[MK2 JR] Jaki olej mozna wlac?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 872
- Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
- Lokalizacja: WGS//WP
- Kontakt:
[MK2 JR] Jaki olej mozna wlac?
Czy wystarczy wlac zwykly mineral czy specjalny olej do Turbo Diesel`a?
Ostatnio zmieniony pn sie 28, 2006 18:55 przez dominik7, łącznie zmieniany 1 raz.
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ
Ja jezdrze na Castrolu GTX 15W40 z formula High Mileage i bardzo sobie chwale... Zawiera tez jakis badziewik uszczelniajacy i jest dedykowany do aut z przebiegiem ponad 100tys.
http://www.castrol.com/castrol/productd ... Id=6006592
[ Dodano: Pon Sie 28, 2006 12:46 ]
Castrol GTX High Mileage
Typ: niekonwencjonalny mineralny olej silnikowy do samochodów z dużym przebiegiem.
Klasa lepkości: SAE 15W-40
Klasa jakości: API SL/CF, ACEA A3/B3
Specyfikacje: VW 505.00, MB 229.1,
Charakterystyka:
Castrol GTX High Mileage jest niekonwencjonalnym olejem silnikowym, opracowanym specjalnie do samochodów osobowych z dużym przebiegiem. Zalecany do stosowania w silnikach benzynowych oraz wysokoprężnych samochodów z przebiegiem powyżej 100 000 km. Jego specjalny pakiet dodatków pomaga przedłużyć „życie” twojego silnika. Zawiera specjalne dodatki przywracające elastyczność uszczelnieniom silnika. Zalecany do wszystkich silników wykazujących zwiększone zużycie oleju smarowanych dotychczas olejami syntetycznymi, półsyntetycznymi czy mineralnymi.
Zalety i korzyści:
-unikalna formulacja przeciwzużyciowa zapobiega zużyciu silnika przedłużając jego żywotność
-specjalne dodatki przywracające elastyczność uszczelnieniom silnika umożliwiają mniejsze zużycie oleju i minimalizują wycieki,
- niskie zużycie oleju ze względu na niskie straty przy odparowaniu w dużych temperaturach,
- charakterystyka lepkościowa umożliwia utrzymywanie wysokiego ciśnienia smarowania we wszystkich temperaturach pracy silnika,
- mieszalny z innymi markowymi olejami silnikowymi.
Charakterystyka fizyko-chemiczna:
Lepkość w temp. 100° C 14,7 mm2 /s
Lepkość w temp. 40° C 106 mm2 /s
Wskaźnik lepkości 130
Liczba zasadowa TBN: 8,0 mg KOH/g
Lepkość strukturalna CCS w -20° C max 7000 cP
Temperatura zapłonu: 196° C
Gęstość w temp. 15° C 885 kg/m3
Popiół siarczanowy 1,0%
http://www.castrol.com/castrol/productd ... Id=6006592
[ Dodano: Pon Sie 28, 2006 12:46 ]
Castrol GTX High Mileage
Typ: niekonwencjonalny mineralny olej silnikowy do samochodów z dużym przebiegiem.
Klasa lepkości: SAE 15W-40
Klasa jakości: API SL/CF, ACEA A3/B3
Specyfikacje: VW 505.00, MB 229.1,
Charakterystyka:
Castrol GTX High Mileage jest niekonwencjonalnym olejem silnikowym, opracowanym specjalnie do samochodów osobowych z dużym przebiegiem. Zalecany do stosowania w silnikach benzynowych oraz wysokoprężnych samochodów z przebiegiem powyżej 100 000 km. Jego specjalny pakiet dodatków pomaga przedłużyć „życie” twojego silnika. Zawiera specjalne dodatki przywracające elastyczność uszczelnieniom silnika. Zalecany do wszystkich silników wykazujących zwiększone zużycie oleju smarowanych dotychczas olejami syntetycznymi, półsyntetycznymi czy mineralnymi.
Zalety i korzyści:
-unikalna formulacja przeciwzużyciowa zapobiega zużyciu silnika przedłużając jego żywotność
-specjalne dodatki przywracające elastyczność uszczelnieniom silnika umożliwiają mniejsze zużycie oleju i minimalizują wycieki,
- niskie zużycie oleju ze względu na niskie straty przy odparowaniu w dużych temperaturach,
- charakterystyka lepkościowa umożliwia utrzymywanie wysokiego ciśnienia smarowania we wszystkich temperaturach pracy silnika,
- mieszalny z innymi markowymi olejami silnikowymi.
Charakterystyka fizyko-chemiczna:
Lepkość w temp. 100° C 14,7 mm2 /s
Lepkość w temp. 40° C 106 mm2 /s
Wskaźnik lepkości 130
Liczba zasadowa TBN: 8,0 mg KOH/g
Lepkość strukturalna CCS w -20° C max 7000 cP
Temperatura zapłonu: 196° C
Gęstość w temp. 15° C 885 kg/m3
Popiół siarczanowy 1,0%
ja to osobiscie takich oleij nie preferuje co do wszystkich aut pomimo ze castrol ,dominik7, najlepiej by było olej do t diesla , JR nie jest jakąs tam rakietą dlatego jak mu zalejesz do zwykłego diesla to tez mu nic sie nie staniepawlospc pisze:Zalecany do stosowania w silnikach benzynowych oraz wysokoprężnych samochodów
Używam teraz Olej Midland mineralny do turbo diesli i nie narzekam. Miałem raz przygodę z Lotosem mineralnym. Po tygodniu wymieniłem, ponieważ przy wyższych obratach było słychać chrobotanie, które znikało po dalszym zwiększeniu obrotów. Nie jestem pewien skąd to było słychać, ale po zalaniu midlandem objaw znikł. Widocznie lotos nie podszedł mojemu JR
.

I did it all for the nookie ... :D
Najlepiej lac oleje syntetyczne lub polsyntetyczne.
Co do firmy to wszystko jedno tak naprawde
a co do rodzaju to zalezy czy jezdzi sie latem czy zmia i w jakich warunkach, czy silnik obciazony jest mocno itd.
Sprawdzaj klase SAE. Jak masz rozszczelniony silnik to lepiej lac olej o wiekszej lepkosci.
Co do firmy to wszystko jedno tak naprawde

Sprawdzaj klase SAE. Jak masz rozszczelniony silnik to lepiej lac olej o wiekszej lepkosci.
- dawid018
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4630
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
- Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
- Kontakt:
koledzy pomóżcie!!mam do wymiany olej i już przeczytałem chyba ze 100 postów że Lotos to badziewie.ja jeżdże na Lotosie Diesel i poprzedni właściciel tez ale jak czytam opinie na temat tego oleju to chce zmienić na inny(czyt.lepszy)ale taki żeby nie byl za drogi.
auto to td z silnikiem JR,podobno 308000 km przebiegu,wymienione pierścienie 20 tyś km temu więc oleju nie bierze.
czekam na konkretne propozycje i jak znacie to ceny.
ps.może ktoś ma dojścia do tanich dobrych olejów do td??
auto to td z silnikiem JR,podobno 308000 km przebiegu,wymienione pierścienie 20 tyś km temu więc oleju nie bierze.
czekam na konkretne propozycje i jak znacie to ceny.
ps.może ktoś ma dojścia do tanich dobrych olejów do td??
obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850
BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850
BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413
w realu jest promocja mineralnego castrola za 39zł za dużą 5l. bańkędawid018 pisze:ps.może ktoś ma dojścia do tanich dobrych olejów do td??
ale to jest castrol z naklejką na bańce Castrol jak kazdy


zresztą po co ci dojście do tanich olejów jak Ci silnik nie bierze

przecież od wymiany do wymiany chyba da rade nazbierać na nowy lepszy olej


Ostatnio zmieniony sob lis 11, 2006 20:02 przez RobertP, łącznie zmieniany 1 raz.
- dawid018
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4630
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
- Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
- Kontakt:
od wymiany do wymiany to może tak ale teraz żeby kupić to nie bardzo.mam full wydatków i tylko 35zl w portwelu:( a niedlugo ubezpieczenie wychodziRobertP pisze:przecież od wymiany do wymiany chyba da rade nazbierać na nowy lepszy olej
obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850
BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850
BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413
no to może tego Castrola za 39zł /5l. , o którym pisałem ale czy masz gdzieś market REAL to już sam wiesz ...dawid018 pisze:od wymiany do wymiany to może tak ale teraz żeby kupić to nie bardzo.mam full wydatków i tylko 35zl w portwelu:( a niedlugo ubezpieczenie wychodziRobertP pisze:przecież od wymiany do wymiany chyba da rade nazbierać na nowy lepszy olej
Ostatnio zmieniony sob lis 11, 2006 20:03 przez RobertP, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 57 gości