środkiem zabezpieczającym przed korozją.
t Szczególnie w krajach tropikalnych, płyn chłodzący przyczynia się do bezpieczniejszej eksploatacji samochodu przy wyższym obciążeniu silnika, dzięki wyższej temperaturze wrzenia.
t Odporność na zamarzanie musi być zapewniona do około -25 °C (w krajach o klimacie arktycznym do około -35 °C).
t Stężenie płynu chłodzącego również w ciepłych porach roku lub w ciepłych krajach nie może być obniżane przez dolewanie wody. Udział dodatku do płynu chłodzącego musi wynosić co najmniej 40%.
t Jeżeli ze względu na klimat wymagana jest większa odporność na zamarzanie, można podwyższyć zawartość dodatku G12, jednak tylko do 60% (odporność na zamarzanie do ok. -40°C), ponieważ przy wyższym stężeniu odporność na zamarzanie ulega obniżeniu, a ponadto pogarsza to działanie chłodzące płynu.
t Jeżeli została wymieniona chłodnica, wymiennik ciepła, głowica silnika lub uszczelka głowicy silnika, nie stosować ponownie zużytego płynu chłodzącego.
Zalecane proporcje składników:

Odporność na zamarzanie do Udział środka odpornego na zamarzanie G 12 → Przypis Woda → Przypis
-25 °C 40 % 2.4 l 3,6 l
-35 °C 50 % 3.0 l 3.0 l

1) Ilość płynu chłodzącego może różnić się w zależności od wyposażenia samochodu.
Samochody z korkiem spustowym chłodnicy
– Zakręcić korek spustowy płynu chłodzącego.
Samochody bez korka spustowego chłodnicy

– Zamontować dolny wąż płynu chłodzącego i zabezpieczyć klamrą mocującą -strzałka-.
Ciąg dalszy dla wszystkich samochodów

– Nasunąć wąż płynu chłodzącego na króciec połączeniowy chłodnicy oleju i zamocować ją za pomocą obejmy sprężynowej.
Z przyrządem do napełniania układu chłodzenia -VAS 6096-:
– Napełnić obieg układu chłodzenia za pomocą przyrządu do napełniania układu chłodzenia -VAS 6096-. → Instrukcja obsługi przyrządu do napełniania układu chłodzenia VAS 6096
Bez przyrządu do napełniania układu chłodzenia -VAS 6096-:
Samochody z oznaczeniem MAX na zbiorniku wyrównawczym

– Wlać płyn chłodzący do oznaczenia MAX na zbiorniku wyrównawczym.
– Zamknąć zbiornik wyrównawczy.
– Uruchomić silnik i pozostawić pracujący, aż włączy się wentylator chłodnicy.
– Sprawdzić poziom płynu chłodzącego i ewentualnie uzupełnić. Jeżeli silnik ma temperaturę roboczą, poziom płynu chłodzącego musi znajdować się na oznaczeniu MAX, a jeżeli silnik jest zimny, między oznaczeniem MIN i MAX.
Samochody bez oznaczenia MAX na zbiorniku wyrównawczym

– Wlać powoli płyn chłodzący, aż do górnego oznaczenia kreskowanego pola na zbiorniku wyrównawczym.
– Zamknąć zbiornik wyrównawczy.
– Uruchomić silnik i pozostawić pracujący, aż włączy się wentylator chłodnicy.
– Sprawdzić poziom płynu chłodzącego i w razie potrzeby uzupełnić go.
Jeśli silnik ma temperaturę roboczą, poziom płynu chłodzącego musi znajdować się na górnym oznaczeniu zakreskowanego pola.
W przypadku zimnego silnika, poziom płynu chłodzącego powinien mniej więcej pośrodku zakreskowanego pola.
karol8114 pisze:A ja uważam, że po zmianie termostatu nic się nie zmieni, temperatura na vagu będzie ta sama.
Bo?Jakieś uzasadnienie?W ogóle czytałeś cały pierwszy post?
Lukasz152 pisze:Gdy temperatura doszła do ponad 97*C włączyłem klime i nawiew na full gorąc i powoli zaczęła spadać ale na zegarach mam cały czas 90*C. Co dziwne jeszcze nigdy nie załączył mi się wentylator po nagrzaniu do 90*C ale gdy włączę na klimatroniku klime to oba wiatraki działają... Nie wiem czy wszystko z moim układem chłodzenia jest ok... Do tego górny wąż od chłodnicy jest gorący a dolny, który wychodzi z chłodnicy jest zimny. Kiedy włączę klime i wiatraki pracują, to gdy je wyłączam chłodnica jest chłodna ale gdy klima jest wyłączona to górna część chłodnicy jest gorąca a dolna część zimna... Czy to objaw przytkanej chłodnicy? Czy termostat otwiera czy może być, że jest zamknięty i przez to te cyrki...



Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

Golf 4 1.9TDI AJM 115KM Czy temperatury nie są zbyt wysokie?

Post autor: karol8114 » wt paź 03, 2017 21:50

No czytałem, i nic niepokojącego nie wyczytałem. Temperaturę należy porównać w 17 i w ECU, to że na kompie pokazało 97 nie znaczy, że faktycznie była taka temperatura silnika, należałoby zmierzyć w zbiorniczku. Mimo to życzę trafnej diagnozy.



riccardoa
Forum Master
Forum Master
Posty: 1381
Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
Lokalizacja: WOT
Auto: Bora
Silnik: ARL

Golf 4 1.9TDI AJM 115KM Czy temperatury nie są zbyt wysokie?

Post autor: riccardoa » śr paź 04, 2017 01:28

karol8114 pisze:No czytałem, i nic niepokojącego nie wyczytałem.
Czyli to jest wg.Ciebie normalny stan pracy i obieg układu chłodzenia:
Lukasz152 pisze:Do tego górny wąż od chłodnicy jest gorący a dolny, który wychodzi z chłodnicy jest zimny.
Lukasz152 pisze:Kiedy włączę klime i wiatraki pracują, to gdy je wyłączam chłodnica jest chłodna ale gdy klima jest wyłączona to górna część chłodnicy jest gorąca a dolna część zimna..



Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

Golf 4 1.9TDI AJM 115KM Czy temperatury nie są zbyt wysokie?

Post autor: karol8114 » śr paź 04, 2017 07:55

Pomiar z jednego czujnika nie jest czymś normalnym. Kończę swoją wypowiedz i powtórzę się jeszcze raz, mam nadzieję, że się mylę i wymiana termostatu przyniesie oczekiwany efekt. Pozdro



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 177 gości