Strona 1 z 2
[MK2 GTD] Zawor od turbo??
: wt sie 29, 2006 14:13
autor: tomogolf2
Mam taki problem.Zainstalowałem sobie wskażnik doładowania i zwikszyłem cisnienie na turbinie.teraz podwyzszyłem sobie cisnienie do 0,9 b i ten wynik utrzymuje mi sie tylko przez chwile bo zawor puszcza i spada do 0,5. potem napompuje do 0,9 i znow spada do 0,5.Co zrobic z tym zaworem??widziałem tak jakąś srobke moze nia trzeba pokrecic?nie chce nic robic bez fachowych porad.z gory dziex.za pomoc oczywiscie punkty

: wt sie 29, 2006 14:18
autor: marcinoGTI
Musisz ja przykrecic zeby opoznic otwarcie zaworu. Ciegno musi byj jakby dodatkowo skrocone zeby byl dluzszy czas uchylenia tego ciegna.
: wt sie 29, 2006 14:26
autor: tomogolf2
Dzieki
marcinoGTI, zaraz sprawdze ale punkcik na pocieszenie

: wt sie 29, 2006 14:28
autor: marcinoGTI
Najpierw sprawdz a pozniej punkcik. Niema nic za darmo

: wt sie 29, 2006 14:48
autor: Cinek
jeżeli sie nie myle to mówimy o zaworze na kolektorze ssącym a tam nie ma żadnego cięgna, kolega chyba pomylił z tym sławnym z turbiny

zawór nadciśnienia będzie sie otwierał, musisz pokręcić tą śróbką ( niestety nie pamiętam w którą stronę ale na pewno bedziesz widział efekty na zegarze ) ewentualnie może sie zdarzyć że trza bedize włożyć pod tą śróbkę podkładki jakieś, bo zdarza sie że nie da sie zakręcić

: wt sie 29, 2006 15:11
autor: zaprzal
Dokladnie. Chodzi o czarny okragly zawor bezpieczenstwa na kolektorze. Ma na środku śrube na śrubokręt. Trzeba ją WKRĘCIĆ. Jesli chcesz ustawic wieksze cisnienie to prawdopodobnie bedzie trzeba ja calkiem wykrecic i wlozyc pod spod jakas podkladke, nakretke i znow wszystko skrecic do konca. Musi dzialac

: pt wrz 01, 2006 19:52
autor: tomogolf2
OK.zakreciłem ten zawor, dałem sróbke z podkładka, ustawiłem cinienie na 1 bar, myslicie ze takie cisnienie nie rozwali mo uszczelki???moze troche zmiejszyc? pozdro
: pt wrz 01, 2006 21:08
autor: zaprzal
ja jezdze na 1,1-1,2 a jak wydmucha to dobry powod zeby zapodac metalowa od 1.9 td
: sob wrz 02, 2006 11:36
autor: tomogolf2
zaprzal pisze:zeby zapodac metalowa od 1.9 td
a bedzie pasowała?? robił ktoś juz taki bajer?
: sob wrz 02, 2006 22:25
autor: zaprzal
tomogolf2, jezeli masz hydrauliczna glowice to bedzie pasowala. vwdiesel.net
: ndz wrz 03, 2006 00:54
autor: tomogolf2
zaprzal pisze:jezeli masz hydrauliczna glowice
a skad mam wiedziec czy mam hydrauliczna?

po czym to poznać? jest jakas roznica miedzy hydrauliczna a "nie hydrauliczna"?
: ndz wrz 03, 2006 09:01
autor: Cinek
mówiąc hydrauliczna znaczy popychacze hydrauliczne, nie reguluje sie w niej luzu zaworowego. nie wiem czy z zewnątrz są jakieś różnice, ale jak zdejmiesz pokrywe zaworów to wida jak na dłoni
: ndz wrz 03, 2006 09:35
autor: mac79
Witam, sorki za podczepienie się pod temat
założyłem sobie wskaźnik doładowania w/g opisów na tym forum, czyli wpiołem trójnik między turbo a pompe, ciśnienie max. 0,4-0,5 bar. Natomiast jak wpinam manometr w ten wężyk który idzie do WG to ciśnienie pokazuje 1bar.
Ponieważ ten wynik jest z pominienciem WG oraz zaworu na kolektorze to rozumiem że ten 1 bar to ciśnienie max. które może dać turbo ??
W jaki sposób w takim razie Wy podnosicie ciśnienie ponad 1 bar, czy to znak że z moją sprężarką jest cos nie tak ??
pozdro
: ndz wrz 03, 2006 11:26
autor: zaprzal
Cinek,
tomogolf2, w SB była hydrauliczna z natury

ogolnie chyba po 1986 byly juz hydrauliczne. Da sie to zobaczyc z zewnatrz bo hydrauliczna ma dodatkowy kanał olejowy miedzy 1 a 2 cylindrem