Konwerter ciśnienia, wymiana podciśnienia MKIII AFN

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
jpatryk125
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 254
Rejestracja: czw sty 06, 2011 19:20
Lokalizacja: Kamienna Góra

Konwerter ciśnienia, wymiana podciśnienia MKIII AFN

Post autor: jpatryk125 » pt wrz 01, 2017 13:22

Witam serdecznie,

zabrałem się właśnie za wymianę wszystkich przewodów podciśnieniowych w swoim golfie 3 TDI AFN.
Oczywiście wcześniej przeglądnąłem forum i bogaty w różnego rodzaju schematy przystąpiłem do pracy.

Napotkałem niestety na poważny problem, co do którego nie potrafię sobie poradzić. Jest nim zawór " 191 906 283 " A opisywany jako konwerter ciśnienia/sterowanie spalinami.
Mianowicie jeden z wężyków wpiętych w ten zawór idący w podszybie nie jest nigdzie wpięty i leży luzem na wysokości połowy podszybia.

Moje pytanie brzmi, czy orientuje się ktoś gdzie on wpięty być powinien? Na schematach podciśnienia dostępnych na forum tego zaworka nie ma.

Proszę o pomoc, bo robota mi utknęła.

Dodam, że wszystkie pozostałe przewody podciśnienia są powpinane na swoje miejsca.

Obrazek



Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

Konwerter ciśnienia, wymiana podciśnienia MKIII AFN

Post autor: karol8114 » pt wrz 01, 2017 14:07

Fachowe słownictwo, chyba mówisz o EGR i o N18, jeśli dobrze opisałeś obrazek to ten wężyk ma iść do EGR, ale upewnij się co do ilustracji, bo może mowa o wężyku który idzie w trójnik i do filtra powietrza. Zapodaj zdjęcie N18 i odpiszemy od ręki.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9227
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Konwerter ciśnienia, wymiana podciśnienia MKIII AFN

Post autor: wesol » pt wrz 01, 2017 14:09

Do egr powinien byc wpiety. Wypina sie go i zaslepia by ze tak powiem wylaczyc sterowanie recyrkulacja spalin.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
jpatryk125
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 254
Rejestracja: czw sty 06, 2011 19:20
Lokalizacja: Kamienna Góra

Konwerter ciśnienia, wymiana podciśnienia MKIII AFN

Post autor: jpatryk125 » sob wrz 02, 2017 16:08

Witam,
rozwiązałem problem.

Rzeczony zawór odpowiada za zamknięcie klapki wewnętrznego obiegu powietrza (dot. dmuchawy powietrza).

Uruchamia się go z kabiny przyciskiem znajdującym się obok włącznika AC (klimatyzacji).
Jako, że mój zawór był uszkodzony (cały czas otwarty); przez co nawiew ciągle pracował na obiegu wewnętrznym; to ktoś odpiął go (Wpięty powinien on być w króciec znajdujący się na ścianie grodziowej silnika pomiędzy przewodami gumowymi z płynem chłodniczym do nagrzewnicy).

Niestety ktoś nie pomyślał, żeby zaślepić wypięty wężyk, przez co gubiłem podciśnienie.

A nie ma tego zaworu na żadnych schematach, ponieważ de facto nie jest on związany z podciśnieniem sterującym pracą silnika, a tylko z otwarciem i zamknięciem ww. klapy.



Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

Konwerter ciśnienia, wymiana podciśnienia MKIII AFN

Post autor: karol8114 » sob wrz 02, 2017 18:03

Dobrze, że pociągnąłeś temat do końca. Wiele osób zada pytanie i "znika" nie pisząc jak problem został rozwiązany.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9227
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Konwerter ciśnienia, wymiana podciśnienia MKIII AFN

Post autor: wesol » sob wrz 02, 2017 21:03

Zawsze sie zapomina ze w mk3 jest to sterowanie jeszcze.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości