Strona 1 z 1

[MK4] AGR, wymiana króćca wody, prośba o poradę

: sob lip 15, 2017 18:31
autor: r3nzoll
Witam,
Chcę wymienić króciec wody, ponieważ płyn ucieka przez niego płyn po bloku. Postaram się opisać dokładnie jaki jest mój problem, bo czytałem, że to raczej prosta robota, ale chyba nie dla mnie :D poniżej foto...

Obrazek



I teraz tak... myślałem, że wymiana króćca polega na odkręceniu nakrętki oraz śruby zaznaczonych na zdjęciach. I pewnie nie byłoby problemu (dla mnie) gdyby nakrętka była tam gdzie śruba, a śruba tam gdzie nakrętka. A że jest odwrotnie, to stanowi (dla mnie) pewien problem. Gwint wychodzący z bloku, przechodzi przez oczko od zaznaczonej na zdjęciu obejmy, która jest zespolona z rurą idącą do nagrzewnicy i może nawet udałoby się to jakoś ruszyć, ale zaraz obok biegnie taka metalowa cienka rurka, która jest "nieruszalna". Czy króciec wyciąga się jakimś sposobem, czy trzeba demontować te orurowania, które zaznaczyłem na fotce, a może tę szpilkę z bloku też da się i trzeba wykręcić? Być może sprawa jest bardzo oczywista, a ja nie mam pomysłu.. :P
Proszę o pomoc :)
Pozdrawiam

[MK4] AGR, wymiana króćca wody, prośba o poradę

: sob lip 15, 2017 22:05
autor: Maszan
Ta rurka to smarowanie turbo.W sumie dziwne ze masz problem bo z tego co pamietam to bez wiekszych problemow zakladalem caly ten krociec aluminiowy i dokladalem dogrzewacz.

[MK4] AGR, wymiana króćca wody, prośba o poradę

: sob lip 15, 2017 22:26
autor: r3nzoll
No też się trochę dziwię. W etce mi pokazuje, że powinna być tam śruba obustronna, a ja u siebie widzę tylko szpilkę wkręconą w blok. Może tutaj tkwi problem? Tzn nie wiem czy wkręconą, bo widzę nakrętkę, a jak odkręcę to kawałek gwintu i to tyle. W etce wygląda to nieco inaczej:

Obrazek

[MK4] AGR, wymiana króćca wody, prośba o poradę

: ndz lip 16, 2017 12:38
autor: coval
Ta szpilka to sruba jak w etce, po prostu zakonczona gwintem. Trzeba zdjac/odchylic metalowa rure zeby sie do niej dostac. Jak nie uda sie jej na tyle odchylic dochodzi kupa dodatkowej roboty.

[MK4] AGR, wymiana króćca wody, prośba o poradę

: ndz lip 16, 2017 13:11
autor: r3nzoll
coval, Czyli się ją normalnie wykręca z bloku? U mnie to raczej wygląda na sam gwint przez całość, bo obejma z rurą od nagrzewnicy przylega od razu do króćca. Nakrętka jest na samym końcu. Tak jakby nie było tej nakrętki po środku szpilki, tak jak pokazuje w etce.

[MK4] AGR, wymiana króćca wody, prośba o poradę

: ndz lip 16, 2017 13:56
autor: coval
Oryginalnie jest sruba, na nia nalozny uchwyt rury i nakretka, moze zamieniono na szpilke zeby latwiej krociec wymienic w przyszlosci.

[MK4] AGR, wymiana króćca wody, prośba o poradę

: ndz lip 16, 2017 14:03
autor: r3nzoll
Mój błąd... jednak jest tam śruba taka jak jest standardowo, dopiero jak wytarlem syf to ją zauważyłem. Trochę lipa, bo za bardzo nie mam pomysłu jak ją odkręcić w takim układzie, bo blokuje to wszystko o czym napisałem powyżej ;/ też mi przeszło przez myśl, że już ktoś wcześniej zmieniał uszczelkę i założył samą szpilkę, no ale sprawa się rozjaśniła. Jest na to jakiś patent, żeby się dostać do tej śruby i nie uszkodzić rury od nagrzewnicy?

[MK4] AGR, wymiana króćca wody, prośba o poradę

: ndz lip 16, 2017 14:14
autor: coval
Nie widze innego wyjscia jak wysuniecie calej rury z bloku (pod pompa wtryskowa jest wcisnieta na oring), blokuje sie tez niestety o rurke smarowania turbosprezarki, nalezaloby ja odkrecic. Sproboj najpierw moze jakos odchylic (uchwyt metalowej rury jest mocowany na jeszcze jedna srubke). U siebie ja demontowalem bo byla zardzewiala.

[MK4] AGR, wymiana króćca wody, prośba o poradę

: ndz lip 16, 2017 14:53
autor: r3nzoll
coval, Dzięki za sugestie. Mam nadzieję, że uda mi się to jakoś ogarnąć. Szkoda, że tu jest zastosowany taki patent, z tego co widziałem, to w niektórych TDI odbywa się to na zasadzie odkręcenia dwóch śrub i wyciągnięcia króćca :)