Strona 1 z 2
Biały dym po remoncie
: śr maja 24, 2017 22:47
autor: Młody_mechanik
Witam
Mam problem z moim autkiem 1,9 tdi ajm po odpaleniu leci biały dym ale wszystko po kolei
Jakies dwa miesiące temu zauwazyłem ze szybko ubywa mi płynu chłodzącego podejrzenia uszczelka pod głowicą kupiłem tester i jak się okazało słusznie kolor płynu zmienił kolor a co za tym idzie w układzie chłodzenia byly obecne spaliny postanowiłem sam wziać sprawy w swoje rece i zrobić uszczelke pod głowicą rozebrałem cały silnik przy okazji znajomy mechanik polecił mi sprawdzic panewki na wale tak tez zrobiłe panewki były oki wiec wymieniłem komplet pierścieni tłokowych głowica + turbo + pompowtryski poszły do regeneracji zakupiłe uszczelke nowe sruby głowicy plus nowe sruby pompowtryskow popychacze hydrauliczne tez nowe poskładałem jak ksiazka pisze odpaliłem i zdziwienie bo po wyzej 2000 robi sie biało nie wie co robic kolega kazał mi sprawdzic kat wtrysku sprawdzałem i pokazuje 0 czsami mrugnie 0,6 sprawdzałe tez tym testerem na obecnosć spalin i nic nie pokazał.
Prosze o jakies podpowiedzi
Biały dym po remoncie
: czw maja 25, 2017 06:15
autor: Havan
a sprawdzałeś głowicę czy to ona nie puszczała ciśnienia w wodę? bo może to nie uszczelka pod głowicą a sama głowica...
Biały dym po remoncie
: czw maja 25, 2017 07:08
autor: Michał_1977
Jakby głowica była pęknięta,to tester znów by pokazał.
Młody_mechanik pisze:po wyzej 2000 robi sie biało
Na postoju,czy w trakcie jazdy?
Młody_mechanik,czy na pewno jest to biały dym? Czy może siwy lub błękitny? Zapnij kompa i na wszelki wypadek,zobacz co się dzieje w blokach pomiarowych,grupa 013.
Młody_mechanik pisze:wymieniłem komplet pierścieni tłokowych
Mierzyłeś średnicówką owalizację cylindrów? Sama wymiana pierścieni,mogła wnieść więcej złego,niż dobrego.
Jeszcze jedno,sprawdź,czy w IC nie uzbierało się dużo oleju.
Biały dym po remoncie
: czw maja 25, 2017 17:06
autor: Młody_mechanik
Głowica była sprawdzana w firmie Leniart w Tyczynie i firma twierdzi ze jest szczelna
dymi jak dodaje gazu tak po wyzej 2 tysiecy obrotów i tak mocny zapach spalin w trakcie jazdy to strach bo jak mgła za mna sie wlecze biały dym po podpieciu kompa grua 13 nie przekracza 1 mg na suw dokładniej to później wstawie zdjecie
niestety nie mierzyłem owalizacji

tylko luz zamków pierścieni na cylindrze wyszło 0,7-0,8 kolega mechanik stwierdził ze pasuje dać nowe a i przed załozeniem przejechał mi cylindry honownica delikatnie.
w ic był olej po starym turbo nie myłem tego tylko odwrociłem zeby wykapał
znajomy pytał czy płynu mi nie ubywa ale ciężko powiedzieć bo zalałem płynem i musiałem parę razy dolewać bo najprawdopodobniej musiał się układ odpowietrzyć
Biały dym po remoncie
: czw maja 25, 2017 21:07
autor: Michał_1977
Młody_mechanik pisze:Głowica była sprawdzana w firmie Leniart w Tyczynie
Często robię u nich głowice. Nie narzekam i nigdy nie miałem przypału.
Młody_mechanik pisze: mocny zapach spalin
Gryzący,czy mdły?
Kolektor ssący i EGR czyściłeś?
Biały dym po remoncie
: czw maja 25, 2017 23:10
autor: Adamm
a ja tylko zapytam, uszczelki na pompki poszly z bosha czy z jakiegos wiekszego zestawu na gore silnika lub innego producenta?
Biały dym po remoncie
: czw maja 25, 2017 23:26
autor: Młody_mechanik
Kolektor ssący i egr wypucowany na błysk robiłem dla siebie wiec nie było powodu się spieszyć czy odwalać fuszerę.
Pompowtryski regenerowałem w Bosch Service - Pawlik w Stalowej Woli tam mi też założyli uszczelki mysle ze raczej Bosha cena kpl 140zł tyle mam na fakturze
Uszczelka pod głowice śruby i inne uszczelki firmy Victor Reinz
zastanawia mnie jedno czy ustawiając pompowtryski znalazłem różne instrukcje w jednej jest dokręcić do "oporu" i odkręcić o 225 stopni a w drugiej odkręcić 180 stopni ja ustawiłem na 225 czy to ma jakieś znaczenie ?
Biały dym po remoncie
: pt maja 26, 2017 01:42
autor: Młody_mechanik
Turbo poszło do regeneracji nowa gruszka plus koło kompresji i uszczelki robione w Turbo-Lider w Przyłęku
Uszczelki na pompowtryskach z serwisu nie zmieniałem ich dzwonili i pytali czy doliczyć nowe to się zgodziłem jedna czarna druga czarna w białe paski a trzecia czerwona plus mosiężna na końcu
Czy gumka się nie podwinęła tego nie wiem starałem się zrobić to dobrze posmarowałem delikatnie olejem silnikowym i włożyłem na miejsce ręką dociskałem do oporu a potem śruba
Biały dym po remoncie
: pt maja 26, 2017 06:57
autor: Michał_1977
Młody_mechanik pisze: odkręcić o 225 stopni a w drugiej odkręcić 180 stopni ja ustawiłem na 225 czy to ma jakieś znaczenie
I taki tak jest dobrze. Lepiej na 180,ale jak się nie jest pewnym ustawienia wzniosu krzywki na max,to lepiej na 225 ustawić.
Młody_mechanik, kumpel robił 4 razy turbinę w jednym zakładzie w ciągu tygodnia. Oddał do regeneracji,bo geometria stała + luzy jak cholera,wiec wiadomo...
Po regeneracji turbo zlało się w wydech,wiec odwiózł do reklamacji. Odebrał,założył i znów się zlało. Za czwartym razem było O.K.
Było za nim biało-siwo.
EDIT:
Jeszcze jedno mi do głowy przyszło. Sprawdź,czy nie załamał się spływ oleju ze sprężarki do bloku.
Re: Biały dym po remoncie
: sob maja 27, 2017 22:50
autor: Młody_mechanik
Spływ oleju raczej ok jest w metalowym oplocie nie wygląda na załamany co do turbo to mnie zastanawia bo pogwizduje jak dawałem do regeneracji to gościu powiedział ze jak gwizda to jest do naprawy mam zdjadka z kompa

Dziś postanowiłem troszkę pojeździć zrobiłem 25 km i zastanawia mnie jedno jak ruszam to chmura białego dymu za mna ale jak wbije na obroty i trzymam to jest oki po wycieczce nagrałem filmik w garażu
https://www.youtube.com/watch?v=_bm80DUVGtU" onclick="window.open(this.href);return false;
Biały dym po remoncie
: sob maja 27, 2017 23:32
autor: wesol
Pompki zdupcone.
Re: Biały dym po remoncie
: ndz maja 28, 2017 00:22
autor: Młody_mechanik
czyli reklamować regeneracje? Po czym takie wnioski?
Biały dym po remoncie
: ndz maja 28, 2017 07:23
autor: Michał_1977
Młody_mechanik pisze:czyli reklamować regeneracje?
Tak.
Młody_mechanik pisze:Po czym takie wnioski?
BIPy za wysokie (023). O ile czwarta pompka jest dobra, druga i trzecia do kitu,to pierwsza już całkiem do
BIP to czas reakcji elektrozaworu w pompowtryskiwaczu. Czas,kiedy cewka pobiera prąd na wykonanie "pracy".
Możesz jeszcze spróbować poprawić połączenia elektryczne przy pompkach,podginając leciuteńko piny. Krzywki wałka ustawiałeś do czujnika zegarowego,czy na oko?
Biały dym po remoncie
: ndz maja 28, 2017 09:29
autor: wesol
bipy to jeszcze jak cie moge. Ja bym sprawdzil czy ci sie nie skaleczyl oring na czwartej pompce. A jak nie to zamien miejscami ale ja juz sie sparzyłem na tych regeneracjach. Robia ludzi w wala a czlowiek placi ciezkie pieniadze.