Strona 1 z 2
Problem z wysprzęglikiem po wymianie dwumasy
: wt sie 08, 2017 05:34
autor: pepepe
Witam,
Czy ktoś wie dlaczego po wymianie dwumasy na sztywyne koło zamachowe mam problem z wysprzęglikiem?
Po złożeniu i próbie bodajże wrzuceniu piątki padło.
Później przy próbie odpowietrzania nowego znowu go zepsuło!
Auto Seat Cordoba II FL 110km ASV VP
Problem z wysprzęglikiem po wymianie dwumasy
: wt sie 08, 2017 08:17
autor: pepepe
A ok okazało się że jest różnica między kołem zamachowym o ok 9mm-1cm i mam szukać podobno do Golf IV a nie od III.
Mieliście takie problemy? Co robić? Przecież miało pasować...
Problem z wysprzęglikiem po wymianie dwumasy
: wt sie 08, 2017 10:27
autor: wesol
Dziwna sprawa. Ta roznica jest w grubosci calego zestawu jak domniemam tak? Moze kolo nie od tego silnika kupiles. 1z agr maja te same zestawy wiec nie ma mowy ze to od golfav3 i 4 sa inne. Moze ktos ci wcisnal nie od tdi a od td jakiego.
Re: Problem z wysprzęglikiem po wymianie dwumasy
: wt sie 08, 2017 12:26
autor: pepepe
wesol pisze:Dziwna sprawa. Ta roznica jest w grubosci calego zestawu jak domniemam tak? Moze kolo nie od tego silnika kupiles. 1z agr maja te same zestawy wiec nie ma mowy ze to od golfav3 i 4 sa inne. Moze ktos ci wcisnal nie od tdi a od td jakiego.
Numery się zgadzaly. Wyryte były w metalu... VW GERMANY pamiętam
A tu SMS od kumpla mechanika
Jakieś 9mm - 1cm różnicy jest nowe niższe także szukaj nowego koła zamachowego nie wiem golf 4 chyba tu podejdzie
Zestaw kompletny (sprzęgło + docisk) kupiłem po numerach jak pisze wszędzie w necie, plus śruby, plus zabielanie, eh...
Numer katalogowy kola zamachowego:
037 105 273 C
Problem z wysprzęglikiem po wymianie dwumasy
: wt sie 08, 2017 21:20
autor: wesol
Ktos musial gmerac przy tym kole w sensie przetaczal itp. Chyba ze docisk ma cos skopane co jest tez mocno prawdopodobne. Kola zamachowe sa te same o w golfie 3 i 4 gdzie byly jednomasy. Nawet to samo kolo jest w sharanie 90 konnym pierwszego wypustu.
Jesli zmienisz kolo to z takiego samego na takie samo. Jeszcze do sprawdzenia lapa wysprzeglajaca bo potrafi sie zlamac. Ten element co jest w nie zamocowane lozysko wyciskowe. Jeszcze w dzwonie jest sruba z lbem kulistym ktora ma regulacje ale tego nie powinno sie ruszac.
Re: Problem z wysprzęglikiem po wymianie dwumasy
: śr sie 09, 2017 13:18
autor: pepepe
wesol pisze:Ktos musial gmerac przy tym kole w sensie przetaczal itp. Chyba ze docisk ma cos skopane co jest tez mocno prawdopodobne. Kola zamachowe sa te same o w golfie 3 i 4 gdzie byly jednomasy. Nawet to samo kolo jest w sharanie 90 konnym pierwszego wypustu.
Jesli zmienisz kolo to z takiego samego na takie samo. Jeszcze do sprawdzenia lapa wysprzeglajaca bo potrafi sie zlamac. Ten element co jest w nie zamocowane lozysko wyciskowe. Jeszcze w dzwonie jest sruba z lbem kulistym ktora ma regulacje ale tego nie powinno sie ruszac.
Powiem Ci że dzwonił ziomek i mówił że będzie wydłużał trzpień od tego wysprzeglika i coś mówił właśnie o łapie wysprzeglającej...
Nie ma pojęcia o co chodzi jeśli numery się zgadzaja ale mój samochód mu przyniósł pecha
Najpierw w ciągu trzech dni zrobił ale kapał olej ze skrzyni, okazało się jakiś plastik pękł i musiał zamówić który szukał na szrocie, giełdzie a na końcu tydzień czekania z ASO.
Później przegub strzelił, dał do tokarza by poprawić ale nie wyszło a teraz ten wysprzęglik haha.
Tu mi napisał SMS że:
Zapytaj go czy ma gorączkę i nie czytaj forum ta śruba się zużywa i się ją wymienia i żadnej regulacji tam nie ma
Haha co odpiszesz?
Problem z wysprzęglikiem po wymianie dwumasy
: śr sie 09, 2017 18:16
autor: wesol
Sruba sie nie zuzywa. Nie wiem jak w vagach bo nigdy przy niej nie majstrowalem ale inne marki maja regulacje jej dlugosci. Niech nie bredzi jak nie wie. Ja tez skrzyn zrzucilem w zyciu troche.
Re: Problem z wysprzęglikiem po wymianie dwumasy
: czw sie 10, 2017 22:33
autor: pepepe
wesol pisze:Sruba sie nie zuzywa. Nie wiem jak w vagach bo nigdy przy niej nie majstrowalem ale inne marki maja regulacje jej dlugosci. Niech nie bredzi jak nie wie. Ja tez skrzyn zrzucilem w zyciu troche.
Póki co moj majster przerabia ten wysprzeglik czy coś obok i zbyt mocno przedłużyć nie może bo zacznie mi się sprzęgło ślizgać mówi...
Co to za problem ze takie manewry trzeba robić? Czy ktoś kojarzy??
Problem z wysprzęglikiem po wymianie dwumasy
: czw sie 10, 2017 22:57
autor: wesol
Dziwny przypadek. Wyglada jakby ktos tam lapy pakowal wczesniej i majstrowal. W 2.5 tdi np daje sie po przejsciu na jednomas w T4 dwie te blachy miedzy skrzynia a blokiem. Tu w 1.9 niby tego sie nie robi. Moze lape masz uszkodzona moze ktos przy niej majstrowal spawal itp. Nie wiemy bo nie jestesmy przy tym.
Problem z wysprzęglikiem po wymianie dwumasy
: ndz sie 13, 2017 19:01
autor: pepepe
O teraz zaczął mi mówić że zamowi dźwignie wysprzeglająca bo niby mi się rusza i może nie łapać.
Potocznie nazywa się to łapa sprzęgła.
Czytałem w necie że trzeba cała skrzynie wyjmować prawda? Czy to czasem nie nabieranie mnie na koszta z powodu jego pracy?
Łapa działała dobrze a teraz trzeba ją wymieniać?
Problem z wysprzęglikiem po wymianie dwumasy
: pn sie 14, 2017 09:45
autor: wesol
Tak trzeba. Lapa potrafi peknac wygiac sie itp.
Re: Problem z wysprzęglikiem po wymianie dwumasy
: pn sie 14, 2017 11:16
autor: pepepe
wesol pisze:Tak trzeba. Lapa potrafi peknac wygiac sie itp.
Ok ale od czego może się wygiąć? Było ok i czy to z mojej winy?
Problem z wysprzęglikiem po wymianie dwumasy
: pn sie 14, 2017 12:38
autor: wesol
Bywa roznie. Zazwyczaj po wzmocnieniu docisku trzeba tez ta lape wzmocnic bo szubko sie wygnie. Wieksze sily wtedy tam panuja.
Problem z wysprzęglikiem po wymianie dwumasy
: pn sie 14, 2017 16:45
autor: pepepe
Świetnie, zrobię z dwumasa na sztywne koło zamachowe a tu mi skrzynia poleci bo założyłem jednomas
Zwiększyć mocy narazie nie planuję ale wysprzeglik, łapa nie wiedziałem że są do wymiany.
Na forach czytałem wiele stron ale nigdzie tego nie wyszukałem, dopiero gdy mnie do spotkało to w google wpisałem te hasła i faktycznie
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
..