Strona 1 z 2

Problem z wysprzęglikiem po wymianie dwumasy

: wt sie 08, 2017 05:34
autor: pepepe
Witam,

Czy ktoś wie dlaczego po wymianie dwumasy na sztywyne koło zamachowe mam problem z wysprzęglikiem?

Po złożeniu i próbie bodajże wrzuceniu piątki padło.
Później przy próbie odpowietrzania nowego znowu go zepsuło!

Auto Seat Cordoba II FL 110km ASV VP

Problem z wysprzęglikiem po wymianie dwumasy

: wt sie 08, 2017 08:17
autor: pepepe
A ok okazało się że jest różnica między kołem zamachowym o ok 9mm-1cm i mam szukać podobno do Golf IV a nie od III.

Mieliście takie problemy? Co robić? Przecież miało pasować...

Problem z wysprzęglikiem po wymianie dwumasy

: wt sie 08, 2017 10:27
autor: wesol
Dziwna sprawa. Ta roznica jest w grubosci calego zestawu jak domniemam tak? Moze kolo nie od tego silnika kupiles. 1z agr maja te same zestawy wiec nie ma mowy ze to od golfav3 i 4 sa inne. Moze ktos ci wcisnal nie od tdi a od td jakiego.

Re: Problem z wysprzęglikiem po wymianie dwumasy

: wt sie 08, 2017 12:26
autor: pepepe
wesol pisze:Dziwna sprawa. Ta roznica jest w grubosci calego zestawu jak domniemam tak? Moze kolo nie od tego silnika kupiles. 1z agr maja te same zestawy wiec nie ma mowy ze to od golfav3 i 4 sa inne. Moze ktos ci wcisnal nie od tdi a od td jakiego.
Numery się zgadzaly. Wyryte były w metalu... VW GERMANY pamiętam

A tu SMS od kumpla mechanika
Jakieś 9mm - 1cm różnicy jest nowe niższe także szukaj nowego koła zamachowego nie wiem golf 4 chyba tu podejdzie
Zestaw kompletny (sprzęgło + docisk) kupiłem po numerach jak pisze wszędzie w necie, plus śruby, plus zabielanie, eh...

Numer katalogowy kola zamachowego: 037 105 273 C

Problem z wysprzęglikiem po wymianie dwumasy

: wt sie 08, 2017 21:20
autor: wesol
Ktos musial gmerac przy tym kole w sensie przetaczal itp. Chyba ze docisk ma cos skopane co jest tez mocno prawdopodobne. Kola zamachowe sa te same o w golfie 3 i 4 gdzie byly jednomasy. Nawet to samo kolo jest w sharanie 90 konnym pierwszego wypustu.
Jesli zmienisz kolo to z takiego samego na takie samo. Jeszcze do sprawdzenia lapa wysprzeglajaca bo potrafi sie zlamac. Ten element co jest w nie zamocowane lozysko wyciskowe. Jeszcze w dzwonie jest sruba z lbem kulistym ktora ma regulacje ale tego nie powinno sie ruszac.

Re: Problem z wysprzęglikiem po wymianie dwumasy

: śr sie 09, 2017 13:18
autor: pepepe
wesol pisze:Ktos musial gmerac przy tym kole w sensie przetaczal itp. Chyba ze docisk ma cos skopane co jest tez mocno prawdopodobne. Kola zamachowe sa te same o w golfie 3 i 4 gdzie byly jednomasy. Nawet to samo kolo jest w sharanie 90 konnym pierwszego wypustu.
Jesli zmienisz kolo to z takiego samego na takie samo. Jeszcze do sprawdzenia lapa wysprzeglajaca bo potrafi sie zlamac. Ten element co jest w nie zamocowane lozysko wyciskowe. Jeszcze w dzwonie jest sruba z lbem kulistym ktora ma regulacje ale tego nie powinno sie ruszac.
Powiem Ci że dzwonił ziomek i mówił że będzie wydłużał trzpień od tego wysprzeglika i coś mówił właśnie o łapie wysprzeglającej...

Nie ma pojęcia o co chodzi jeśli numery się zgadzaja ale mój samochód mu przyniósł pecha :D

Najpierw w ciągu trzech dni zrobił ale kapał olej ze skrzyni, okazało się jakiś plastik pękł i musiał zamówić który szukał na szrocie, giełdzie a na końcu tydzień czekania z ASO.
Później przegub strzelił, dał do tokarza by poprawić ale nie wyszło a teraz ten wysprzęglik haha.

Tu mi napisał SMS że:
Zapytaj go czy ma gorączkę i nie czytaj forum ta śruba się zużywa i się ją wymienia i żadnej regulacji tam nie ma
Haha co odpiszesz?

Problem z wysprzęglikiem po wymianie dwumasy

: śr sie 09, 2017 18:16
autor: wesol
Sruba sie nie zuzywa. Nie wiem jak w vagach bo nigdy przy niej nie majstrowalem ale inne marki maja regulacje jej dlugosci. Niech nie bredzi jak nie wie. Ja tez skrzyn zrzucilem w zyciu troche.

Re: Problem z wysprzęglikiem po wymianie dwumasy

: czw sie 10, 2017 22:33
autor: pepepe
wesol pisze:Sruba sie nie zuzywa. Nie wiem jak w vagach bo nigdy przy niej nie majstrowalem ale inne marki maja regulacje jej dlugosci. Niech nie bredzi jak nie wie. Ja tez skrzyn zrzucilem w zyciu troche.
Póki co moj majster przerabia ten wysprzeglik czy coś obok i zbyt mocno przedłużyć nie może bo zacznie mi się sprzęgło ślizgać mówi...

Co to za problem ze takie manewry trzeba robić? Czy ktoś kojarzy??

Problem z wysprzęglikiem po wymianie dwumasy

: czw sie 10, 2017 22:57
autor: wesol
Dziwny przypadek. Wyglada jakby ktos tam lapy pakowal wczesniej i majstrowal. W 2.5 tdi np daje sie po przejsciu na jednomas w T4 dwie te blachy miedzy skrzynia a blokiem. Tu w 1.9 niby tego sie nie robi. Moze lape masz uszkodzona moze ktos przy niej majstrowal spawal itp. Nie wiemy bo nie jestesmy przy tym.

Problem z wysprzęglikiem po wymianie dwumasy

: ndz sie 13, 2017 19:01
autor: pepepe
O teraz zaczął mi mówić że zamowi dźwignie wysprzeglająca bo niby mi się rusza i może nie łapać.

Potocznie nazywa się to łapa sprzęgła.
Czytałem w necie że trzeba cała skrzynie wyjmować prawda? Czy to czasem nie nabieranie mnie na koszta z powodu jego pracy?

Łapa działała dobrze a teraz trzeba ją wymieniać?

Problem z wysprzęglikiem po wymianie dwumasy

: pn sie 14, 2017 09:45
autor: wesol
Tak trzeba. Lapa potrafi peknac wygiac sie itp.

Re: Problem z wysprzęglikiem po wymianie dwumasy

: pn sie 14, 2017 11:16
autor: pepepe
wesol pisze:Tak trzeba. Lapa potrafi peknac wygiac sie itp.
Ok ale od czego może się wygiąć? Było ok i czy to z mojej winy?

Problem z wysprzęglikiem po wymianie dwumasy

: pn sie 14, 2017 12:38
autor: wesol
Bywa roznie. Zazwyczaj po wzmocnieniu docisku trzeba tez ta lape wzmocnic bo szubko sie wygnie. Wieksze sily wtedy tam panuja.

Problem z wysprzęglikiem po wymianie dwumasy

: pn sie 14, 2017 16:45
autor: pepepe
Świetnie, zrobię z dwumasa na sztywne koło zamachowe a tu mi skrzynia poleci bo założyłem jednomas :D

Zwiększyć mocy narazie nie planuję ale wysprzeglik, łapa nie wiedziałem że są do wymiany.

Na forach czytałem wiele stron ale nigdzie tego nie wyszukałem, dopiero gdy mnie do spotkało to w google wpisałem te hasła i faktycznie :)..