Strona 1 z 2

Spadek mocy, a początkowy kąt wtrysku

: wt sie 29, 2017 07:34
autor: wacho
Witam,
Mam golfa alh 90km, w trakcie jazdy stracił moc, ale już wcześniej podczas odpalania obroty wzrastały do około 2tys i z wydechu szła czarna chmurka. Dodam, że na zimnym jest ok.
Okazało się także, że spadł przewód z filtra powietrza do zaworu n18.
Błąd, który się pokazywał:
17656 - Injection Start Regulation: Control Deviation P1248 - 35-10
17945 Fuel Shutoff Solenoid (N109): Malfunction P1537 - 35-00
Wczoraj także byłem na diagnostyce i znowu błąd: początkowy kąt wtrysku i zawór n109 jako błąd stały.

Zawór N109 wymieniony, po skasowaniu błędów auto odpala bez "przegazówki" , ale za chwilę błędy wracają. Mechanicy chcą mi wymienić pół auta poczynając od turbo, poprzez intercooler, a na pompie kończąc. Jeden stwierdził, że jakiś zawór się w pompie chyba zepsuł, no i trzeba całą pompę wyciągnąć, poustawiać itd co około 800 pln ma kosztować.
Proszę o pomoc, bo zaraz naprawy przekroczą wartość auta, a usterka pozostanie! Ewentualnie jakieś namiary na kogoś kto ogarnia temat (Katowice, Dąbrowa, Sosnowiec, Olkusz itp)

Spadek mocy, a początkowy kąt wtrysku

: wt sie 29, 2017 08:55
autor: bioly05011
do sprawdzenia zawór n108,i wtrysk sterujący...

Spadek mocy, a początkowy kąt wtrysku

: wt sie 29, 2017 13:37
autor: munior
wacho pisze: Mechanicy chcą mi wymienić pół auta poczynając od turbo, poprzez intercooler, a na pompie kończąc. Jeden stwierdził, że jakiś zawór się w pompie chyba zepsuł, no i trzeba całą pompę wyciągnąć, poustawiać itd co około 800 pln ma kosztować.
Zmień "fachowców" .Pewne jest ze pompy od razu nie trzeba do tego wyciagać ,jak twierdza ci twoi "spece " A bład poczatku wtrysku może wynikać z banalnego powodu jak np.niesprawnego zaworu powrotu paliwa na nastawniku w którym pekła sprężyna i nie trzyma cisnienia ...wtedy brakuje cisnienia wewnetrznego w pompie do przestawiania poczatku wtrysku w czasie jazdy ,co skutkuje błedem poczatku wtrysku po krótkiej jezdzie .Może być też zawalone brudem albo opiłkami sitko na n108 ,ale to już raczej rzadsze przypadki .Czy pompa prawidłowo przestawia poczatek wtrysku , widać jak na dłoni w czasie jazdy w logu 004 ,ale jak widać twoi "fachofcy" mają "duże" pojęcie o diagnostyce i wolą wymyslać niestworzone przyczyny i mnożyć koszty ,zamiast sprawdzić najprostsze rzeczy ....nadawali by się do programu " będzie pan zadowolony " :chytry: tam widać jaką mają wiedzę i podejscie ,gdzie banalne usterki urastają do wielce skomplikowanych i bardzo drogich w naprawie :panna:

Spadek mocy, a początkowy kąt wtrysku

: wt sie 29, 2017 18:56
autor: wacho
No właśnie o to chodzi, że wszyscy "fachowcy" chcą zaczynać od najdroższych rzeczy! Jak jednemu zwróciłem uwagę, że może trzeba zacząć od sprawdzenia n109 to się obraził.
Przewód od filtra powietrza, który idzie do n18 (a spadł w czasie jazdy) mógł "zassać" jakieś brudy do tego zaworu?
Wtrysk sterujący...można sprawdzić/ustawić bez wyjmowania pompy?

Spadek mocy, a początkowy kąt wtrysku

: wt sie 29, 2017 19:54
autor: munior
wacho pisze:Przewód od filtra powietrza, który idzie do n108 (a spadł w czasie jazdy) mógł "zassać" jakieś brudy do tego zaworu?
Mylisz zawory ...n108 to elektrozawór w pompie wtryskowej ...n18 to elektrozawór obsługujacy EGR ,bez związku z tym co ci się dzieje
wacho pisze:Wtrysk sterujący...można sprawdzić/ustawić bez wyjmowania pompy?
A co ma wtrysk od wyjmowania pompy ? Wtryski zostaw w spokoju ,nie mają nic wspólnego z twoimi problemami . Widze że kolega kompletnie nie zorientowany co jest co ...najlepszy klient dla wszelkiej masci naciągaczy .Ja niestety nic tu nie pomogę ..ucz się kolego ,dużo czytaj ,dużo grzeb samemu przy aucie ,to nie bedziesz musiał jezdzić po mechanikach i słuchać ich wymysłów .Albo umów się z jakimś forumowym specem ,bo sam nic tu nie naprawisz.Masz jak dla mnie banalne i szybkie do usunięcia usterki z którymi ktoś obeznany z tdi nie będzie miał żadnych problemów.

Spadek mocy, a początkowy kąt wtrysku

: wt sie 29, 2017 20:15
autor: wacho
Pomyłka...n18 miało być...
Wiesz, nie jestem mechanikiem ani specem, nie mam czasu ani umiejętności tylko lubię wiedzieć czy ktoś mnie chce zrobić w ....Dlatego szukam informacji. Chodzi o to, że ten błąd początku wtrysku uważają za główną przyczynę odpalania z "przegazówką" i spadkiem mocy, a z tego co się naczytałem wynika, że problem leży w pobliżu pompy :grin:
Objawy były książkowe..
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=287769
n109 wymieniłem, bo poprzedni właściciel chyba miał problem z jego wykręceniem i trochę go uszkodził. To jednak nie rozwiązało problemu. Dlatego szukam dalej, ale nie chcę dawać zarobić naciągaczom maści wszelakiej.

Spadek mocy, a początkowy kąt wtrysku

: wt sie 29, 2017 20:20
autor: munior
wacho pisze:n109 wymieniłem
N109 ma swoje zasialnie i każda w nim przerwa czy brak styku bedzie skutkować błędem .I to jego ciągłość należalo by sprawdzić .Przekaznik109 zasialający ECU też bym przelutował profilaktycznie .Bład poczatku wtrysku nie ma nic wspólnego z n109 i podwyzszonymi obrotami podczas odpalania ,bo to wina własnie n109 .Porządny spec sprawdza czy pompa przestawia poczatek wtrysku podczas jazdy w bloku 004 ,jak nie przestawia to wie gdzie szukać potencjalnej przyczyny , a nie od razu wymienia pompę :panna: Pompę można uszkodzić tylko podrasowanym "suchymi" albo kleistymi dodatkami paliwem ...sama z siebie "pojona" normalną tłustą ropą się nie popsuje,może się jedynie rozciec.Faktem jest ze w silnikach tdi umieszczonych poprzecznie ,gdzie pompa wtryskowa jest zaraz za chlodnicą i jest dużo bardziej narażona na działanie wody i soli niż w silnikach umieszczonych wzdłużnie ,mimo szczelnych wtyczek ,korozja robi wieksze spustoszenie w połaczeniach elektrycznych i to im należy się bardziej przyjrzeć

Spadek mocy, a początkowy kąt wtrysku

: wt sie 29, 2017 20:59
autor: wacho
Ok, czyli trzeba sprawdzić przewody, styki od n109, a początek kąta wtrysku - uderzyć do kogoś kto wie po co są urządzenia diagnostyczne i jak z nich korzystać :-)
Co do pompy to koleś powiedział, że aby sprawdzić i odpowiednio ją ustawić to trzeba ją wyciągnąć, a to kosztuje...Tu już byłem czujny, bo jak miałem wyciek to też chcieli wyciągać, a kolega wymienił jedną uszczelkę i problem został rozwiązany za kilka złotych + :pub:

Spadek mocy, a początkowy kąt wtrysku

: wt sie 29, 2017 21:24
autor: munior
wacho pisze:Co do pompy to koleś powiedział, że aby sprawdzić i odpowiednio ją ustawić to trzeba ją wyciągnąć,
Wyciągać to oni umieją ...kasę za niepotrzebną robotę :chytry:
wacho pisze: jak miałem wyciek to też chcieli wyciągać, a kolega wymienił jedną uszczelkę i problem został rozwiązany za kilka złotych + :pub:
.Osobiscie wymieniam wszystkie uszczelnienia w tej pompie bez jej wyciagania ,za wyjątkiem dekielka timingu od strony silnika ...ale z tamtąd praktycznie nigdy nie cieknie.Dostęp w poprzeczniakach bajka ...gorzej w silnikach umieszczonych wzdłuznie ,ale też da radę

Spadek mocy, a początkowy kąt wtrysku

: wt sie 29, 2017 21:29
autor: karol8114
Munior możesz napisać w czym probkem, N 108 nie wyrabia przez zawór zwrotny pompy? Wiesz, może przyda się na przyszłość.

Spadek mocy, a początkowy kąt wtrysku

: wt sie 29, 2017 21:34
autor: munior
karol8114 pisze:możesz napisać w czym probkem, N 108 nie wyrabia przez zawór zwrotny pompy? Wiesz, może przyda się na przyszłość.
No przecież napisałem ,przeczytaj uwaznie trzeci post od góry ...problem tkwi w samym zaworze który nie trzyma odpowiedniego cisnienia .Następna w kolejnosci przyczyna to często dolny oring w zaworze cisnienia wewnetrznego w pompie ,który twardnieje ze starości i "puszcza" cisnienie bokiem ...na samym końcu jest sitko na n108 zawalone opilkami albo brudem .No i bardzo rzadko ale też się zdarza ,zbyt duzo powietrza zaciągane z paliwem ,co powoduje znaczny spadek cisnienia wewnetrznego pompy .Zwykle każda z tych przyczyn wygląda trochę inaczej w dynamicznym logu 004.Ja zawsze przy problemach z przestawianiem dynamicznego początku wtrysku ,zaczynam od podmiany własnie zaworka na nastawniku,bo w wiekszosci przypadków to jego wina .Do jego sprawdzenia wystarczy sprężarka z manometrem ,ma utrzymywać cisnienie 4-4,5 bara w pompach ze zwyklych 90 tek i 5-5,5 bara w pompach z AFN ,ASV

Spadek mocy, a początkowy kąt wtrysku

: wt sie 29, 2017 21:47
autor: karol8114
Powiedz jeszcze, czy taki zawór pasuje z AAZ do AFN, posiadam rozwaloną pompę z AAZ.

Spadek mocy, a początkowy kąt wtrysku

: wt sie 29, 2017 21:47
autor: wacho
Aha, dodam, że na zimnym silniku jest trochę lepiej tzn. rano nie zwiększ obrotów przy odpalaniu i jest odrobinę mocniejszy.
No nic trzeba szukać kogoś kto wie co to "dynamiczne logi 004"...
Ja nie wiem po co w niektórych warsztatach im te komputery, jak nie potrafią z nich korzystać.

Spadek mocy, a początkowy kąt wtrysku

: wt sie 29, 2017 21:53
autor: munior
karol8114 pisze:czy taki zawór pasuje z AAZ do AFN, posiadam rozwaloną pompę z AAZ.
Wątpię żeby pompa z AAZ utrzymywała cisnienie wewnetrzne jak pompa z AFN.Taki zawor można sprawdzić tylko podpinając pod kompresor z manometrem ...mam tych zaworów trochę ,a jeszcze wiecej niesprawnych ,które np.utrzymują 1-2 bary