Strona 1 z 1
'ALE' ze zmienna geometria i ecu z 'ALH'
: czw sie 24, 2017 12:07
autor: McBoss
Takie pytanie, czy ecu z ALH będzie współgrało z silnikiem, osprzętem z ALE, który ma turbosprężarkę z AFNa (ze zmienna geometria)??
Najbardziej chodzi o pompe wtryskowa i wtryskiwacze ( sa z ALE).
'ALE' ze zmienna geometria i ecu z 'ALH'
: czw sie 24, 2017 18:33
autor: McBoss
Albo inaczej zapytam. Czy ecu o numerach 028906021EF (AFN) bedzie zamienne z ECU o nr 038906018M (ALH)?? Wtyczki i pinout ten sam??
'ALE' ze zmienna geometria i ecu z 'ALH'
: czw sie 24, 2017 21:30
autor: munior
McBoss pisze: Czy ecu o numerach 028906021EF (AFN) bedzie zamienne z ECU o nr 038906018M (ALH)?? Wtyczki i pinout ten sam??
Zapomnij ...to dwa zupełnie rózne ECU ...inna wielkosć ,zupełnie inne wtyczki inny pinout ...zamiast 038906018 możesz zapodac tylko sterownik o tych samych numerach , są z różnymi softami od 90 tek z turbo na WG ,od 110 z VNT ,także można sobie dobrać....Taka sama sytuacja jeśli chodzi o 028906021 ,można dobrać z róznych wersji ...oczywiscie w obu przypadkach konieczna vag i adaptacja immo .Można też zrobić "immo off" w samym sterowniku
'ALE' ze zmienna geometria i ecu z 'ALH'
: czw sie 24, 2017 21:50
autor: McBoss
Ja bym potrzebował 028906021 z mapa wtrysku z 038906018M
Dałoby się to zrobić??
Ewentualnie sama zmiana końcówek, przelutowanie rozwiąże problem? (pomijając immo)
'ALE' ze zmienna geometria i ecu z 'ALH'
: czw sie 24, 2017 22:08
autor: munior
McBoss pisze:Ja bym potrzebował 028906021 z mapa wtrysku z 038906018M
Dałoby się to zrobić??
Czym ma sterować ten 021 ? jakie wtryski ,jaka sprężarka ? ,mam sterownik 021 z immo off i z tuningowym softem pod rózne kombinacje osprzętu ... tak jak byś chciał ,czyli programu z 018 do 021 sie nie da
McBoss pisze:Ewentualnie sama zmiana końcówek
Jesili masz na myśli przeszczep wtyczki ecu ,to już pisałem ...zapomnij bo polegniesz

'ALE' ze zmienna geometria i ecu z 'ALH'
: pt sie 25, 2017 00:21
autor: McBoss
@munior - 021 ma sterować dokładnie:
- pompa z silnika ALE (inna fala niż w AFN)
- wtryskiwacze z silnika ALE (dziurki bodajże 0.185, a nie 0.205 jak w AFN)
- Turbosprezarka i cała reszta silnika i okablowania z AFN.
Ogólnie rzecz ujmując to był AFN, zatarł się i został wrzucony słupek wraz z wtryskami i pompą z silnika 1.9 TDI ALE. Wtryskiwacze z AFN przepalone, zatarte, połamane przy próbie demontażu, a pompy wtryskowej nie chce zmieniać skoro wtrysków nie mam.
Jesili masz na myśli przeszczep wtyczki ecu ,to już pisałem ...zapomnij bo polegniesz

majac pinout chyba daloby rade zrobic to... Tym bardziej, ze 028906021EF i 038906018M to sterowniki MSA15 o ile sie nie myle...
'ALE' ze zmienna geometria i ecu z 'ALH'
: pt sie 25, 2017 13:47
autor: munior
McBoss pisze: 021 ma sterować dokładnie:
- pompa z silnika ALE (inna fala niż w AFN)
- wtryskiwacze z silnika ALE (dziurki bodajże 0.185, a nie 0.205 jak w AFN)
- Turbosprezarka i cała reszta silnika i okablowania z AFN.
Róznica w wyskosci fali miedzy AFN a zwykłą 90 tką jest tak nieznaczna ,że można ją pominać bo ma niewielki i prawie niezauważalny wpływu na pracę silnika .Do tego silnika co założyłeś , wystarczy ori soft z AFN -a ,i będzie jezdził ,więc możesz smiało podpinać ten 021EF ,choć lepiej było by mieć w nim podstawki, żeby ewentualnie można było kosci z softem szybko zmienić ,bo może być i pewnie będzie deko słabszy przy tych wtryskach i fali z 90 tki
McBoss pisze:majac pinout chyba daloby rade zrobic to...
Tak ci się tylko wydaje

Radze posłuchać i się na to nie porywać...no chyba ze masz dużo czasu i cierpliwosci na taką zabawę
'ALE' ze zmienna geometria i ecu z 'ALH'
: pt sie 25, 2017 14:40
autor: McBoss
No to bardzo się cieszę, ze będzie jeździł. A dawki paliwa w vagcomie bede musiał korygować??
Podstawki sam nie ogarnę, bym musial ewentualnie dać komuś by wlutowal podstawke.
Co do zmiany na 038... To czasu akurat bym miał

ale jeśli wiążą się z tym jakiekolwiek dodatkowe koszta to nie bede tego robił.