[MK2 JR] Jaki olej mozna wlac?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

dominik7
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 872
Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
Lokalizacja: WGS//WP
Kontakt:

[MK2 JR] Jaki olej mozna wlac?

Post autor: dominik7 » pn sie 28, 2006 12:29

Czy wystarczy wlac zwykly mineral czy specjalny olej do Turbo Diesel`a?
Ostatnio zmieniony pn sie 28, 2006 18:55 przez dominik7, łącznie zmieniany 1 raz.


http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ

Awatar użytkownika
Pawlos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 223
Rejestracja: śr mar 15, 2006 08:32
Lokalizacja: Stranda
Kontakt:

Post autor: Pawlos » pn sie 28, 2006 12:44

Ja jezdrze na Castrolu GTX 15W40 z formula High Mileage i bardzo sobie chwale... Zawiera tez jakis badziewik uszczelniajacy i jest dedykowany do aut z przebiegiem ponad 100tys.

http://www.castrol.com/castrol/productd ... Id=6006592

[ Dodano: Pon Sie 28, 2006 12:46 ]
Castrol GTX High Mileage


Typ: niekonwencjonalny mineralny olej silnikowy do samochodów z dużym przebiegiem.

Klasa lepkości: SAE 15W-40
Klasa jakości: API SL/CF, ACEA A3/B3
Specyfikacje: VW 505.00, MB 229.1,

Charakterystyka:

Castrol GTX High Mileage jest niekonwencjonalnym olejem silnikowym, opracowanym specjalnie do samochodów osobowych z dużym przebiegiem. Zalecany do stosowania w silnikach benzynowych oraz wysokoprężnych samochodów z przebiegiem powyżej 100 000 km. Jego specjalny pakiet dodatków pomaga przedłużyć „życie” twojego silnika. Zawiera specjalne dodatki przywracające elastyczność uszczelnieniom silnika. Zalecany do wszystkich silników wykazujących zwiększone zużycie oleju smarowanych dotychczas olejami syntetycznymi, półsyntetycznymi czy mineralnymi.


Zalety i korzyści:

-unikalna formulacja przeciwzużyciowa zapobiega zużyciu silnika przedłużając jego żywotność
-specjalne dodatki przywracające elastyczność uszczelnieniom silnika umożliwiają mniejsze zużycie oleju i minimalizują wycieki,
- niskie zużycie oleju ze względu na niskie straty przy odparowaniu w dużych temperaturach,
- charakterystyka lepkościowa umożliwia utrzymywanie wysokiego ciśnienia smarowania we wszystkich temperaturach pracy silnika,
- mieszalny z innymi markowymi olejami silnikowymi.

Charakterystyka fizyko-chemiczna:

Lepkość w temp. 100° C 14,7 mm2 /s
Lepkość w temp. 40° C 106 mm2 /s
Wskaźnik lepkości 130
Liczba zasadowa TBN: 8,0 mg KOH/g
Lepkość strukturalna CCS w -20° C max 7000 cP
Temperatura zapłonu: 196° C
Gęstość w temp. 15° C 885 kg/m3
Popiół siarczanowy 1,0%



piter13
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 481
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 20:02
Kontakt:

Post autor: piter13 » pn sie 28, 2006 22:34

pawlospc pisze:Zalecany do stosowania w silnikach benzynowych oraz wysokoprężnych samochodów
ja to osobiscie takich oleij nie preferuje co do wszystkich aut pomimo ze castrol ,dominik7, najlepiej by było olej do t diesla , JR nie jest jakąs tam rakietą dlatego jak mu zalejesz do zwykłego diesla to tez mu nic sie nie stanie



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » wt sie 29, 2006 08:41

a na czym wczesniej jezdziles?


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

dominik7
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 872
Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
Lokalizacja: WGS//WP
Kontakt:

Post autor: dominik7 » wt sie 29, 2006 18:51

kupilem dopiero samochod.Byl zalany Mobil mineral.


http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ

Wawro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: wt paź 04, 2005 00:27
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Wawro » śr sie 30, 2006 16:13

Używam teraz Olej Midland mineralny do turbo diesli i nie narzekam. Miałem raz przygodę z Lotosem mineralnym. Po tygodniu wymieniłem, ponieważ przy wyższych obratach było słychać chrobotanie, które znikało po dalszym zwiększeniu obrotów. Nie jestem pewien skąd to było słychać, ale po zalaniu midlandem objaw znikł. Widocznie lotos nie podszedł mojemu JR ;).


I did it all for the nookie ... :D

Awatar użytkownika
marek29
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt sie 31, 2004 11:59
Lokalizacja: Krzeszowice
Kontakt:

Post autor: marek29 » śr sie 30, 2006 20:50

Ja miałem Agip Super Diesel "przemysłowy" terz mam Shell 10W40 Półsyntetyk i jest sporo lepiej.
Ciszej ,lżejszy rozruch, oleju nie bierze ,jest OK.



bocianek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: czw kwie 13, 2006 13:52
Lokalizacja: Opole

Post autor: bocianek » pt wrz 01, 2006 09:06

Najlepiej lac oleje syntetyczne lub polsyntetyczne.
Co do firmy to wszystko jedno tak naprawde :) a co do rodzaju to zalezy czy jezdzi sie latem czy zmia i w jakich warunkach, czy silnik obciazony jest mocno itd.
Sprawdzaj klase SAE. Jak masz rozszczelniony silnik to lepiej lac olej o wiekszej lepkosci.



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » pt wrz 01, 2006 15:58

Ja zalałem Alpiną półsyntetyk to jakiś Kanadyjski olej , koleś zalewa nim już kilka lat.
Auto śmiga dogrze , 5 literków kosztowało mnie 4 dychy :bigok:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

dominik7
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 872
Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
Lokalizacja: WGS//WP
Kontakt:

Post autor: dominik7 » pt wrz 01, 2006 22:04

A slyszeliscie o oleju VAT do Turbo Diesli?


http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ

Awatar użytkownika
dawid018
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4630
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
Kontakt:

Post autor: dawid018 » śr lis 08, 2006 16:07

koledzy pomóżcie!!mam do wymiany olej i już przeczytałem chyba ze 100 postów że Lotos to badziewie.ja jeżdże na Lotosie Diesel i poprzedni właściciel tez ale jak czytam opinie na temat tego oleju to chce zmienić na inny(czyt.lepszy)ale taki żeby nie byl za drogi.
auto to td z silnikiem JR,podobno 308000 km przebiegu,wymienione pierścienie 20 tyś km temu więc oleju nie bierze.

czekam na konkretne propozycje i jak znacie to ceny.

ps.może ktoś ma dojścia do tanich dobrych olejów do td??


obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850

BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » śr lis 08, 2006 18:38

dawid018 pisze:ps.może ktoś ma dojścia do tanich dobrych olejów do td??
w realu jest promocja mineralnego castrola za 39zł za dużą 5l. bańkę
ale to jest castrol z naklejką na bańce Castrol jak kazdy :-) ale czy to oryginał rozlewany w Polsce to tego nikt nie wie :smoke:

zresztą po co ci dojście do tanich olejów jak Ci silnik nie bierze :cool:
przecież od wymiany do wymiany chyba da rade nazbierać na nowy lepszy olej :okej: :bajer:
Ostatnio zmieniony sob lis 11, 2006 20:02 przez RobertP, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
dawid018
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4630
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
Kontakt:

Post autor: dawid018 » śr lis 08, 2006 18:53

RobertP pisze:przecież od wymiany do wymiany chyba da rade nazbierać na nowy lepszy olej :okej:
od wymiany do wymiany to może tak ale teraz żeby kupić to nie bardzo.mam full wydatków i tylko 35zl w portwelu:( a niedlugo ubezpieczenie wychodzi


obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850

BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » śr lis 08, 2006 19:03

dawid018 pisze:
RobertP pisze:przecież od wymiany do wymiany chyba da rade nazbierać na nowy lepszy olej :okej:
od wymiany do wymiany to może tak ale teraz żeby kupić to nie bardzo.mam full wydatków i tylko 35zl w portwelu:( a niedlugo ubezpieczenie wychodzi
no to może tego Castrola za 39zł /5l. , o którym pisałem ale czy masz gdzieś market REAL to już sam wiesz ...
Ostatnio zmieniony sob lis 11, 2006 20:03 przez RobertP, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 57 gości