Strona 1 z 2

[MK2 JR] Jaki olej mozna wlac?

: pn sie 28, 2006 12:29
autor: dominik7
Czy wystarczy wlac zwykly mineral czy specjalny olej do Turbo Diesel`a?

: pn sie 28, 2006 12:44
autor: Pawlos
Ja jezdrze na Castrolu GTX 15W40 z formula High Mileage i bardzo sobie chwale... Zawiera tez jakis badziewik uszczelniajacy i jest dedykowany do aut z przebiegiem ponad 100tys.

http://www.castrol.com/castrol/productd ... Id=6006592

[ Dodano: Pon Sie 28, 2006 12:46 ]
Castrol GTX High Mileage


Typ: niekonwencjonalny mineralny olej silnikowy do samochodów z dużym przebiegiem.

Klasa lepkości: SAE 15W-40
Klasa jakości: API SL/CF, ACEA A3/B3
Specyfikacje: VW 505.00, MB 229.1,

Charakterystyka:

Castrol GTX High Mileage jest niekonwencjonalnym olejem silnikowym, opracowanym specjalnie do samochodów osobowych z dużym przebiegiem. Zalecany do stosowania w silnikach benzynowych oraz wysokoprężnych samochodów z przebiegiem powyżej 100 000 km. Jego specjalny pakiet dodatków pomaga przedłużyć „życie” twojego silnika. Zawiera specjalne dodatki przywracające elastyczność uszczelnieniom silnika. Zalecany do wszystkich silników wykazujących zwiększone zużycie oleju smarowanych dotychczas olejami syntetycznymi, półsyntetycznymi czy mineralnymi.


Zalety i korzyści:

-unikalna formulacja przeciwzużyciowa zapobiega zużyciu silnika przedłużając jego żywotność
-specjalne dodatki przywracające elastyczność uszczelnieniom silnika umożliwiają mniejsze zużycie oleju i minimalizują wycieki,
- niskie zużycie oleju ze względu na niskie straty przy odparowaniu w dużych temperaturach,
- charakterystyka lepkościowa umożliwia utrzymywanie wysokiego ciśnienia smarowania we wszystkich temperaturach pracy silnika,
- mieszalny z innymi markowymi olejami silnikowymi.

Charakterystyka fizyko-chemiczna:

Lepkość w temp. 100° C 14,7 mm2 /s
Lepkość w temp. 40° C 106 mm2 /s
Wskaźnik lepkości 130
Liczba zasadowa TBN: 8,0 mg KOH/g
Lepkość strukturalna CCS w -20° C max 7000 cP
Temperatura zapłonu: 196° C
Gęstość w temp. 15° C 885 kg/m3
Popiół siarczanowy 1,0%

: pn sie 28, 2006 22:34
autor: piter13
pawlospc pisze:Zalecany do stosowania w silnikach benzynowych oraz wysokoprężnych samochodów
ja to osobiscie takich oleij nie preferuje co do wszystkich aut pomimo ze castrol ,dominik7, najlepiej by było olej do t diesla , JR nie jest jakąs tam rakietą dlatego jak mu zalejesz do zwykłego diesla to tez mu nic sie nie stanie

: wt sie 29, 2006 08:41
autor: zaprzal
a na czym wczesniej jezdziles?

: wt sie 29, 2006 18:51
autor: dominik7
kupilem dopiero samochod.Byl zalany Mobil mineral.

: śr sie 30, 2006 16:13
autor: Wawro
Używam teraz Olej Midland mineralny do turbo diesli i nie narzekam. Miałem raz przygodę z Lotosem mineralnym. Po tygodniu wymieniłem, ponieważ przy wyższych obratach było słychać chrobotanie, które znikało po dalszym zwiększeniu obrotów. Nie jestem pewien skąd to było słychać, ale po zalaniu midlandem objaw znikł. Widocznie lotos nie podszedł mojemu JR ;).

: śr sie 30, 2006 20:50
autor: marek29
Ja miałem Agip Super Diesel "przemysłowy" terz mam Shell 10W40 Półsyntetyk i jest sporo lepiej.
Ciszej ,lżejszy rozruch, oleju nie bierze ,jest OK.

: pt wrz 01, 2006 09:06
autor: bocianek
Najlepiej lac oleje syntetyczne lub polsyntetyczne.
Co do firmy to wszystko jedno tak naprawde :) a co do rodzaju to zalezy czy jezdzi sie latem czy zmia i w jakich warunkach, czy silnik obciazony jest mocno itd.
Sprawdzaj klase SAE. Jak masz rozszczelniony silnik to lepiej lac olej o wiekszej lepkosci.

: pt wrz 01, 2006 15:58
autor: twardy
Ja zalałem Alpiną półsyntetyk to jakiś Kanadyjski olej , koleś zalewa nim już kilka lat.
Auto śmiga dogrze , 5 literków kosztowało mnie 4 dychy :bigok:

: pt wrz 01, 2006 22:04
autor: dominik7
A slyszeliscie o oleju VAT do Turbo Diesli?

: śr lis 08, 2006 16:07
autor: dawid018
koledzy pomóżcie!!mam do wymiany olej i już przeczytałem chyba ze 100 postów że Lotos to badziewie.ja jeżdże na Lotosie Diesel i poprzedni właściciel tez ale jak czytam opinie na temat tego oleju to chce zmienić na inny(czyt.lepszy)ale taki żeby nie byl za drogi.
auto to td z silnikiem JR,podobno 308000 km przebiegu,wymienione pierścienie 20 tyś km temu więc oleju nie bierze.

czekam na konkretne propozycje i jak znacie to ceny.

ps.może ktoś ma dojścia do tanich dobrych olejów do td??

: śr lis 08, 2006 18:38
autor: RobertP
dawid018 pisze:ps.może ktoś ma dojścia do tanich dobrych olejów do td??
w realu jest promocja mineralnego castrola za 39zł za dużą 5l. bańkę
ale to jest castrol z naklejką na bańce Castrol jak kazdy :-) ale czy to oryginał rozlewany w Polsce to tego nikt nie wie :smoke:

zresztą po co ci dojście do tanich olejów jak Ci silnik nie bierze :cool:
przecież od wymiany do wymiany chyba da rade nazbierać na nowy lepszy olej :okej: :bajer:

: śr lis 08, 2006 18:53
autor: dawid018
RobertP pisze:przecież od wymiany do wymiany chyba da rade nazbierać na nowy lepszy olej :okej:
od wymiany do wymiany to może tak ale teraz żeby kupić to nie bardzo.mam full wydatków i tylko 35zl w portwelu:( a niedlugo ubezpieczenie wychodzi

: śr lis 08, 2006 19:03
autor: RobertP
dawid018 pisze:
RobertP pisze:przecież od wymiany do wymiany chyba da rade nazbierać na nowy lepszy olej :okej:
od wymiany do wymiany to może tak ale teraz żeby kupić to nie bardzo.mam full wydatków i tylko 35zl w portwelu:( a niedlugo ubezpieczenie wychodzi
no to może tego Castrola za 39zł /5l. , o którym pisałem ale czy masz gdzieś market REAL to już sam wiesz ...